zwarte vogel in Spanje

Gestart door Dana Lempersová, oktober 16, 2012, 00:44:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

Dana Lempersová

Hallo forum,
in Spanje in een mooie park in Málaga viel deze arme vogel 2m van mij af op de grond. Hij hapte nog naar lucht, maar in enkele sekunden had hij [size=78%]ogen dicht en lag hij dood. Het wordt niet geschoten, geen lawaai in de takken gehoort, niets. Opeens boem en lag hij[/size]
op de grond. Wat kon met hem gebeuren? Hart aanval? Welke vogel is hij? Bedankt voor een reactie. Met vriendelijke groeten Dana

SlechtValk

Is er enige reden waarom dit niet "gewoon" een merel zou zijn?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Dana Lempersová

Hallo Stefan,
bedankt voor je reactie. Vegens zijn gele snavel dacht ik ook naar, maar ik vond hem te groot. In NL in onze tuin zijn ze zo dun.  ;)

Certhia

Het is inderdaad een merel. Misschien het Usutu virus dat hem fataal is geworden.

SlechtValk

Citaat van: Dana Lempersová op oktober 16, 2012, 08:38:21 AM
Hallo Stefan,
bedankt voor je reactie. Vegens zijn gele snavel dacht ik ook naar, maar ik vond hem te groot. In NL in onze tuin zijn ze zo dun.  ;)

Merels kunnen nogal varieren (zoals zoveel vogels), volgens de ANWB Vogelgids van 23,5cm tot 29cm in lengte en uiteraard schommelen "diktes" daar ook in mee, net als dat de tijd van het jaar kan meespelen. Vogels vreten zich in de herfst (nu zo ongeveer) helemaal vol om de winter door te komen en zullen dan misschien iets dikker zijn dan vlak na de winter of kort na de broedperiode.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Dana Lempersová

Hallo Stefan en Marc,
bedantk voor de professionele uitleg. Over de virus-Usutu heb ik iets gelezen. In Duitsland is best verspreiden en ze kunnen hem niet
stoppen en erzijn ook gevallen dat deze virus was in bloed van mens gevonden. Gelukkig krijg je een lage koorts en huiduitslag als je immuun systeem goed werkt. Gaan we meer knoflook, linze, gewone oesterzwam e.z.v. eten.  Met vriendelijke groeten Dana  ;)