Hoofdmenu

Jufferkraan Maurik

Gestart door Timo Roeke, oktober 28, 2012, 20:46:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Timo Roeke

Jufferkraan gemeld.

Claim werd eerst in OV geplaatst, nu in GE.

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Vincent Hart

Er loopt ook niet dagelijks een jufferkraan over de weg ... Nou ja, gisteren ook dus  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Gert Veurink

Citaat van: Vincent Hart op oktober 28, 2012, 20:56:00 PM
Er loopt ook niet dagelijks een jufferkraan over de weg ... Nou ja, gisteren ook dus  ;)


Lijkt me ook escape, maar wat maakt t eigenlijk zo anders dan de vogel van 2010? Veel oostelijke stroming geweest, oktober, ongeringd
groet!
Gert Veurink



cursorius

Citaat van: Gert Veurink op oktober 28, 2012, 21:06:19 PM
Citaat van: Vincent Hart op oktober 28, 2012, 20:56:00 PM
Er loopt ook niet dagelijks een jufferkraan over de weg ... Nou ja, gisteren ook dus  ;)


Lijkt me ook escape, maar wat maakt t eigenlijk zo anders dan de vogel van 2010? Veel oostelijke stroming geweest, oktober, ongeringd

Daar lopen ze toch wel vaker over de weg??

Steven Wytema

Een eindje stroomopwaarts (Rhenen) is er ik geloof al 4x een jufferkraan ontsnapt.
Maar die bleef altijd wel in de omgeving...
Ik weet trouwens niet zeker of die allemaal geringd waren?
Is er een dierenverblijf/volière in de buurt van Maurik?
Steven Wytema


A Kuipers

Naar mijn weten zit er een vogelopvang in de buurt waar de dierenambulance haar vogels heen brengt.
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

Max Berlijn

Ik zal de laatste zijn die de Jukra een parel op de NL lijst zal noemen (hoewel die van Garry toch wel erg gaaf lijkt), maar ik denk dat er wel wat "kwaliteitsverschil" zit tussen gevallen in de nazomer (Beerse, Beuven, Asten? (die hadden er van mij nooit af gehoeven zeker niet toen ze later in Oostenrijk opdoken)) en een geval eind oktober welke schijnbaar goed te benaderen is en vlak bij een plek zit waar al een aantal bewezen escapes vandaan kwamen...
Veel plezier daar, de ene Roodhalsgans is ook de andere niet.
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Yeronimo

Mis een beetje extra informatie. Waarom meldt de vogelopvang dat ze de vogel net niet hebben kunnen vangen?
Is dit omdat het dier ook echt uit gevangenschap komt en ze weten waar vandaan of omdat ze bang zijn dat het dier aangereden wordt op de weg. Ik mis een beetje duidelijkheid in het bericht wat de intenties voor het willen vangen zijn.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Jo Bouwmeester

Volgens bewoners zien ze de juffer al drie weken.

stefanhageman

Citaat van: Steven Wytema op oktober 29, 2012, 07:43:43 AM
Een eindje stroomopwaarts (Rhenen) is er ik geloof al 4x een jufferkraan ontsnapt.
Maar die bleef altijd wel in de omgeving...
Ik weet trouwens niet zeker of die allemaal geringd waren?
Is er een dierenverblijf/volière in de buurt van Maurik?


Er zitten langs de dijk verschillende dierenverblijven/volières. Het begint al bij Opheusden en dan in Lienden weer één en dan vlak bij het Eiland van Maurik weer één. In sommige volières zit echt van alles van Hamerkoppen tot Kluten, van Mandarijneend tot Kuifzaagbek en van Parelhoen tot Pauw. En in Maurik zelf zit vogelopvang "Onder de Regenboog" zij houden zowel inheemse als uitheemse vogels om ze op te lappen.
Stefan Hageman


theomuusse

Nou, vandaag viel er niets te klagen!
Vogel zit ver genoeg, heeft geen gekke zaken en is ongeringd.
Ook op de close-up van eerder is geen gekkigheid te zien.
En dus; spelregels zijn spelregels, dus waarom is dit geen wilde.

ps, zelfs als tie tammer is dan vandaag, er is laatst nog een tam eendje op de lijst gekomen.
Op basis van de spelregels, dus.

