Folkert Jan vs duindoorns

Gestart door Zonnekoning, oktober 07, 2012, 20:26:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zonnekoning

Nee, ik ben daar algemeen tuinman in een tuintje van 5,5 ha... ;D
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

erikwouda

A ha.
Beroepsmatig de natuur verstoren.
:rolleyes:
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Zonnekoning

Leuk hè! En er komt komt een tweede tuintje bij, alhoewel ik niet weet hoe groot dat is! :D
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

erikwouda

Zo te zien heb jij voorlopig wel werk.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Zonnekoning

Nog een goede reden om op de paden te blijven als je het gebied niet kent!

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=151920
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Timo Roeke

Er liepen vandaag ook meerdere agenten door het gebied aantekeningen te maken. Nu snap ik waarom.

Wim Bakker

Wij liepen daar een keertje met z'n drieën achterelkaar aan met scope op de schouder op het fietspad langs het zandpad. Van de andere kant kwam over het zandpad een dame te paard ons tegemoet, en op het moment dat ze ons zouden passeren schrok het paard kennelijk zo van al die uitstekende statiefpoten dat het pardoes zijdelings van het zandpad af sprong. Gelukkig was het alleen maar een beetje nat naast het ruiterpad en liep het goed af, maar als het een veenput was geweest waren paard en ruiter waarschijnlijk pas na 5000 jaar gemummificeerd teruggevonden....
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Zonnekoning

Waarschijnlijk niet als jullie 112 hadden gebeld... 8)
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Wim Bakker

Heb je enig idee wat het bereik is daar op de grens met Duitsland?    ;D
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Zonnekoning

Citaat van: Wim Bakker op oktober 16, 2012, 11:01:59 AM
Heb je enig idee wat het bereik is daar op de grens met Duitsland?    ;D
Nou nee... Maar gezien dat je dan getuige bent, heb wel je de plicht om een plek op te zoeken, waar je wel bereik hebt! ;)

Ook leuk...
Deze foto komt begin volgend jaar te hangen op canvas in Restaurant El Dorado! ::)
Betreden ervan het op eigen risico.. :D ;D :angel:
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

HPM

Herman van der Meer

Tom1980

Citaat van: HPM op februari 02, 2014, 12:20:20 PM

Broer en zus na uren gered uit duinen
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3587824/2014/01/31/Broer-en-zus-na-uren-gered-uit-duinen.dhtml


Daar gaan de Euro's weer heen,
Zal weer een aardig kapitaal gekost hebben..
En zal door de staat gespekt worden..(althans,daar ga ik vanuit ,zal wel niet verhaald worden op de persoon in kwestie)
Vraag me af wat zo een misloop nu zou kosten

_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

KorHaan

Lees even je reactie terug, en ga je dan in een hoekje zitten schamen, man zonder hoofdletter.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

erikwouda

Nou, Tom heeft gelijk hoor. Ik las laatst van een paar mensen met geld in huis. Dat werd gestolen en toen moest de politie er ook achteraan. Draait de belastingbetaler ook mooi voor op.

Ik vraag me af wat zo een akkefietje nu zou kosten.
Hier waren niet eens mensenlevens mee gemoeid, kejje nagaan.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Zonnekoning

Citaat van: erikwouda op oktober 13, 2012, 22:03:51 PM
Aha.
Beroepsmatig de natuur verstoren.
::)
Ik denk dus dat Ronald dit bedoeld...
Zandhove is aangelegd, is dus geen natuur, en dat wil niet zeggen dat er geen rekening wordt er houden met de bijzondere flora en fauna!
Beroepsmatig de natuur verstoren is het laatste wat ik zou doen, en dit is dus niet netjes...

