Hoofdmenu

Juveniele Koereigers

Gestart door JohanvantBosch, oktober 26, 2012, 16:17:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohanvantBosch

Mijn oog viel op de foto's bij twee waarnemingen van een Koereiger deze week. In beide gevallen betreft het een vogel met nog een donkere snavel en pluis (?) op de kop. Volgens mij hebben we niet zo vaak Koereigers in dit kleed in NL. Ik heb ze in elk geval nog niet zo vaak voorbij zien komen:


Exemplaar bij Gouderak (ZH) op 26-10


Exemplaar bij Chaam (NB) op 20-10

Vincent Hart

Bedankt Johan, dit brengt slechte herinneringen aan een voorval op DT1 naar boven  ;D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

JohanvantBosch

Citaat van: Vincent Hart op oktober 26, 2012, 16:40:33 PM
Bedankt Johan, dit brengt slechte herinneringen aan een voorval op DT1 naar boven  ;D


Graag gedaan, Vincent
Misschien moet je nog even een keer vertellen hoe dat toen ging...  ;D O0

August

August van Rijn

BramtK

Citaat van: JohanvantBosch op oktober 26, 2012, 17:06:48 PM
Citaat van: Vincent Hart op oktober 26, 2012, 16:40:33 PM
Bedankt Johan, dit brengt slechte herinneringen aan een voorval op DT1 naar boven  ;D


Graag gedaan, Vincent
Misschien moet je nog even een keer vertellen hoe dat toen ging...  ;D O0


Vertel es.
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

Er vloog een compact wit reigertje over mij+medevogelaar heen dat ik enthousiast als koereiger determineerde. Omdat we bij de waterzuivering stonden, verdween de vogel vrij snel uit beeld, geen foto's. Na het even enthousiast doorgeven van de vogel begonnen we ons af te vragen of een grotendeels donkere snavel wel kon voor koereiger. Toen de vogel t.h.v. het dorp werd opgepikt, konden er foto's gemaakt worden waarop toch echt een kleine zillie staat - weliswaar met geheel donkere poten ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers