Nieuwe soorten in de database

Gestart door Arno van Stipdonk, maart 24, 2007, 15:42:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

xenion

De soort bestaat wel (wel als Lasiobelonium variegatum), is alleen niet geactiveerd voor België, ik dacht dat Roosmarijn dat kon. Ik heb namelijk diverse soorten voor België aangemaakt, maar nog nooit geactiveerd.
Als er geen respons kom kan ik hem wel activeren, dan zal ik even een berichtje in het adminforum achterlaten.
Groeten,
Martin

Dieter

#91
Typfoutje :)

Hier had ik hem wel goed getypt.
http://www.natuur-forum.be/phpBB3/viewtopic.php?f=70&t=7459&st=0&sk=t&sd=a&start=420#p222021

En dat hij er bij staat wist ik al, moet alleen nog geactiveerd worden: http://waarnemingen.be/soort/view/104692?lang=nl. Ik wacht wel nog even, maar ik weet niet als Roosmarijn veel op het forum zit. Als er geen respons komt vraag ik het hier nog eens.  ;D
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV

Dieter

Intussen in orde. Wouter Vanreusel heeft hem geactiveerd.
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV

heppo

hoi,

ik mis nog steeds hymenoscyphus pseudoalbidus, vruchtlichaam van Chalara fraxinea. op dit moment zorgt deze agressieve schimmel voor de aantasting van essen in Nederland.

herman sieben

xenion

Groeten,
Martin

machielevert

Beste Forumleden
Er komt heel binnenkort een geheel vernieuwde soortenlijst van de Nederlandse Paddenstoelen, die de oude van de NMV zal gaan vervangen. Reken er maar vast op dat er heel wat zaken veranderen!
groet
Chiel Noordeloos

Melchior van Tweel

Hallo Chiel,
Welkom op het forum. We (de paddenstoeladmins) zijn ons hiervan bewust. Dat gaat zeker nog veel werk opleveren. Zodra de lijst er is, gaan we die implementeren. De oude namen willen we ook handhaven, maar dan als synoniemen.
Groet, Melchior
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

xenion

Wat is heel binnenkort Chiel? Hebben we het dan over dagen, weken, maanden?
Ben er wel blij mee, eindelijk wordt de lijst weer rechtgetrokken met de laatste inzichten.
Groeten,
Martin

ratje

Mag de hyphomyceet Myrothecium inundatum toegevoegd worden, heb ik op oude russula gevonden, is door Stip op naam gebracht.

ratje


xenion

Even geduld tot na het weekend hoor, heb op het moment al te veel te doen, je staat wel in de wachtlijst.
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op oktober 02, 2011, 20:46:54 PM
Even geduld tot na het weekend hoor, heb op het moment al te veel te doen, je staat wel in de wachtlijst.

is goed, weet ik in ieder geval dat het doorgekomen is, ik wist nl niet of deze kon, vandaar :duim:

xenion

Citaat van: ratje op oktober 03, 2011, 16:35:59 PM
Citaat van: xenion op oktober 02, 2011, 20:46:54 PM
Even geduld tot na het weekend hoor, heb op het moment al te veel te doen, je staat wel in de wachtlijst.

is goed, weet ik in ieder geval dat het doorgekomen is, ik wist nl niet of deze kon, vandaar :duim:
Ik heb nog niks beloofd :P
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op oktober 03, 2011, 18:58:26 PM
Citaat van: ratje op oktober 03, 2011, 16:35:59 PM
Citaat van: xenion op oktober 02, 2011, 20:46:54 PM
Even geduld tot na het weekend hoor, heb op het moment al te veel te doen, je staat wel in de wachtlijst.

is goed, weet ik in ieder geval dat het doorgekomen is, ik wist nl niet of deze kon, vandaar :duim:
Ik heb nog niks beloofd :P
>:D >:D

Jan Willem

Verzoeke toe te voegen:

Steccherinum spec. - Raspzwam spec.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem de Jong

xenion

Is Roze raspzwam (s.l.) niet toereikend genoeg dan?
Groeten,
Martin

xenion

Myrothecium inundatum is toegevoegd Hannie.
Groeten,
Martin


ratje

Gisteren hebben we de jeneverbesspleetlip gevonden. Kan deze ook aangemaakt worden in de lijst of zie ik die over het hoofd?  Jenerverbesspleetlip - Lophodermium juniperinum

xenion

Groeten,
Martin


Willy

Zouden jullie de naam van het Prachtsneeuwvlokje willen aanpassen,er staat nl.Pachtsneeuwvlokje.BVD
Gr,Willy
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

ratje

Citaat van: Willy op november 17, 2011, 20:01:48 PM
Zouden jullie de naam van het Prachtsneeuwvlokje willen aanpassen,er staat nl.Pachtsneeuwvlokje.BVD
Gr,Willy
Ik heb gezien dat de naam aangepast is. kan de kleur ook aangepast? Bij Verspreidingsatlas staat deze als zzz.

JelteV

@Hannie: Op verspreidingsatlas staan bijna alle mycomyceten op zz of zzz, omdat ze bijna nooit gevonden of doorgegeven worden. Behalve door de myxomycetologen natuurlijk!
Groeten, Jelte
Jelte Vredenbregt
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
12-25 jaar? Interesse in de natuur? ----> http://www.jnm.nl

ratje

Citaat van: JelteV op november 18, 2011, 12:50:02 PM
@Hannie: Op verspreidingsatlas staan bijna alle mycomyceten op zz of zzz, omdat ze bijna nooit gevonden of doorgegeven worden. Behalve door de myxomycetologen natuurlijk!
Groeten, Jelte
Dat geloof ik wel, maar deze soort is pas een keer of 5 in NL. gevonden. Dan mag hij toch wel op zzz?

xenion

Staat nu op zeer zeldzaam (zoals Hans had aangegeven).
Groeten,
Martin

ratje


faelyn

Ik ben op het Natuur.forum Vlaanderen doorverwezen naar dit forum voor de activering van een paddestoel.
Dit is de eerste keer dat ik iets vraag, dus al ik het fout doen. Vergeef het mij dan AUB?

Kunnen jullie aub de slijmzwam "krokante kristalkopje [Didymium crustaceum]" aanmaken aub?

Didymium crustaceum Fr., Syst. mycol. (Lundae) 3(1): 124 (1829)

Citations in published lists or literature:
Saccardo's Syll. fung. VII: 378; XIX: 593; XII: 199 Page Image for Protologue

Position in classification:
Didymiaceae, Physarida, Incertae sedis, Myxogastrea, Mycetozoa, Amoebozoa, Protozoa

xenion

Aangemaakt, één van de Belgische admins moet de soort even activeren voor België: http://observado.org/soort/view/239307
Moet het trouwens Krokant of Krokante zijn, lijkt me het 1e?
Groeten,
Martin

faelyn

Citaat van: xenion op januari 30, 2012, 20:05:09 PM
Aangemaakt, één van de Belgische admins moet de soort even activeren voor België: http://observado.org/soort/view/239307
Moet het trouwens Krokant of Krokante zijn, lijkt me het 1e?

Krokant Kristalkopje staat in natuurpunt belgium (invoerformulier - excel file)

thx