Meeuwendag, vrijdag 28 december, Barneveld??

Gestart door Martijn Bot, november 08, 2012, 13:36:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Bot

Omdat het idee dat in het vorige topic werd geopperd veel bijval kreeg, maar het mij niet meer duidelijk was wie wanneer geïntereseerd is in wat en waar, start ik maar een nieuw topic met een concreet voorstel, waar ik zelf in ieder geval ook bij aanwezig kan zijn (naar alle waarschijnlijkheid).

Wat: Meeuwen, ter lering ende vermaeck. Onder leiding van één of liever meerdere gekende meeuwenexperts kijken naar grote meeuwen om zo sneller en beter wegwijs te worden in het identificeren van één van de lastigste soortgroepen. Mij lijkt dat we uit praktische overwegingen een limiet moeten instellen van 15 personen.
Waar: Vuilstort Barneveld, afhankelijk van toestemming (ga ik bij voldoende interesse achteraan) en weersomstandigheden (bij té winterse omstandigheden heeft het wellicht niet zo veel zin)
Wanneer: Vrijdag 28 december 2012. Start 11.00 uur. Wellicht daarna nog gezamelijk hapje eten en indien mogelijk bekijken en bestuderen van de op die dag (of eerder) gemaakte foto's. Voor beamer en scherm kan ik wel zorgen.
Aanmelden: Via dit forumtopic of PB naar mij. Ik hoop dus dat er om te beginnen iemand (of liefst twee iemanden) van ORG bereid is die dag mee te gaan. Mensen uit omgeving Groningen kunnen evt. met mij meerijden.

Theo opperde om volgende week al op pad te gaan. Zoals eerder aangegeven juich ik dat van harte toe, echter ik zal daar dan niet bij kunnen zijn. Puur in mijn eigen belang zet ik dus e.e.a. in gang voor een andere/bovenstaande datum.

Ik hoor graag van jullie, bij voldoende enthousiasme en aanwezigheid van in ieder geval één der meeuwenexperts van ORG, ga ik er werk van maken.

Deelnemers per 27-12-12, 20.30 uur:
1. IES MEULMEESTER
2. Martijn Bot
3. Klaas van Dijk
4. Geert-Jan Kroon
5. Jan van Harten
6. Bram Quist
7. Caroline Walta
8. Jos Welbedacht
9. Wouter van Pelt
10. Peter van der Meer
11. Robert van der Meer
12. Frank van der Meer
13. Jeroen Breidenbach
14. Pieter Doorn
15. Maartje Doorn
-----------------------------------
Reserves: Frans van Egmond

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Geert-Jan Kroon

Groet,

Geert-Jan Kroon

Albert de Jong

Leuk idee, Martijn! Er zijn twee dingen belangrijk om te na te gaan: (1) is de vuilstort open op zaterdag en (2) vinden ze het daar leuk om vijftien man langs de rand te hebben.
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Geert-Jan Kroon

Citaat van: Albert de Jong op november 08, 2012, 20:29:57 PM
Leuk idee, Martijn! Er zijn twee dingen belangrijk om te na te gaan: (1) is de vuilstort open op zaterdag en (2) vinden ze het daar leuk om vijftien man langs de rand te hebben.

Dit is een vrijdag.
Groet,

Geert-Jan Kroon

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen

Martijn Bot

Citaat van: Albert de Jong op november 08, 2012, 20:29:57 PM
Leuk idee, Martijn! Er zijn twee dingen belangrijk om te na te gaan: (1) is de vuilstort open op zaterdag en (2) vinden ze het daar leuk om vijftien man langs de rand te hebben.
Zoals Geert-Jan ook zei, het is een vrijdag. De tweede kwestie ga ik navragen wanneer er genoeg belangstelling is. We gaan aardig de goede kant op, ik mis echter nog wel een paar namen die ik er heel graag bij zou willen hebben...

Wouter van der Ham

#7
Misschien handig dat je die mensen een persoonlijk berichtje stuurt?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Merijn Loeve

Met vriendelijke groet,

Merijn Loeve

Steven Wytema

vooralsnog count me in Martijn!
Misschien handig om in de eerste post een inschrijvingslijst te maken?
Steven Wytema


Daniel B.

