smelleken?

Gestart door P. Kuijper, november 11, 2012, 21:06:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

P. Kuijper

Kan dit een smelleken zijn? Foto is nogal slecht...

http://waarneming.nl/waarneming/view/72097393
onzeker Smelleken - Falco columbarius gezien op 2012-11-11 Zalk - De Welle
Foto's:
Met vr. groet,
P. Kuijper

augustvansteensel

lijkt me geen valk.
Echt een hele moeilijke foto!
Buizerd?
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

P. Kuijper

Hij leek me te klein voor een buizerd. Ik dacht aan torenvalk/smelleken in die richting, maar als het geen valk is heb ik echt geen idee. De foto is ook niet bepaald geweldig inderdaad.
Met vr. groet,
P. Kuijper

BramtK

Lijster!? Heb je meer foto's.
Groeten,

Bram ter Keurs

P. Kuijper

Een lijster.. dat heb ik er niet in gezien. Dit is dacht ik de enige foto (kan ik nu even niet nakijken), ik was niet snel genoeg voor duidelijke foto's.
Met vr. groet,
P. Kuijper

BramtK

Smelleken, Torenvalk of Buizerd is het in ieder geval allemaal niet.
Groeten,

Bram ter Keurs

Rikstar

misschien wel een Pestvogel? (Al is hij veels te roodbruin voor pestvogel) geen idee, leuke mysterie bird.  alleen jammer dat de waarnemer het zelf niet weet. Ik kan eigenlijk buiten lijster of pestvogel zelf ook niet ander bedenken wat het zou kunnen zijn.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Certhia

Een leuke mysterybird is er eentje die ook werkelijk is op te lossen. Dat is deze niet. Het is een groot pixeldrama. Ik zou eventueel nog wel het origineel willen zien, dus niet zo opgeblazen als dit. Tot die tijd zou ik hier geen uitspraak over doen en wellicht daarna ook niet.

Dus als Peter het origineel (onbewerkt) zou willen plaatsen zou dat leuk zijn.

Groet

Marc
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

firecrest

Doet mij wel wat denken aan Houtsnip.

Certhia

Citaat van: firecrest op november 13, 2012, 09:48:58 AM
Doet mij wel wat denken aan Houtsnip.

Dat is nou net het probleem met zo'n foto. Het doet aan van alles denken maar is het allemaal net niet. Houtsnip lijkt me hier bijv. uitgesloten door de te puntige vleugels.
Noem genoeg namen met zn allen en wellicht dat iemand het bij t juiste eind heeft maar dat heeft dan weinig te maken met wat je op de foto ziet. Hoe vager de foto hoe meer vogelsjablonen we erop kunnen projecteren hoe groter de kans dat we er naast zitten.

Groet

Marc
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijsdekort

Dacht ook aan een rallachtig iets... Beetje laat voor porseleinhoen misschien, maar toch?

JohanvantBosch

Ik zal Marc nog maar een keer quoten...  :-\ O0

Citaat van: Certhia op november 13, 2012, 10:09:19 AM

Dat is nou net het probleem met zo'n foto. Het doet aan van alles denken maar is het allemaal net niet. ....

Noem genoeg namen met zn allen en wellicht dat iemand het bij t juiste eind heeft maar dat heeft dan weinig te maken met wat je op de foto ziet. Hoe vager de foto hoe meer vogelsjablonen we erop kunnen projecteren hoe groter de kans dat we er naast zitten.

Groet

Marc

P. Kuijper

Citaat van: Certhia op november 13, 2012, 09:47:24 AM
Dus als Peter het origineel (onbewerkt) zou willen plaatsen zou dat leuk zijn.
Marc, bij deze (een stukje van) het originele pixelfestijn. Mijn camera had nog een foto uitgebraakt, maar die doet echt zeer aan de ogen :)
Met vr. groet,
P. Kuijper

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

Certhia

Ik zou ook voor spreeuw gaan als ik al iets moest kiezen. Maar t blijft koffiedik kijken.



Groet

Marc
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

P. Kuijper

Ok, we houden het op een wazige spreeuw. Ik zal de waarneming maar verwijderen, vogelend Nederland kan weer tot rust komen ;)
Dank voor de reacties.
Met vr. groet,
P. Kuijper