Hoofdmenu

Pestvogels!

Gestart door Patrick1977, november 07, 2012, 16:27:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

In Maastricht er wat op gelet, evenals Arnhem en ander plekken in het Zuiden. Maar daar toch nog behoorlijk wat vruchten en bessen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

blauwe vogel

Beste mensen van pestvogelspotters,

Zelf ben ik een groot dierenliefhebber, misschien wel meer dan dat. Ik begrijp jullie belangstelling voor de pestvogel en dat jullie deze massaal met al jullie gigantische telelenzen willen vastleggen. Maar jullie zien volledig de andere kant niet. Intussen staan er hier van zonsopgang tot zonsondergang gemiddeld zo'n 20 mensen voor mijn deur. Jullie lopen langs alle nieuwe auto's, met krassen tot gevolg, nemen parkeerplaatsen in, zetten fietsen bijna tegen de auto's aan enz. Kortom jullie veroorzaken veel overlast voor de bewoners en laat ook die vogels lekker met rust ipv en masse achter ze aan te rennen. Jullie hebben nu een week de tijd gehad om ze vast te leggen en ik hoop van harte dat èn de pestvogel èn de bewoners weer rust krijgen. Mvg een bewoner uit Bovenkerk-Zuid

Justin Jansen

Citaat van: blauwe vogel op november 11, 2012, 11:32:24 AM
Beste mensen van pestvogelspotters,

Zelf ben ik een groot dierenliefhebber, misschien wel meer dan dat. Ik begrijp jullie belangstelling voor de pestvogel en dat jullie deze massaal met al jullie gigantische telelenzen willen vastleggen. Maar jullie zien volledig de andere kant niet. Intussen staan er hier van zonsopgang tot zonsondergang gemiddeld zo'n 20 mensen voor mijn deur. Jullie lopen langs alle nieuwe auto's, met krassen tot gevolg, nemen parkeerplaatsen in, zetten fietsen bijna tegen de auto's aan enz. Kortom jullie veroorzaken veel overlast voor de bewoners en laat ook die vogels lekker met rust ipv en masse achter ze aan te rennen. Jullie hebben nu een week de tijd gehad om ze vast te leggen en ik hoop van harte dat èn de pestvogel èn de bewoners weer rust krijgen. Mvg een bewoner uit Bovenkerk-Zuid
Bovenkerk = Amstelveen toch?
M.v.g., Justin Jansen


blauwe vogel


Jan vH

Citaat van: hiskodevries op november 11, 2012, 10:20:09 AM
Hoe is de situatie met de vruchtdragende struiken in Nederland eigenlijk? Gisteren een rondje gefietst langs een paar plekken in Utrecht waar ze vaker gezien zijn maar geen vruchten te zien.

Hier in Barneveld zijn nog meer dan genoeg vruchten (maar nog geen Pestvogels).
Jan van Harten
Validator Plantengallen

HPM

#95
Herman van der Meer

BramtK

Citaat van: blauwe vogel op november 11, 2012, 11:32:24 AM
Beste mensen van pestvogelspotters,

Zelf ben ik een groot dierenliefhebber, misschien wel meer dan dat. Ik begrijp jullie belangstelling voor de pestvogel en dat jullie deze massaal met al jullie gigantische telelenzen willen vastleggen. Maar jullie zien volledig de andere kant niet. Intussen staan er hier van zonsopgang tot zonsondergang gemiddeld zo'n 20 mensen voor mijn deur. Jullie lopen langs alle nieuwe auto's, met krassen tot gevolg, nemen parkeerplaatsen in, zetten fietsen bijna tegen de auto's aan enz. Kortom jullie veroorzaken veel overlast voor de bewoners en laat ook die vogels lekker met rust ipv en masse achter ze aan te rennen. Jullie hebben nu een week de tijd gehad om ze vast te leggen en ik hoop van harte dat èn de pestvogel èn de bewoners weer rust krijgen. Mvg een bewoner uit Bovenkerk-Zuid


Een paar dingetjes die ik hier toch even over moet zeggen: 1) "jullie" bestaat niet, ik lees dit en ben er niet geweest dus... 2) mensen beschuldigen van het veroorzaken van krassen omdat ze langs auto's lopen... als je hebt gezien dat dat gebeurt ok, maar dan had je de persoon in kwestie daarop moeten aanspreken en niet natuurliefhebbers in het algemeen. Veel plezier nog van die Pestvogels, ik denk dat het allemaal wel meevalt met de overlast en zie het van deze kant, voorlopig genoeg sociale controle in de wijk. ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Nella

Hisko, hier in Nijkerk nog wel wat plaatsen ontdekt met Gelderse roos. Ook boompjes met vruchten waarvan ik niet weet of ze die eten. Ik heb wel iemand gevraagd het in de gaten te houden. Iemand een idee of ze deze lusten?


