Folkert Jan vs duindoorns

Gestart door Zonnekoning, oktober 07, 2012, 20:26:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank van de Putte

Voor het betere snoei- en hakwerk door duindoorns is dit misschien een optie? Slechts 19euri!
Groetjes,

Frank van de Putte

Bart van Hoogstraten

Dat is een goeie! Die ga ik posten bij "Hoe voorkomen we verstoring"!!!  ;D ;D ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Zonnekoning

Citaat van: HPM op oktober 10, 2012, 22:42:40 PM
Je bent dom bezig als je zegt dat iemand die duindoorns in zijn benen krijgt dom bezig is.
In dat soort terrein heb ik altijd mijn Duburry-laarzen en een spijkerbroek aan.
Tot op heden is het me nog niet gelukt om een duindoorndoorn  :D in mijn been te krijgen. Wel in een hand of arm of zo...
Het schijnt dus slim te zijn om ze in je benen te krijgen. ???
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Norman

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 10, 2012, 23:05:11 PM
Dat is een goeie! Die ga ik posten bij "Hoe voorkomen we verstoring"!!!  ;D ;D ;D

Onder het mom "wat er niet meer is kun je ook niet verstoren"  ;D ;D ;D

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Norman op oktober 10, 2012, 23:06:31 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 10, 2012, 23:05:11 PM
Dat is een goeie! Die ga ik posten bij "Hoe voorkomen we verstoring"!!!  ;D ;D ;D

Onder het mom "wat er niet meer is kun je ook niet verstoren"  ;D ;D ;D

Neeneenee -> wat er niet belandt kan niets meer verstoren!  ;D ;D ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

erikwouda

Wat is dit trouwens een uiterst beschaafd forum.
Ik heb nog steeds nergens gelezen dat er iemand voor nazi werd uitgemaakt.
Zelfs geen andere obligate Godwin.



Kwam zomaar in me op, dit.
O0
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Zonnekoning

Citaat van: erikwouda op oktober 10, 2012, 23:20:00 PM
Wat is dit trouwens een uiterst beschaafd forum.
Leuk hè!
Schelden en vechten is voor domme jongens (en meisjes), en met erudiet geneuzel kom je véél verder... :D 8)
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Yeronimo

Citaat van: Zonnekoning op oktober 10, 2012, 22:47:00 PM
Citaat van: jvdlaan op oktober 10, 2012, 17:24:08 PM
Op Vlieland mag je buiten het broedseizoen overal doorheen banjeren (tenzij anders aangegeven). Ook op de Vliehors wat normaal doordeweeks het jachtterrein is van F16's...
Dat klopt dus niet!!!
Je mag "vrij wandelen" en niet als "een olifant door de porseleinkast" overal doorheen denderen!
Er is vegetatie noodgedwongen vernield en als je de "kleine lettertjes" op de borden leest, mag dat dus weer niet... ;)

'Vrij wandelen' is toch iets anders dan 'wandelen op paden'?
Anders zou het woord heel misleidend zijn. Maar mocht je blijven bij je punt dan kan je wellicht een verzoek richting de beheerders sturen om dit woord te veranderen.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Zonnekoning

Citaat van: Yeronimo op oktober 11, 2012, 00:29:57 AM
'Vrij wandelen' is toch iets anders dan 'wandelen op paden'?
Anders zou het woord heel misleidend zijn. Maar mocht je blijven bij je punt dan kan je wellicht een verzoek richting de beheerders sturen om dit woord te veranderen.
Voor een paar jaar was het nog "Wandelen op wegen en paden" en bij SBB (op Terschelling) is men daar vanaf gestapt, omdat dat in de praktijk niet haalbaar is. Sommige oude paden zijn dusdanig overwoekerd, dat het dood loopt en je komt vast te zitten. Ze geven je dus de mogelijk om een alternatieve route te kiezen...
Dit wil echter niet zeggen dat alles mag! Er is nog altijd de Flora- en faunawet en je mag dus niets verstoren of moedwillig beschadigen (simpel gezegd...).
Het gros blijft toch wel op de paden, en diegene die dat niet doen (waaronder ik) heeft daar rekening me te houden!
Je bent per slot van rekening te gast in een natuurgebied, en daar staat de flora en fauna bovenaan!!!
Dat is in het geval van FJ niet gebeurd en hij mag blij zijn dat het met een sisser is afgelopen...
Ik zal t.z.t. een foto van een bord plaatsen, waar de regels duidelijk op staan.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

HPM

Citaat van: Zonnekoning op oktober 10, 2012, 23:05:50 PM
Citaat van: HPM op oktober 10, 2012, 22:42:40 PM
Je bent dom bezig als je zegt dat iemand die duindoorns in zijn benen krijgt dom bezig is.
In dat soort terrein heb ik altijd mijn Duburry-laarzen en een spijkerbroek aan.
Tot op heden is het me nog niet gelukt om een duindoorndoorn  :D in mijn been te krijgen. Wel in een hand of arm of zo...
Het schijnt dus slim te zijn om ze in je benen te krijgen. ???

