Koop voor de natuur

Gestart door Botervlieg, juni 19, 2012, 12:24:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Van de week heb ik Hisko gemaild met de suggestie eens naar "koop voor de natuur"  te kijken.
http://www.koopvoordenatuur.nl/

Dat is een website op initiatief van Landschap Noord Holland.

Organisaties kunnen zich aanmelden.
Vervolgens kunnen bezoekers via allerlei webshops (http://www.koopvoordenatuur.nl/winkelcategorieen) online dingen aanschaffen.
Als je dat via koop voor de natuur site doet komt een percentage van wat jij gekocht hebt, in een potje voor de organisatie naar je keuze.

CiteerGratis de natuur steunen, wie wil dat nou niet? Vanaf nu is het mogelijk! Draag gratis uw steentje bij aan de natuur door een aankoop te doen bij een van deze aangesloten webwinkels. De webwinkel draagt vervolgens gemiddeld 4% van het aankoopbedrag af aan een natuurorganisatie van uw keuze, Het kost u dus niets, maar de natuur profiteert!

Dus als waarneming zich aanmeld,
waarnemers online shoppen
verdient waarneming geld.

Ik zou Hisko & team dringend willen adviseren om ernaar te kijken, aan te melden en dan daar een apart topic of pagina voor te maken, met een stand van zaken van de inkomsten en waar jullie het geld aan uit willen geven of hebben gegeven. Net zoals toen met de crowdfunding.

Zolang waarneming nog niet in het lijstje (http://www.koopvoordenatuur.nl/natuurorganisaties) staat, gaat geld van aankopen dus sowieso niet naar waarneming.

Edit: Andere natuurorganisaties kunnen natuurlijk ook aanmelden voor koopvoordenatuur, en als je online iets koopt kun je het percentage geld ook aan een andere natuurorganisatie 'doneren'

Groetjes, Marleen

petermeer

Mooie actie en goed dat je er hier melding van maakt!  :duim: :duim: :duim:

Snap werkelijk niet dat Hisko na ruim 1 dag nog geen reactie heeft gegeven.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Botervlieg

#2
Citaat van: petermeer op juni 19, 2012, 20:37:37 PM
Mooie actie en goed dat je er hier melding van maakt!  :duim: :duim: :duim:
Graag gedaan. Denk dat waarneming, maar ook andere natuurorganisaties hier veel aan kunnen hebben.

Citaat van: petermeer op juni 19, 2012, 20:37:37 PMSnap werkelijk niet dat Hisko na ruim 1 dag nog geen reactie heeft gegeven.
Zondag avond heb ik het gemaild. Hij heeft wel reactie gegeven. Dat ze erin duiken. Dat mailtje kreeg ik gister.
Maar geen idee hoe/wat verder. Maar ik weet ook niet, misschien moet hisko overleggen met mensen of toestemming vragen of wie weet heeft hij al dingen geregeld, ik heb geen idee.
Ik heb niets meer gehoord.

Ik heb een pakketje foto's klaar om naar foto.com te sturen, dacht dat zij ook meedoen, maar wilde even wachten tot bijv waarneming erbij staat. Dan krijgen zij gelijk wat geld.

Groetjes, Marleen

Jeroen Nagtegaal

Je eerste bericht komt op mij vrij klagend/negatief over. Nu blijkt dat Hisko er mee bezig gaat is dat natuurlijk top.
Overigens een erg mooi initiatief, echter is de werking mij nog wat onbekend...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 19, 2012, 21:59:30 PM
Je eerste bericht komt op mij vrij klagend/negatief over.

Die intentie is er van mij helemaal niet. Ik weet niet wat er negatief overkomt en of dat aan jou of aan mij ligt.
Misschien over het dringend adviseren...? 

Ik heb er zelf een negatief gevoel over hoe er door waarneming gewerkt wordt om geld binnen te halen. Ik zie van waarneming een hoop geklaag, maar iets doen ervoor ho maar.
Want in dat 'o zo leuke interview' met Hisko komt wel min of meer een trap na over de crowdfunding dat dat zo weinig opleverde.
Die ondankbaarheid... ik heb daar echt een gevoel van walging van, elke keer als ik zoiets hier weer lees.

Ik zou het zonde vinden voor waarneming (of welke natuur organisatie dan ook) om zo'n kans als deze te laten liggen.
Maar als je het eerlijk wil weten: ik heb het gevoel dat waarneming dit uiteindelijk niet gaat doen. Ik hoop erg dat ik het mis heb.

