Grote aalscholver?

Gestart door jonathan leeuwis., december 17, 2012, 13:19:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

jonathan leeuwis.

De vogel viel me op vanaf de wijngaardse steegd toen ik naar school fietsten. Dacht eerst dat er op een van de wieken van molen de vriendschap een zwarte kraai en een aalscholver zaten. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het 2 aalscholvers waren. toch maar even gestopt. er zaten 2 aalscholvers naast elkaar in precies de zelfde houding. Alleen een van de aalscholvers was 2 koppen groter en had een forse kop met naar mijn mening een iets langere en dikkere snavel met apvallend gele mond of snavelhoek. Nogmaals zaten de vogels in de zelfde houding dus is er geen twijfel over dat de aalscholver waarover het gaat 2 koppen groter is. Op school even snel waarneming ingevoerd, en later nog eens foto's van zekeren grote aalcholvers bekeken. De vogel lijkt er toch verdacht veel op. Heb de waarneming wel ingevoerd met vraagteken omdat ik geen ervaring heb met deze soort. Helaas had ik geen tijd om naar huis te rijden voor camera omdat ik eigenlijk al te laat was. De vogel op de terugweg(16.30) niet meer gezien. Ik ben er zelf vrij zeker van dat het er een was maar cometaar is natuurlijk altijd welkom. waarneming gedaan op 13-12.
bij voorbaat dank jonathan leeuwis

Mark Broeckaert

Met vriendelijke groet, Mark