Op de plek waar ik ze ontdekt heb vanaf half 11 niet meer gezien, maar er wordt nog gepost, dus ben benieuwd.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Roely

Citaat van: blauwe vogel op november 11, 2012, 11:32:24 AM
Beste mensen van pestvogelspotters,

Zelf ben ik een groot dierenliefhebber, misschien wel meer dan dat. Ik begrijp jullie belangstelling voor de pestvogel en dat jullie deze massaal met al jullie gigantische telelenzen willen vastleggen. Maar jullie zien volledig de andere kant niet. Intussen staan er hier van zonsopgang tot zonsondergang gemiddeld zo'n 20 mensen voor mijn deur. Jullie lopen langs alle nieuwe auto's, met krassen tot gevolg, nemen parkeerplaatsen in, zetten fietsen bijna tegen de auto's aan enz. Kortom jullie veroorzaken veel overlast voor de bewoners en laat ook die vogels lekker met rust ipv en masse achter ze aan te rennen. Jullie hebben nu een week de tijd gehad om ze vast te leggen en ik hoop van harte dat èn de pestvogel èn de bewoners weer rust krijgen. Mvg een bewoner uit Bovenkerk-Zuid

Het is maar tijdelijk. Ik wil niks bagatelliseren, maar als Amsterdam-Centrummer ben ik wel aan andere dingen gewend geraakt, zoals dat mijn parkeerplaats ALTIJD door een andere auto is ingenomen. Ondanks dat ik betaal, moet ik rondjes rijden op zoek naar een plekje, en ook krijg ik ongevraagd krassen en deuken te verwerken. Elke dag van het jaar komen hordes bezoekers over mijn stoep, en door mijn gracht, nemen foto's, zingen en schreeuwen uitbundig en plassen wild. Misschien kunt u, dit in overweging nemend, uw ergernis een beetje inslikken en mensen persoonlijk aanspreken als ze door uw tuin lopen of over uw auto heenhangen. Buren van u hebben de pestvogelwaarnemers zelfs koffie gebracht!

vriendelijke groeten,
Roely Bos

ejslootweg

groeten, Erik

JaapHennevanger

Citaat van: Nella op november 11, 2012, 13:12:45 PM
Hisko, hier in Nijkerk nog wel wat plaatsen ontdekt met Gelderse roos. Ook boompjes met vruchten waarvan ik niet weet of ze die eten. Ik heb wel iemand gevraagd het in de gaten te houden. Iemand een idee of ze deze lusten?


Op de plek waar ik ze ontdekt heb vanaf half 11 niet meer gezien, maar er wordt nog gepost, dus ben benieuwd.

Een Crataegus lavalleei, een Meidoorn.
Jaap Hennevanger



Nella

Vriendelijk dank, Jaap! Meer iets voor de krams en koper, denk.
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


August

Citaat van: blauwe vogel op november 11, 2012, 11:32:24 AM
Beste mensen van pestvogelspotters,

Zelf ben ik een groot dierenliefhebber, misschien wel meer dan dat. Ik begrijp jullie belangstelling voor de pestvogel en dat jullie deze massaal met al jullie gigantische telelenzen willen vastleggen. Maar jullie zien volledig de andere kant niet. Intussen staan er hier van zonsopgang tot zonsondergang gemiddeld zo'n 20 mensen voor mijn deur. Jullie lopen langs alle nieuwe auto's, met krassen tot gevolg, nemen parkeerplaatsen in, zetten fietsen bijna tegen de auto's aan enz. Kortom jullie veroorzaken veel overlast voor de bewoners en laat ook die vogels lekker met rust ipv en masse achter ze aan te rennen. Jullie hebben nu een week de tijd gehad om ze vast te leggen en ik hoop van harte dat èn de pestvogel èn de bewoners weer rust krijgen. Mvg een bewoner uit Bovenkerk-Zuid
Even een verzoek indienen aan waarneming.nl of deze lokatie onder embargo kan is ook mogelijk. Dan krijg je een stuk minder aanloop .
August van Rijn

Jeroen Nagtegaal

Dit was eigenlijk het eerste weekend met Pestvogels. De komende dagen moet iedereen weer aan het werk etc. dus zal de toeloop ook afnemen. Ga je telkens een probleem-locatie onder embargo zetten dan wordt de volgende ook weer een probleem waardoor uiteindelijk uit heel NL in Hoorn of elders terecht komt... Nu is er nog relatief veel spreiding.