Theo

Rikstar

Zegt iemand die hem net binnen heeft weten te halen.
Naya, gelijk heb je hoor :P


Citaat van: theomuusse op oktober 29, 2012, 17:07:50 PM
Nou, vandaag viel er niets te klagen!
Vogel zit ver genoeg, heeft geen gekke zaken en is ongeringd.
Ook op de close-up van eerder is geen gekkigheid te zien.
En dus; spelregels zijn spelregels, dus waarom is dit geen wilde.

ps, zelfs als tie tammer is dan vandaag, er is laatst nog een tam eendje op de lijst gekomen.
Op basis van de spelregels, dus.

Theo
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

stefanhageman

Citaat van: theomuusse op oktober 29, 2012, 17:07:50 PM
Nou, vandaag viel er niets te klagen!
Vogel zit ver genoeg, heeft geen gekke zaken en is ongeringd.
Ook op de close-up van eerder is geen gekkigheid te zien.
En dus; spelregels zijn spelregels, dus waarom is dit geen wilde.

ps, zelfs als tie tammer is dan vandaag, er is laatst nog een tam eendje op de lijst gekomen.
Op basis van de spelregels, dus.

Theo


Ben ik het mee eens hoor. Ik denk dat ik er zelf ook langs ga morgen. Het zowat in m'n achtertuin.  :angel:
Stefan Hageman


Max Berlijn

Die vorige van Rhenen was volgens mij gechipt (hoe men dat wist weet ik niet), mogelijk deze ook?
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Steven Wytema

Citaat van: Jo Bouwmeester op oktober 29, 2012, 16:59:10 PM
Volgens bewoners zien ze de juffer al drie weken.
En ook op waarneming.nl is hij al ingevoerd op 19 oktober: [size=78%]http://waarneming.nl/waarneming/view/71915526[/size]
Steven Wytema


theomuusse

Tsja, vooralsnog geen tekenen van gevangenschap, ongeringd, de goede tijd van het jaar.

Ik zeg HASTA LA VISTA!

Theo

Jaap Denee

't Is wel duidelijk dat de wintertijd weer is aangebroken...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Herman Bouman

Foto's van de jufferkraan erop gezet. Beide poten ongeringd.

Edwin Russer

Citaat van: theomuusse op oktober 29, 2012, 17:45:08 PM
Tsja, vooralsnog geen tekenen van gevangenschap, ongeringd, de goede tijd van het jaar.

Ik zeg HASTA LA VISTA!

Theo

Theo, het wordt tijd dat jij de commissie van wijze heren gaat versterken 8)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

H.Valkema

vogel tot op 1,5-2 meter te benaderen.. overduidelijk wild.... snapt toch iedereen?
Groeten,
Haije Valkema

HPM

Gewoon met honderd man gaan staan kijken. Dan komt er vanzelf wel een hond voorbij en kan de juffrouw inwendig worden onderzocht.

Herman van der Meer

KorHaan

Een Jufferkraan is vast veel weerbaarder dan een Zwarte Zeekoet, Herman  ;D


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Theovanv

Citaat van: HPM op oktober 29, 2012, 18:50:34 PM
Gewoon met honderd man gaan staan kijken.
kunnen we wel kijken hoe tam/schuw hij is. de twitchproef ipv de broodproef :duim:
Theo van Veenendaal

Rene Janssen

Citaat van: HPM op oktober 29, 2012, 18:50:34 PM
Dan komt er vanzelf wel een hond voorbij en kan de juffrouw inwendig worden onderzocht.
Eerder de hond-proef. Maar iedere zichzelf respecterende vogelaar zou dit dier toch niet op zijn lijst willen hebben, of ben ik nu mis? Mij bekruipt een beetje het gevoel van die kokarde in Flevoland. Al jaren zijn er rondzwemmende dieren in het wild uit collecties de jongen worden volwassen, iedereen gaat er naar kijken en hop: hij mag gaan tellen... Een steppeklapekster zou me meer doen!
René Janssen

canoorlander

Citaat van: Edwin Russer op oktober 29, 2012, 18:17:10 PM
Citaat van: theomuusse op oktober 29, 2012, 17:45:08 PM
Tsja, vooralsnog geen tekenen van gevangenschap, ongeringd, de goede tijd van het jaar.