Het gaat nu over een stel, die min of meer dezelfde ervaring hebben ondervonden als F.J.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

KorHaan

Nee,


Wat ik bedoelde, sloeg wel degelijk op de reactie van Tom evertz ( de man zonder hoofdletter); klagen dat het de belastingbetaler geld kost als er een reddingsactie op touw gezet moet worden. Dat hij ook nog bijval krijgt, doet voor mij de deur dicht. Ik maak er verder geen woorden aan vuil.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Guus Peterse

Ik denk wel dat je die 'bijval' (van Erik) verkeerd interpreteert. Of snap ik het nou allemaal niet meer?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

HPM

Kom nou Ronald, het is toch niet zo'n gekke vraag wat dat allemaal kost en wie dat moet betalen als mensen de duindoorns ingaan en dan de nooddiensten bellen omdat ze niet weten hoe ze verder of terug moeten zonder zich te prikken? Als ze naar binnen konden konden ze ook naar buiten. Het is van een totaal ander niveau dan een brandend huis, een schipbreuk of een zwaar auto-ongeluk.
Hoe moest dat een paar jaar geleden toen er nog geen mobiele telefoons bestonden? Toen zijn er bij mijn weten nooit doden of zwaargewonden gevallen onder toeristen die zo nodig de duindoorn in moesten gaan.
Nog even en mensen bellen 112 als ze thuis zitten te kakken en het wc-papier blijkt op te zijn.
Herman van der Meer

Tom1980

Citaat van: KorHaan op februari 08, 2014, 01:38:51 AM
Nee,


Wat ik bedoelde, sloeg wel degelijk op de reactie van Tom evertz ( de man zonder hoofdletter); klagen dat het de belastingbetaler geld kost als er een reddingsactie op touw gezet moet worden. Dat hij ook nog bijval krijgt, doet voor mij de deur dicht. Ik maak er verder geen woorden aan vuil.


Vriendelijke groet,



Ronald Sinoo

Ik reageerde hier niet op,
Omdat,ook ik dacht dit gaat niet over mij,
Blijkbaar heb ik me vergist ;D
Wil niemand krenken,
Maar blijf toch wel bij mijn standpunt...
Of ik nu de man met hoofdletter ben of niet ;)
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

Tom1980

Citaat van: HPM op februari 08, 2014, 08:58:12 AM
Kom nou Ronald, het is toch niet zo'n gekke vraag wat dat allemaal kost en wie dat moet betalen als mensen de duindoorns ingaan en dan de nooddiensten bellen omdat ze niet weten hoe ze verder of terug moeten zonder zich te prikken? Als ze naar binnen konden konden ze ook naar buiten. Het is van een totaal ander niveau dan een brandend huis, een schipbreuk of een zwaar auto-ongeluk.
Hoe moest dat een paar jaar geleden toen er nog geen mobiele telefoons bestonden? Toen zijn er bij mijn weten nooit doden of zwaargewonden gevallen onder toeristen die zo nodig de duindoorn in moesten gaan.
Nog even en mensen bellen 112 als ze thuis zitten te kakken en het wc-papier blijkt op te zijn.

+1
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

BartAbc

Citaat van: HPM op februari 08, 2014, 08:58:12 AM
... als mensen de duindoorns ingaan en dan de nooddiensten bellen omdat ze niet weten hoe ze verder of terug moeten zonder zich te prikken? Als ze naar binnen konden konden ze ook naar buiten.

Ik denk dat HPM de situatie erg onderschat. In duindoornstruweel kun je compleet vastlopen. Ik heb zelf veel in de duinen geïnventariseerd en weet uit ervaring wat een ondoordringbaar soort vegetatie dat is. Ook ik ben regelmatig vastgelopen, zonder hulpmiddelen zou ik er dan niet uit kunnen komen. Gelukkig kon ik me dan redden met een luchtfoto en een GPS waarop ik het spoor terug kon volgen. Dat zullen die mensen niet bij zich hebben gehad. Ik kan me er alles bij voorstellen dat ze er niet meer uit konden komen. Gelukkig dus maar dat er hulp gekomen is. Het zal ongetwijfeld het nodige hebben gekost maar er zat natuurlijk tijdsdruk op omdat het vroeg donker wordt.
Alternatief: deze mensen aan hun lot overlaten en hopen dat iemand ze de volgende dag ergens opmerkt, hun telefoons zijn dan inmiddels leeg.
Dat is geen prettige situatie.

We zijn in Nederland niet gewend dat er landschappen zijn die gewoon ontoegankelijk zijn. Dat heeft niks te maken met 'je een beetje prikken'.
vriendelijke groeten Bart Vreeken

voor het weerverleden van Nederland zie http://www.logboekweer.nl

HPM

Bart, ik heb heel veel ervaring met doornstruwelen in de duinen. Het is me wel eens overkomen dat ik niet verder kon of dat ik niet zag hoe ik er in kon, maar nog nooit dat ik er niet uit kon. En dat alles zonder luchtfoto's, gps, telefoon of hulp van buitenaf.
Over het algemeen is er ook geen enkele reden om een duindoornstruuweel in te gaan.
Herman van der Meer

BartAbc

Citaat van: HPM op februari 08, 2014, 14:21:46 PM
Over het algemeen is er ook geen enkele reden om een duindoornstruuweel in te gaan.