Desondanks probeer ik waarneming en Hisko elke keer weer te helpen. Vraag me niet waarom. En met het risico dat ik weer die ondankbaarheid terug krijg...
Dus nee, ik sta niet meer te juichen om te helpen. Maar doe het tegen beter weten in toch weer elke keer.

Misschien dat dat achterliggende gevoel van mij aanvoelt? Ik weet het niet.

Wat snap je niet, van koop voor de natuur?

Marleen

petermeer

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 19, 2012, 21:59:30 PMJe eerste bericht komt op mij vrij klagend/negatief over.
Niet alleen het eerste bericht...  ;)
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Botervlieg

Citaat van: petermeer op juni 19, 2012, 22:18:52 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 19, 2012, 21:59:30 PMJe eerste bericht komt op mij vrij klagend/negatief over.
Niet alleen het eerste bericht...  ;)

Wat doe ik verkeerd dan?

In het 2e bericht heb ik geen idee. Ja dat jullie dat negatief opvatten kan ik niets aan doen.

Mijn 3e bericht is negatief ja, maar jullie vroegen om uitleg. Wat wilde je dan?

Dat jullie bruisen van de positiviteit vind ik hartstikke leuk, maar met de manier waarop er steeds gereageerd wordt ben ik dat wel een beetje kwijt ja.
Mijn schuld? Misschien. Misschien moet ik gewoon niet meer helpen. Is dat beter.

Marleen

Botervlieg

Als jullie nog iets over mij als persoon willen zeggen, prima, maar dan graag via pb.

Vind dit niet de plek om dat te bespreken, als jullie het niet erg vinden.

Groetjes, Marleen

Henri van Dodeweerd

Let op de  ;)

Overigens vermoed ik dat ze het fijn vinden dat je meedenkt. We wachten af wat ermee gebeurt. Ik neem aan dat Hisko het hier wel laat weten!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Botervlieg

Citaat van: Henri van Dodeweerd op juni 19, 2012, 22:38:03 PM
Let op de  ;)
Dank je wel, Henri, sorry ik had daar onvoldoende op gelet. Hoop dat zij het inderdaad zo bedoelen.

Citaat van: Henri van Dodeweerd op juni 19, 2012, 22:38:03 PM
Overigens vermoed ik dat ze het fijn vinden dat je meedenkt. We wachten af wat ermee gebeurt. Ik neem aan dat Hisko het hier wel laat weten!
Oke. Ik wacht ook af. Ben benieuwd.

Groetjes, Marleen

hiskodevries

over zulke zaken corresponderen we niet via het forum.
de bal ligt bij de stichting, niet bij mij.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Henri van Dodeweerd

Citaat van: hiskodevries op juni 20, 2012, 10:39:12 AM
over zulke zaken corresponderen we niet via het forum.
de bal ligt bij de stichting, niet bij mij.

Als er iets besloten wordt daarover is het toch geen geheim? Dan kan het toch hier worden neergezet??
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Botervlieg

De NJN heeft zich wel voor koop voor de natuur aangemeld.

Wie de NJN wil steunen kan dus via koop voor de natuur aankopen doen en voor hen sparen.

Groetjes, Marleen

Douwe van der Ploeg

Stiekem met dank aan dit topic, waardoor we op het idee werden gebracht ;)
Douwe van der Ploeg

Botervlieg

Geeft niets, prima toch! Hoop dat het wat oplevert!

Als ik vragen mag, hoe ging het regelen? Duurde het lang? Moest je er veel voor doen? Is het ingewikkeld?

Groetjes, Marleen

Douwe van der Ploeg

Ik kan daar helaas geen antwoord op geven, heb het idee doorgespeeld aan het hoofdbestuur en die zijn ermee bezig gegaan.
Douwe van der Ploeg

Botervlieg

Hallo Douwe,

Oke. Bedankt voor je reactie.

Groetjes, Marleen

Botervlieg

Koop je wel eens online? Koop het dan (als de winkel van je keuze meedoet) via Koop voor de Natuur!
http://www.koopvoordenatuur.nl

Met je aankoop kun je GRATIS een van de onderstaande natuurorganisaties steunen!

- JNM
- NJN
- Div. afdelingen IVN
- RAVON
- Natuurbericht
- Natuurkalender
- Thijsse's hof
- Landschap Noord-Holland
en nog veel meer!

Koop voor de natuur kan ook nog wel wat publiciteit gebruiken. Dus als je wilt, zet het dan ook even in je handtekening op het forum, handtekening van je e-mail, facebook, twitter, etc.

(@ Hisko / admin: Dit topic mag evt van mij wel naar "Praat maar raak".)

Groetjes, Marleen