Hoofdmenu

Ring zilvermeeuw

Gestart door Wouter Monster, oktober 21, 2012, 15:29:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wouter Monster

Ik heb een kleurring afgelezen van een zilvermeeuw, alleen weet ik niet waar ik hem in moet voeren en of ik dan een mailtje krijg met informatie. Weet iemand waar ik dit kan doen?

Met vriendelijke groet,
Wouter Monster
Groet, Wouter Monster

Klaas van Dijk

hoi Wouter,

Wat is de kleur van deze kleurring? Wat is de tekst van de inscriptie (letters/cijfers)? Zat de kleurring aan de tarsus of aan de tibia? Weet je iets van links/rechts? Waar en wanneer heb je deze kleurring afgelezen? Wat was de leeftijd van deze Zilvermeeuw? Heb je ook een foto?

Met behulp van deze informatie weten we je waarschijnlijk wel een contactadres hiervoor te geven. Sommige aflezingen kunnen online worden ingevoerd, anderen kun je per e-mail opsturen.

Er zijn dus erg veel projecten met gekleurringde Zilvermeeuwen en ieder project heeft een coördinator / contactpersoon.

Alvast bedankt voor een reactie,

Groetjes, Klaas

Wouter Monster

Hallo Klaas,
hier de informatie van de ring: JN42, kleur zwart, rechterpoot, onder de knie, Adult Winterkleed. Ik heb geen foto kunnen maken aangezien de vogel te ver weg was.

Groetjes, Wouter
Groet, Wouter Monster

Wouter Monster

Ook nog een metalen ring aan de linker poot, niet kunnen aflezen.
Groet, Wouter Monster

Mark Zevenbergen

Wouter,
Deze ring kun je melden via: www.ringmerking.no/cr   Even een account aanmaken en je kan zelf de lifehistory van de vogel terug zien.

groet Mark

Wouter Monster

Groet, Wouter Monster

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Wouter, zeer bedankt voor de aanvullende informatie. Benieuwd of het lukt. Zal dus wel een Zilvermeeuw uit Noorwegen zijn. Altijd leuk, dat soort van waarnemingen. Geen probleem dat je geen foto hebt kunnen maken, want jouw info moet meer dan voldoende zijn.

Groetjes, Klaas

Wouter Monster

Niet helemaal gelukt, want http://www.ringmerking.no/cr denkt dat het een Kleine mantel is terwijl ik toch zeker weet dat deze ring om de poot zit van een zilvermeeuw.
Groet, Wouter Monster

Klaas van Dijk

hoi Wouter,

Er is dan dus iets mis met de ringgegevens of met de meldgegevens. M.i. het beste om je waarneming op te sturen aan de coordinator van deze site (te bereiken via cr@ringmerking.net).

Gekleurringde grote meeuwen uit Noorwegen worden relatief vaak afgelezen en de kans is lang niet ondenkbeeldig dat iemand anders deze vogel ook al eens heeft gezien en dat er, indien er een fout zit bij de ringgegevens, dus al meer meldingen zijn dat er iets niet klopt.

Waar en wanneer heb je deze vogel gezien?

Groetjes, Klaas

Wouter Monster

Ik heb de vogel op 21 oktober rond 13:45(eb) gezien zittend op een soort zandbankje, samen met dergelijke soorten als stormmeeuw, kleine mantel en grote mantel. Ter vergelijking met deze soorten zeker weten een zilvermeeuw
Groet, Wouter Monster

Jeroen Nagtegaal

Stuur gewoon eens een mailtje naar het adres dat Klaas geeft. Normalitair reageren ze snel. Fouten maken is voor ieder mogelijk, ook voor ringers.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com