Iets meer respect voor de bewoners kan denk ik geen kwaad. Zo is parkeren op een groter parkeerterrein en dan ietsje lopen al een optie. Ook het betreden van voortuinen, of je scoop pal langs een auto zetten niet heel handig.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

jelmerpoelstra

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 11, 2012, 20:00:12 PM
Iets meer respect voor de bewoners kan denk ik geen kwaad. Zo is parkeren op een groter parkeerterrein en dan ietsje lopen al een optie. Ook het betreden van voortuinen, of je scoop pal langs een auto zetten niet heel handig.
:duim:

harry60

Ik hoorde heel toevallig van mijn buschauffeur dat er een groepje van ongeveer 20 stuks vanmorgen (11-11-12) in Barendrecht waren.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

harry60

Dan klopt het toch, het was een drukte van jewelste met fotografen op de Chellolaan in Barendrecht.....
Leuk helaas kon ik zelf niet kijken want moest de andere kant op naar mijn werk.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

HPM

Het begint nu toch wel op een forse invasie te lijken.

Herman van der Meer

hiskodevries

ik heb ze nog niet niet, dus nee  :angel:
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op november 12, 2012, 16:35:14 PM
ik heb ze nog niet niet, dus nee  :angel:

Zolang ze je huis niet indringen is er niets aan de hand.
Herman van der Meer

Guus Peterse

Utrecht is het middelpunt van de storm. Alles vliegt om ons heen maar in Utrecht zien we er (zo goed als) niks van.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Yeronimo

Citaat van: guusp op november 12, 2012, 16:46:04 PM
Utrecht is het middelpunt van de storm. Alles vliegt om ons heen maar in Utrecht zien we er (zo goed als) niks van.

In Leeuwarden zat het in 2010 onder de Pestvogels. Dit jaar nog maar een aantal overvliegenden maar niets echt ter plaatse. Hopelijk komt dat nog gezien er zat bessen hier zijn!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

HPM

In november zijn ze in meer dan een kwart van de uurhokken alleen overvliegend gemeld.

Herman van der Meer

Marwin

Na 3 keer gemist te hebben afgelopen weekend, vandaag wel raak in Zwolle :duim:
Nou nog hopen dat er een groepje komt in plaats van één, maar das altijd afwachten.
Bessen zat in Zwollywood.

Denk morgenochtend ff terug voor een foto ;D

Tom1980

   :rolleyes:
Ik zie de laatste dagen alleen maar bessen :'(
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

Wim Langbroek

Hier in Katwijk (en Noordwijk) zijn vooralsnog ook vooral overvliegende vogels waargenomen. Weinig bessen aanwezig, is nauurlijk wel weer makkelijker de aantrekkelijke plekken afzoeken ;)
Als het doorzet komen ze vanzelf wel. Hoorde pas bij een lezing iets over haakbekken die ook 'on the move' lijken te zijn, wat noordelijker. Hopelijk schieten er een paar door.
Mvg. Wim Langbroek

Dorine

Dorine van Asten
peregrines.nl

Jeroen Nagtegaal

Leuk zijn wel twee geringde vogels! Mochten mensen daar redelijk foto's van hebben dan hoor ik dat graag. Van de waarneming uit Barendrecht liggen de foto's inmiddels bij een Estse ringer, zou leuk zijn als de herkomst kan worden achterhaald.

Zie: http://waarneming.nl/waarneming/view/72087281 en http://waarneming.nl/waarneming/view/72093519
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

jankees

Citaat van: Dorine op november 12, 2012, 19:09:18 PM
Brabant, en al helemaal zuid-oost is nog hopeloos  :'(

http://waarneming.nl/soort/view/306?from=2012-11-01&to=2012-11-12&prov=10&maand=0&rows=20&os=0
Bessen genoeg in Brabant maar idd weinig pestvogels tot nu toe! Hopelijk laten ze zich binnenkort nog zien.