zo, na een middag druk vogelen weer op de boot dus tijd om te reageren.
altijd fijn, zo'n kritische achterwacht die binnen van achter t beeldscherm menen overzicht te hebben over wat er op het eilajd gebeurd en daar dan ook lukraak allerlei conclusies en oordelen aan verbindt. maar van sommigen is t bekend dat ze graag een stok zoeken om de hond mee te slaan, ieder zn hobby.
uiteraard bedoelde ik onmiskenbaar de vogel die op opnamen van oa lars buckx te horen is, dus de vogel die gister en vandaag op meerdere momenten door verschillende vogelaars is waargenomen en waarvan nu wordt aangenomen dat t een Petsjorapieper zou zijn. het ging erom dat wij die vogel weer hadden en dat wilden we, bij gebrek aan goed bereik en communicatiemiddelen, zsm aan de andere vogelaars doorgeven. dat was mijn waarneming en die heb ik later aangevuld. wij zijn constant bezig geweest de omgeving te doorzoeken naar deze vogel en ondertuzsen anderen over onze waarneming in te lichten. natuurlijk zal ik nooit durven beweren dat het een zekere Petsjora is, dat laat ik aan experts over.