Re: Gezocht: Libellen van Europa

Gestart door SlechtValk, oktober 16, 2012, 06:17:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

EDIT: Oorspronkelijk was dit een reactie op http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=206166.0 maar om één of andere reden lijkt dit afgesplits te zijn. Het betrof het boek "Libellen Van Europa" door K.D.B. Dijkstra (ISBN: 9789052107004).

De volgende boekhandel zou het boek nog hebben:

EDIT (2014-02-28): verwijderd aangezien het boek (in 2de uitgave) weer algemeen verkrijgbaar is
   
Mocht je bij deze boekhandels geïnformeerd (of zelfs besteld/gehaald) hebben en/of zij het (toch) niet (meer) hebben, laat dit dan even weten zodat deze verwijderd kan worden.

Ja ik wilde dit boek graag hebben en heb dus half Nederland afgemaild om zeker een exemplaar te vinden (en kreeg gelukkig genoeg positieve response).

EDIT: De Engelse versie "Field guide to the dragonflies of Britain and Europe" met ISBN 9780953139941 is nog wel algemeen beschikbaar.

EDIT (2013-07-18): Aantal boekhandels verwijderd die het boek niet meer hebben.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

jvanoort

#1
Zojuist deze boekhandels gemaild met de vraag of het boek er nog was.

Broekhuis had het niet meer.
Arends ook niet meer.
Haasbeek ook niet meer.
Praamstra ook niet meer.
Van Kooten had er nog één, maar na mijn bestelling nu dus ook niet meer   :blink:

Van de overigen heb ik nog geen reactie terug, maar het is per slot maandagochtend, dus dat komt vast nog wel.

Edit: Vingerling heeft nog één exemplaar en Romijn ook!

Edit: van Leeuwen ook niet meer.

Ze worden dus al schaarser. Sla je slag nu het nog kan!

john.2400

Heb het laatste boek bij Romijn in Barneveld meegenomen  :blink:
Daar nu dus ook op  :'(

jvanoort

Dan heeft alleen Vingerling het nog!

Ik heb mijn boek vandaag binnengekregen en de reputatie van het boek is volkomen terrecht! Geweldig boek, prachtige tekeningen, zeer compleet etc! Happy camper here!

Steven Wytema

Ik heb Vingerling gisteren gebeld, hun laatste exemplaar komt mijn kant op :)
Steven Wytema


marcel123

Dus het boek is nu niet meer verkrijgbaar in de boekhandel? Vingerling had toch het laatste exemplaar?

GijsB

Vandaag op facebook gelezen (bericht van Klaas-Douwe B Dijkstra) dat er gekeken wordt of er interesse is in een herdruk.
Gijs

SlechtValk

Ze zouden eens moeten gaan denken of voor dit soort boeken (met beperkte afzetmarkt) printing on demand geen optie is... Het gebeurt mij te vaak dat ik graag een natuurboek wil hebben en tegen de tijd dat het mijn verjaardag of kerst/sinterklaas is, is het boek al uitverkocht... (bij wijs van spreken).

Ik heb zelf overigens nog niet gezien dat iemand bot ving bij Kantoorboekhandel P.A. Vermeulen in Steenbergen (niemand heeft gezegd dat het daar ook uitverkocht is), maar het kan zijn dat het daar ook niet meer is...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

ebohmer

Als mensen dit boek nog zoeken: Ik heb er een paar weken geleden een gekocht in het bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer / Weerribben in Ossenzijl. Daar lagen er nog een paar.
Met vriendelijke groet,

Esther

JNM - Jongeren in de Natuur
www.jnm.nl

grunsven

Uit zeer betrouwbare bron (K.D. Dijkstra zelf) heb ik gehoord dat er een herdruk aan komt. :duim:
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

SlechtValk

Inmiddels is de 2de uitgave van dit boek weer algemeen verkrijgbaar. Met aldus de auteur: "nieuwe kaft, nieuw voorwoord, kleine corrrecties..." (de kaft wijkt idd nogal af en is op veel sites nog niet aangepast).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jacob Molenaar

Is dit een goede libellen gids voor determinatie et all of meer over ecologische kenmerken etc.?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Anne Hueber †

Een prima gids voor determinatie.
Hier een voorbeeldpagina (met nog de oude kaft): http://vogeldagboek.nl/html/Recensies/Libellen/Libellen_Europa.html

Ook de veldgids is een prima determinatiegids (voor libellen in NL): http://vogeldagboek.nl/html/Recensies/Libellen/Veldgids_Libellen.html

SlechtValk

Citaat van: Anne Hueber op maart 01, 2014, 12:49:25 PM
Een prima gids voor determinatie.
Hier een voorbeeldpagina (met nog de oude kaft): http://vogeldagboek.nl/html/Recensies/Libellen/Libellen_Europa.html

Ook de veldgids is een prima determinatiegids (voor libellen in NL): http://vogeldagboek.nl/html/Recensies/Libellen/Veldgids_Libellen.html

De echte liefhebber heeft natuurlijk beide gidsen in de kast staan (tenzei die in het veld is).

De eerste gids (die van Dijkstra) bevat naast een beschrijving vooral veel tekeningen (door de bekende natuurtekenaar Richard Lewington) met enkele ondersteunende foto's, de tweede gids (door F. Bos e.a.) legt met name de nadruk op foto's en tekeningen van deterministische kenmerken (zoals halsschildjes en achterlijven).

Ik zelf geef daarom ook de voorkeur aan de gids van Dijkstra als het gaat om determinatie, maar ieder zo zijn voorkeur (en lees nogmaals mijn eerste zin ;) ).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.