Lijst van verzamelsoorten (complexsoorten) op Waarneming.nl

Gestart door Elachista, oktober 31, 2012, 18:05:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Elachista

Dagvlinders:

Klein koolwitje/klein geaderd witje - Pieris rapae/napi

Zwart/geelsprietdikkopje - Thymelicus lineola/sylvestris

Complexsoorten: Nachtvlinders + micro's:

http://waarneming.nl/soortenlijst.php?q=%2F&g=8&f=0&z=1&p=0&sound=0&sort_lat=0

Algemene verzamelsoorten per genus (bijv. Oligia spec.), bij Nachtvlinders + micro's:

http://waarneming.nl/soortenlijst.php?q=spec.&g=8&f=0&z=1&p=0&sound=0&sort_lat=0&sort_lat=1

Heeft u een wens voor een speciale verzamelsoort of spec.?
Gaarne hieronder uw aanvraag.
Groet,
Tymo

ruut

Klopt het dat in de lijst bladroller onbekend ontbreekt?
Groet, ruut

Morten

Wat is effectief het verschil tussen Aplocera efformata/plagiata en Blokspanner onbekend - Aplocera spec.?

Er zijn namelijk maar twee soorten beschikbaar op waarneming.nl voor dit genus. Misschien kunnen beide verzamelsoorten synoniem aan elkaar worden gemaakt of een van de twee gedeactiveerd na overplaatsing van de waarnemingen.
Groet, Morten


caliprobola

Citaat van: Morten op september 26, 2022, 14:50:39 PM
Wat is effectief het verschil tussen Aplocera efformata/plagiata en Blokspanner onbekend - Aplocera spec.?

Er zijn namelijk maar twee soorten beschikbaar op waarneming.nl voor dit genus. Misschien kunnen beide verzamelsoorten synoniem aan elkaar worden gemaakt of een van de twee gedeactiveerd na overplaatsing van de waarnemingen.
In Europa zijn er alvast meer soorten Aplocera dus best geen synoniem maken aub.

Morten

Citaat van: caliprobola op september 26, 2022, 16:50:33 PM
Citaat van: Morten op september 26, 2022, 14:50:39 PM
Wat is effectief het verschil tussen Aplocera efformata/plagiata en Blokspanner onbekend - Aplocera spec.?

Er zijn namelijk maar twee soorten beschikbaar op waarneming.nl voor dit genus. Misschien kunnen beide verzamelsoorten synoniem aan elkaar worden gemaakt of een van de twee gedeactiveerd na overplaatsing van de waarnemingen.
In Europa zijn er alvast meer soorten Aplocera dus best geen synoniem maken aub.

Dat wist ik, maar ik had niet gezien dat beide verzamelsoorten ook geactiveerd zijn op Observation. Dan inderdaad beter geen synoniemen maken, maar de huidige situatie blijft verwarrend naar mijn mening.
Groet, Morten