Welke oorworm ?

Gestart door Floppy, maart 21, 2007, 21:40:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Floppy

Dit exemplaar zag ik in de bosrand van De Schotsman (Noord-Beveland) op 8 juli 2006. Ik denk aan Labia minor (nymf).
Wie weet welke dit is?
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

jan cuppen

Beste Floris,

Waarom is dit geen heel jonkie van de gewone ooorworm Forficularia auricularia? of waarom denk je aan de veel zeldzamere kleine oorworm Labia minor?


Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Arp

#2
Floris, ik kwam vorige week deze  discussie tegen die er zijdelings mee te maken heeft - misschien heb je er wat aan. Daaruit leid ik af dat het handig zou zijn een plaatje te hebben waarop de (kleur van de) tangen beter/scherper uitkomen?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Floppy

#3
CiteerBeste Floris,

Waarom is dit geen heel jonkie van de gewone ooorworm Forficularia auricularia? of waarom denk je aan de veel zeldzamere kleine oorworm Labia minor?


Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen
Hallo Jan,

Eerlijk gezegd was ik me er helemaal niet van bewust dat de Labia minor veel zeldzamer is. Helaas is de kwaliteit van de foto ook nog zodanig, dat de nodige details ook minder goed naar voren komen. Aanvankelijk zag ik dit exemplaar ook nog voor een soort aan die helemaal niet in NL schijnt voor te komen, omdat ik pas later op de gedachte kwam dat het wel eens om een zeer jong exemplaar zou kunnen gaan (ik miste vleugels).  :lol:
Kortom: na heel wat gegis en missers lijkt 'ie dan nu een correcte naam te hebben.
Waarvoor mijn dank !  :)

CiteerDaaruit leid ik af dat het handig zou zijn een plaatje te hebben waarop de (kleur van de) tangen beter/scherper uitkomen?
Hallo Arp.
Daar zeg je (terecht) wat. Mijn modellen willen echter slecht blijven zitten.  B) Bij een volgende gelegenheid zet ik 'm wel even in een potje.
Dank voor de link trouwens. :)
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland