'Vrij wandelen' is toch iets anders dan 'wandelen op paden'?
Anders zou het woord heel misleidend zijn. Maar mocht je blijven bij je punt dan kan je wellicht een verzoek richting de beheerders sturen om dit woord te veranderen.
Voor een paar jaar was het nog "Wandelen op wegen en paden" en bij SBB (op Terschelling) is men daar vanaf gestapt, omdat dat in de praktijk niet haalbaar is. Sommige oude paden zijn dusdanig overwoekerd, dat het dood loopt en je komt vast te zitten. Ze geven je dus de mogelijk om een alternatieve route te kiezen...
Dit wil echter niet zeggen dat alles mag! Er is nog altijd de Flora- en faunawet en je mag dus niets verstoren of moedwillig beschadigen (simpel gezegd...).
Het gros blijft toch wel op de paden, en diegene die dat niet doen (waaronder ik) heeft daar rekening me te houden!
Je bent per slot van rekening te gast in een natuurgebied, en daar staat de flora en fauna bovenaan!!!
Dat is in het geval van FJ niet gebeurd en hij mag blij zijn dat het met een sisser is afgelopen...
Ik zal t.z.t. een foto van een bord plaatsen, waar de regels duidelijk op staan.