... ja, dat is wel zo, maar we weten niet hoe die mensen in die situatie beland waren  ;)

Bij vegetatiekarteringen kom je soms open eilandjes in duinstruweel tegen die niet of nauwelijks van buitenaf te bereiken zijn. En dat met alle hulpmiddelen, en dan ben ik niet bang voor een paar prikjes. De reactie van Tom1980 vond ik te kort door de bocht.
vriendelijke groeten Bart Vreeken

voor het weerverleden van Nederland zie http://www.logboekweer.nl

HPM

Ja, net zoals er meestal aan de buitenkant inhammen zijn of stukken met jonge opslag. Als je niet weet of je wel verder kan en je hebt geen goede reden dan is het niet verstandig om verder te gaan dan dat. Je er steeds dieper in worstelen zonder op te letten waar je vandaan komt, zoals deze mensen kennelijk hebben gedaan, is hoe dan ook geen goed idee.
Herman van der Meer

Rob S

Citaat van: Tom1980 op februari 08, 2014, 13:54:56 PM
Citaat van: HPM op februari 08, 2014, 08:58:12 AM
Kom nou Ronald, het is toch niet zo'n gekke vraag wat dat allemaal kost en wie dat moet betalen als mensen de duindoorns ingaan en dan de nooddiensten bellen omdat ze niet weten hoe ze verder of terug moeten zonder zich te prikken? Als ze naar binnen konden konden ze ook naar buiten. Het is van een totaal ander niveau dan een brandend huis, een schipbreuk of een zwaar auto-ongeluk.
Hoe moest dat een paar jaar geleden toen er nog geen mobiele telefoons bestonden? Toen zijn er bij mijn weten nooit doden of zwaargewonden gevallen onder toeristen die zo nodig de duindoorn in moesten gaan.
Nog even en mensen bellen 112 als ze thuis zitten te kakken en het wc-papier blijkt op te zijn.

+2

Die zijn billen brand moet op de blaren zitten. Lijkt mij hier duidelijk geen sprake van een levensbedrijgende situatie.
Groeten

Rob Schaareman

paulhoekstra

Citaat van: HPM op februari 08, 2014, 08:58:12 AM
Hoe moest dat een paar jaar geleden toen er nog geen mobiele telefoons bestonden? Toen zijn er bij mijn weten nooit doden of zwaargewonden gevallen onder toeristen die zo nodig de duindoorn in moesten gaan.
Die mensen zijn nooit teruggevonden, vandaar dat het een 'recent' probleem lijkt te zijn ::)
groeten,
Paul

HPM

Citaat van: paulhoekstra op februari 08, 2014, 16:58:45 PM
Citaat van: HPM op februari 08, 2014, 08:58:12 AM

Hoe moest dat een paar jaar geleden toen er nog geen mobiele telefoons bestonden? Toen zijn er bij mijn weten nooit doden of zwaargewonden gevallen onder toeristen die zo nodig de duindoorn in moesten gaan.

Die mensen zijn nooit teruggevonden, vandaar dat het een 'recent' probleem lijkt te zijn ::)

Daarom groeien de duindoorns op sommige plaatsen natuurlijk zo weelderig. Niks stiksofdepositie, maar onwetende badgasten die even uit de broek moesten.
.
Herman van der Meer

KorHaan

Citaat van: guusp op februari 08, 2014, 08:52:40 AM
Ik denk wel dat je die 'bijval' (van Erik) verkeerd interpreteert. Of snap ik het nou allemaal niet meer?


Woeps.



Je hebt gelijk, Guus, die "bijval" heb ik helemaal verkeerd geïnterpreteerd. Sorry, Erik, ik lees nu hoe je het bedoelt.  B)


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

erikwouda

Mooi, is dat ook weer opgelost. :)

(Was bij schrijven beetje bang voor verwarring, het zij je vergeven.)
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl