Zweetvoetenlucht?

Gestart door KorHaan, oktober 24, 2012, 18:38:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

Omdat ik niet weet, waar ik het anders zou moeten vragen, probeer ik het hier.


Vanmiddag, fietsend door het bos, roken mijn vrouw en ik plotseling een sterke zweetvoetenlucht. Ter plaatse - waar de lucht het sterkst was - stonden nogal wat vrij grote paddenstoelen naast het fietspad.

Zijn er paddenstoelen die zo ruiken? De lucht was behoorlijk penetrant. Boterzuur ruikt geloof ik ook zo.

En om flauwiteiten op voorhand te vermijden: nee, ik had niet mijn schoenen uitgedaan!  ;D ;D ;D


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Botervlieg

Misschien een stinkzwam?

Groetjes, Marleen

Ismael

misschien stond er een stinkzwam ergens maar die vind ik naar kadaver ruiken
Groeten Ismaƫl Wind

arjan.kop

Het is al laat voor reuzenbovist, toch? Heb ooit een gaaf exemplaar meegenomen in de auto (lag los, en zoveel gratis eiwitten zijn welkom) en tot dagen later stonk het naar zweetvoeten...

KorHaan

Bedankt voor de snelle! reacties! Stinkzwamlucht ken ik maar al te goed, het was echt een boterzuurlucht. Ik weet niet hoe een reuzenbovist ruikt, maar de paddenstoelen naast het fietspad hadden stelen. Raar geval. Je zou bijna denken dat iemand een stinkbom had losgelaten, maar het was verder bijna uitgestorven in het bos...


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Tas

Klinkt als Narcisridderzwam. Geel met plaatjes?
Stinkt ook een uur in de wind. Een mix van allerlei vieze luchtjes

groet, Natasja

KorHaan

Wel plaatjes, maar verder bijna wit uitgesleten. Het zootje had duidelijk betere dagen gekend. :)

Bij Narcisridderzwam staat vermeld de lucht van lichtgas en koolteer, en naftaline. Geen zweetvoeten.

In ieder geval bedankt voor alle antwoorden. Ik ga van de week nog wel eens even kijken.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

grietaf

Citaat van: KorHaan op oktober 25, 2012, 19:26:03 PM
Ik ga van de week nog wel eens even kijken.
Kun je dan ook meteen even een paar foto's maken?
Hoed, lamellen, steel...
Grieta.