Hoogheid, als je  echt door de duindoorns gaat helpt een spijkerbroek niet hoor. Die beschermt je niet eens tegen prikken van distels.

Herman van der Meer

erikwouda

#70
Citaat van: Zonnekoning op oktober 10, 2012, 23:52:11 PM
Citaat van: erikwouda op oktober 10, 2012, 23:20:00 PM
Wat is dit trouwens een uiterst beschaafd forum.
met erudiet geneuzel kom je véél verder... :D 8)
Daar kijkt mijn psychiater héél anders tegenaan.
B)

[Mochten er mensen zijn die ook wat stoom willen afblazen tussen echte gekken en idioten:
Klik: Forumnerds.nl
Ondertitel: Kwalitatief Hoogstaande Flauwekul voor de Intelligente Onbenul.

Inclusief vetes, Godwins, handjevol vogelaars en een vrij hoge concentratie inteelt. Belediging troef, en slechts voor diegenen die behept zijn met een sterk gestel. Geheel bevolkt door gefrustreerde kanslozen met een mooie toekomst achter zich.]

Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Robert Heemskerk

#71
tip tegen hardnekkige duindoorndoorns of duindoorns;
Moet goed werken denk ik.
Wel eerst even afstand houden  >:D


Bart van Hoogstraten

Citaat van: erikwouda op oktober 11, 2012, 09:47:32 AM
Geheel bevolkt door gefrustreerde kanslozen met een mooie toekomst achter zich.]

Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan het feit dat je, behalve vogelaar, ook grafisch ontwerper bent? (Ik ben ook een grafisch ontwerper maar zie dit niet als vermeldenswaard bij een signatuur).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

erikwouda

Dat is héél bijzonder.
Dat weet je zelf ook wel.
;D


Het is een nogal merkwaardig beroep, meestal balancerend op de rand van de armoede toch je ding doen.
Zoiets.
Wat dat betreft zijn wij tweeën dubbel de klos: én vogelaar, én grafisch ontwerper.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Bart van Hoogstraten

Citaat van: erikwouda op oktober 11, 2012, 11:04:04 AM
Dat is héél bijzonder.
Dat weet je zelf ook wel.
;D


Het is een nogal merkwaardig beroep, meestal balancerend op de rand van de armoede toch je ding doen.
Zoiets.
Wat dat betreft zijn wij tweeën dubbel de klos: én vogelaar, én grafisch ontwerper.

Had ik en wol ik is een errum vollek!  ;) (ik was ooit, als werknemer, in beter doen maar heb me totaal in de kreukels gewerkt als art-director (voor oa interne comm. adidas). Heb in 2006 ontslag genomen en scharrel nu als zzl-er (zelfstandige zonder luxe) wat rond in het snelle werk voor kleine ondernemers en MKB. Maar ik ben gelukkiger dan ooit!) (gemiddeld genomen dan -> sinds de crisis wel vaak momenten dat ik denk "was ik maar hovenier bij de gemeentelijke plantsoenendienst").

Mooie signatuur voor me:
Behalve middelmatig vogelaar ook het verkeerde beroep!  ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

erikwouda

#75
De crisis. Ik weet het. Ik weet het.
Mensen in loondienst hebben niet half door hoe ernstig die crisis uitpakt voor de zzp-er.
Iedere dag het besef dat wat je ook doet, er geen cent tegenover staat.
Dag in dag uit, week in week uit.
De teller van de loonslaaf tikt gestaag door.
En de meesten hebben ook nog de luxe van een aanvullend pensioen.
Of -daar bovenop!- zekerheid (ambtenarij) of extreme financiële luxe (veel functies in de financiële sector).

