Wat wij hoorden was niet getaped, of die taper moet over het bos zijn gevlogen. Vreemd hoe al die verschillende verhalen de wereld inkomen, maar voor zover ik erbij was klopt dit van kant noch wal. Er wordt claimers dan wel verweten dat ze gewoon koste wat koste een Petsjora willen scoren en dus maar gewoon zeggen dat ze er een gehoord hebben terwijl dat niet zo is, nogal een bewering vindt ik, maar ik vind veel meer waarheid schuilen in het vermoeden dat er nogal wat wrok zit bij mensen die of helemaal niet op het eiland waren, of de mensen die er wel waren maar de vogel zelf niet hebben kunnen waarnemen. Ik en anderen die ik gesproken heb hebben nogal wat gesprekken van anderen gehoord, zowel in het veld als op de boot, waar die achterdocht en andere insinuaties duidelijk werden uitgesproken. Ik zal daar geen namen in noemen. Ik denk wel dat iedereen voor zichzelf eens moet kijken hoe objectief hij eigenlijk is en wat voor bijbedoelingen of gevoelens er meespelen in de geschreven of gesproken uitingen. Ik voel nu al voor de zoveelste keer in deze Petsjora-zaak een bepaalde houding bij sommigen die mij niet zint en niet zuiver is en die voor mij het hele plezier van deze waarneming ook wegnemen. Ik laat dit topic maar links liggen en wacht oordeel van experts en CDNA af en dan zien we wel verder, want dit gekeuvel los van zuivere determinatie-posts en die 80% inneemt van alle posts over de mogelijke Petsjora leidt tot niks dan een hoop moddergegooi en andere vervelende trekjes en daar beleef ik in ieder geval geen plezier aan, dan besteed ik mn energie liever aan leukere en nuttigere dingen.
Terwijl ik dit bericht schrijf komt er een bericht van Jan bij en dat plaatst wel een iets ander licht. Bij de enige Raddes van zondag werd idd veelvuldig getaped. Ik schrok toen het beest begon te zingen tot ik me realiseerde dat er iemand aan de andere kant moest staan met een recoder. Tapes van de Petsjora heb ik niet gehoord. Gelukkig was mijn Raddes een zichtwaarneming, en of dat moet een vogel aan een touwtje of met een afstandsbediening zijn geweest, maar anders wat het een echte. Er werd idd ook om de bosjes heen gelopen, maar die discussie is NIET voor dit topic.
Verder blijf ik bij wat ik gezegd heb, dit topic levert op dit moment weinig op, behalve vervelende insinuaties en andere wrok, zonde dus.