Groet Daniel

Jos Welbedacht

Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 


Shania Mus

hallo ik ben nieuw hier, maar ik zou misschien ook wel graag mee willen.

Martijn Bot

Deelnemerslijst toegevoegd in eerste bericht van dit topic, zal ik regelmatig updaten.

ruud_altenburg

Ik kan me van Amsterdam nog herinneren dat meeuwen kijken rond de jaarwisseling vooral frustrerend was vanwege het vuurwerk, maar wellicht valt dat mee op de Veluwe ;)

Ik zit rond de kerst in Polen dus ik moet verstek laten gaan.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Martijn Bot

Citaat van: ruud_altenburg op november 09, 2012, 13:41:32 PM
Ik zit rond de kerst in Polen dus ik moet verstek laten gaan.
Leuk voor jou, jammer voor ons, Ruud. Gelukkig kreeg ik net een bericht van Ies dat hij waarschijnlijk wel acte de presence gaat geven, waar ik heel erg blij mee ben.

petermeer

Wij (Peter?, Frank en Robert) gaan ook graag mee. Leuk idee!
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Yeronimo

En toen zaten we helaas al op 15 en ben ik te laat.
Al moet ik er ook bij zeggen dat ik mijn rooster voor dan nog niet weet en daarom ook niet weet of ik wel of niet zou kunnen.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Dirk van Opheusden

Zoals eerder al aangegeven heb ik wel belangstelling, maar op de voorgestelde datum kan ik niet. Misschien komt er een tweede ronde?
Dirk van Opheusden

theomuusse

dit is de 2e.
de eerste is aanstaande donderdag.

theo

Dirk van Opheusden

Citaat van: theomuusse op november 09, 2012, 22:51:27 PM
dit is de 2e.
de eerste is aanstaande donderdag.

theo

Juist. Niet goed opgelet.
Dan maar hopen dat er nog eens een derde ronde volgt.
Dirk van Opheusden

frankmeer

Citaat van: theomuusse op november 09, 2012, 22:51:27 PM
dit is de 2e.
de eerste is aanstaande donderdag.

theo

Theo, is er al wat meer bekend over die eerste ronde as. donderdag? Hoe laat precies, moet je je aanmelden en wie komen er bijvoorbeeld?
Frank van der Meer

theomuusse

Start om half elf. Ik ben er.
En wie komt er ook?
Theo

frankmeer

Ik heb in principe wel interesse, maar hangt er ook een beetje vanaf of er nog meer komen. Om te voorkomen dat de zaken door elkaar gaan lopen daarvoor even een apart topic aanmaken misschien?
Frank van der Meer

Shania

 Ik heb helaas een slechte mededeling, ik had gereageerd dat ik misschien ook graag mee wilde, maar ik zat een beetje met het werk van mijn vriend en helaas is dat dus waarschijnlijk rond dat weekend dat we dan aan de andere kant van NL zitten, dat is nog niet helemaal zeker, maar dan heb ik liever dat iemand die het zeker weet dat hij kan en ook graag mee wil, in mijn plaats kan!
Ik ben trouwens Shania Mus, ik lees al een tijdje mee.  Hopelijk een volgende keer beter.

Wouter van der Ham

Martijn, sorry. Ik kan er toch niet bij zijn.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Yeronimo

Alles uitgezocht en tot de conclusie dat ik 100% zeker erbij ben. Bedankt dat ik er nog bij kon. Heb er zin in!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Martijn Bot

Even een korte update: deze dag staat uiteraard nog steeds, en Pieter Doorn is zo vriendelijk geweest om aan te bieden binnenkort even langs te rijden om toestemming te vragen. Ik heb inmiddels via PM en mails van meerdere mensen gehoord dat ze wel mee willen, maar vanwege het feit dat 15 wat mij betreft toch wel de limiet is, heb ik hen voorlopig op een soort van wachtlijst gezet (klinkt ernstig, is het niet). Mijn verzoek is dan ook dat mocht je onverhoopt niet kunnen, me dat zo snel mogelijk te laten weten.
Kunnen we wellicht nog een beroep doen op één der ORG-mannen? Mars of Theo, misschien?

theomuusse

Ik weet het nog niet.
Maar lijkt me wel leuk.

Theo