Hoofdmenu

Champignon

Gestart door Gert Kremer, november 05, 2012, 22:38:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Welke Champignon kan dit zijn.
De geur was aangenaam, net de gekweekte van AH. Smaak melig, kleur paarsachtig (dacht eerst vaalpaarse schijnridder) maar ik zag al snel dat het een Champi was. Ze stonden op een kale stuk Duin,  net boven de grond. grote groep.
De foto's zijn van 10-10-2012.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Ismael

niets bomigs in de buurt? Misschien zeeduinchampignon
Groeten Ismaƫl Wind

Gert Kremer

Hallo Ismael,
Niks geen bomen, kale duinen met veel van dat kruipspul waar de stekels door je broekspijpen gaat.
Wacht nog even op meer berichten, anders voer ik deze zo in als Zeeduinchampignon. Op die plaats waren er wel 30 stuks aanwezig op 20m2 meter.
Eerst weer bedankt.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

kvb

Ismael zegt misschien. Champies in de droge duinen vragen om de mic. Er zijn meerdere mogelijkheden.

Kik

Gert Kremer

de moed zak wel snel zo. zal er een ? bij zetten. dus misschien dan maar.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Citaat van: kvb op november 06, 2012, 10:40:00 AM
Ismael zegt misschien. Champies in de droge duinen vragen om de mic. Er zijn meerdere mogelijkheden.

Kik

Er zijn meerdere mogelijkheden.

Hallo Kik,
ook met zo'n kleur? en de steel was wat mij betreft kort van stuk.



Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

kvb

Gert

Zelfs met de microscoop zijn champigons nog niet makkelijk en ik laat ze zelfs meestal staan omdat er zoveel anders interessant is.  Macroscopische informatie die minimaal nodig is:

- verkleuring (geel) in steelvoet
- verkleuring in hoedvlees
- verkleuring steel vlak onder hoed (rood bij zeeduinschampignon)
- ring omhoog/omlaag/vlodderig/strak
- maten hoed en steel

Als je deze info hebt kan je in ieder geval wat zeggen maar zelfs dan is de microcoop nodig voor sporenmaten en andere zaken. Het is een moeilijk geslacht en ik kan me goed voorstellen dat het balen is als je zo'n groot duidelijk ding niet op naam krijgt.

Kik




Gert Kremer

Kik, ook de anderen, zal ze voorbij lopen.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

ratje

Citaat van: Gert Kremer op november 07, 2012, 18:18:46 PM
Kik, ook de anderen, zal ze voorbij lopen.
als je ze nu leuk vindt, waarom zou je dat dan doen?

Gert Kremer

Citaat van: ratje op november 07, 2012, 18:49:34 PM
Citaat van: Gert Kremer op november 07, 2012, 18:18:46 PM
Kik, ook de anderen, zal ze voorbij lopen.
als je ze nu leuk vindt, waarom zou je dat dan doen?

nou ik bedoel eigelijk, zal ze niet meer op waarneming zetten.   :'(
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.