Ik zeg HASTA LA VISTA!

Theo

Theo, het wordt tijd dat jij de commissie van wijze heren gaat versterken 8)
Ik denk dat Theo het wel kan weten. Hij liep immers samen met de jufferkraanvogel (http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=49366;D
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

HPM

#26
Citaat van: canoorlander op oktober 29, 2012, 19:34:58 PM
Citaat van: Edwin Russer op oktober 29, 2012, 18:17:10 PM
Citaat van: theomuusse op oktober 29, 2012, 17:45:08 PM
Tsja, vooralsnog geen tekenen van gevangenschap, ongeringd, de goede tijd van het jaar.

Ik zeg HASTA LA VISTA!

Theo

Theo, het wordt tijd dat jij de commissie van wijze heren gaat versterken 8)


Ik denk dat Theo het wel kan weten. Hij liep immers samen met de jufferkraanvogel (http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=49366;D

"Thomas van der Es om 29-10 14:02: loopt actief fouragerend in weiland. 300 meter vd weg, ongeringd. Samen met Theo Muusse"

Maar is hij ook zo intiem met haar geweest dat hij weet dat ze geen implantaten heeft?
Herman van der Meer

theomuusse

Ik heb geen handtamme vogel gezien vandaag, iemand die dat wel heeft meegemaakt, super!

De lokale boer zei dat ie op de weg/ langs de weg liep en wees een blauwe reiger aan!
Toen ik wat vreemd keek beweerde hij zijn soorten wel te kennen ja.
"ja ja, want die daar is een buizerd" zei hij stoer, toen er een sperwer overgleed.

Kortom, alleen feiten tellen.

Theo

theomuusse

Ja, die is leuk!
Als hij niet geringd is, heeft ie natuurlijk implantaten!
Maar dat kan je niet zien (slim hoor)...

Net als sommige eendjes wellicht?

Theo

Citaat van: HPM op oktober 29, 2012, 19:40:32 PM
Citaat van: canoorlander op oktober 29, 2012, 19:34:58 PM
Citaat van: Edwin Russer op oktober 29, 2012, 18:17:10 PM
Citaat van: theomuusse op oktober 29, 2012, 17:45:08 PM
Tsja, vooralsnog geen tekenen van gevangenschap, ongeringd, de goede tijd van het jaar.

Ik zeg HASTA LA VISTA!

Theo

Theo, het wordt tijd dat jij de commissie van wijze heren gaat versterken 8)


Ik denk dat Theo het wel kan weten. Hij liep immers samen met de jufferkraanvogel (http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=49366;D

Maar is hij ook zo intiem met haar geweest dat hij weet dat ze geen implantaten heeft?

theomuusse

Citaat van: Max Berlijn op oktober 29, 2012, 16:17:20 PM
Ik zal de laatste zijn die de Jukra een parel op de NL lijst zal noemen (hoewel die van Garry toch wel erg gaaf lijkt), maar ik denk dat er wel wat "kwaliteitsverschil" zit tussen gevallen in de nazomer (Beerse, Beuven, Asten? (die hadden er van mij nooit af gehoeven zeker niet toen ze later in Oostenrijk opdoken)) en een geval eind oktober welke schijnbaar goed te benaderen is en vlak bij een plek zit waar al een aantal bewezen escapes vandaan kwamen...
Veel plezier daar, de ene Roodhalsgans is ook de andere niet.

Maar dat ze in de buurt zit van een plek waar al eens een escape heeft gezeten (weet ik niets van) geldt dus ook voor de aanvaarde gevallen uit Brabant. In 1989 zijn ze ontsnapt, in 1991 zijn ze wild.

Theo