Maakt wel dat ik gaan en staan kan waar ik wil.
Maar de lijn tussen een dak boven je hoofd en géén dak boven je hoofd is bijzonder dun.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

Bart van Hoogstraten

Of, om weer een beetje on-topic te geraken, vastzitten tussen de Duindoorns of niet is maar een klein verschil. Wat dat betreft gaat mijn sympathie dan ook uit naar Folkert Jan. -> Ik vind het een goede actie en allesbehalve een afgang. Het hoort er gewoon bij als je op het scherpst van de snede vogelt. (Maar hij moet er wel tegen kunnen dat er eventjes gelachen wordt! Zelfspot is een goede eigenschap!).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 11, 2012, 19:27:49 PM
Of, om weer een beetje on-topic te geraken, vastzitten tussen de Duindoorns of niet is maar een klein verschil. Wat dat betreft gaat mijn sympathie dan ook uit naar Folkert Jan. -> Ik vind het een goede actie en allesbehalve een afgang. Het hoort er gewoon bij als je op het scherpst van de snede vogelt. (Maar hij moet er wel tegen kunnen dat er eventjes gelachen wordt! Zelfspot is een goede eigenschap!).

Maar je raakt natuurlijk alleen maar vast als je niet terug wil gaan want je moet er toch wel behoorlijk je best voor doen om niet meer terug te kúnnen. Je moet dan toch echt wel al een poosje (blind) aan het worstelen geweest zijn om vooruit te komen.
Als ik het goed begrijp was het ook geen op het scherpst van de snede vogelen maar op het scherpst van de snede de boot willen halen.
Herman van der Meer

Bram Rijksen

Goed initiatief van FJ om dit soort belevenissen te delen. Bovendien ben je natuurlijk geen échte vogelaar als je nog nooit ergens eens door moeder natuur tegen je wil in bent vastgehouden. De snel aanzwellende paniekgolf die je op voelt komen op het moment dat je tijdens het vogelen wordt geconfronteerd met een combinatie van invallend duister, opkomend tij, onoverzichtelijk en/of ondoordringbaar struweel, doodlopenende paadjes... Heerlijk om daar later aan terug te kunnen denken!
Dus laten iedereen het voorbeeld van Folkert Jan eens volgen door zijn of haar meest penibele moment in zijn of haar vogelaarscarriere met ons te delen; ik weet zeker dat zoiets een aardige bloemlezing zal opleveren...

Zonnekoning

Ook wat mij betreft alle lof voor de openheid FJ en zijn hobby voor de avifauna!
Wat ik mooi vind, is dat de flora wraak heeft genomen voor een slechte planning en het disrespect ervan... ;D
Ook leuk is een ingezonden brief over een andere bessenstruik die onder de juiste omstandigheden kan woekeren in de Terschellinger van vandaag... :)

CiteerHallo Gerard,

In het artikel over de Canberrypluk in de Terschellinger van 27 september staan (voor mij) een paar irritante foutjes.
Het artikel wekt de indruk dat de Cranberry (Vaccinium macrocarpon) in Europa alleen op Terschelling voorkomt, en dat is zeker niet het geval!
Ik citeer nu uit de Heukels:

"Op natte, +/- op zure grond in duinvalleien en veengrond. KFK 555 (indicatie in hoeveel kilometerblokken de soort voorkont in de loop der jaren, in dit geval stabiel): pl. vrij alg. in W (is Waddendistrict) vrij zeldzaam in Dr. in L (is Laagveendistrict en een klein deel ligt in Drente), zeer zeldzaam in S, G en K (zijn pleistocene districten (bepaalde delen van Gelderland, Noord-Brabant en Limburg))".
Daarnaast weet ik dat er stekken van de Cranberry gekweekt worden bij Zwolle (Wezo).
Hoe de status in de rest van Europa is weet ik niet, maar het zou me niets verbazen dat ze elders ook kunnen voorkomen...

De spelling van de wetenschappelijke namen is meestal ook verkeerd. Alleen de beginletter van de naam is een hoofdletter en de rest zijn kleine letters!

Met vriendelijke groeten,

Lodewijk Jan Coté,
Zwolle.

Op de borden staat inderdaad niet meer dat je dingen mag beschadigen, maar dat spreekt voor zich...
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Bram Rijksen

Citaat van: Zonnekoning op oktober 11, 2012, 21:52:48 PM
Ook wat mij betreft alle lof voor de openheid FJ en zijn hobby voor de avifauna!
Wat ik mooi vind, is dat de flora wraak heeft genomen voor een slechte planning en het disrespect ervan... ;D
Ook leuk is een ingezonden brief over een andere bessenstruik die onder de juiste omstandigheden kan woekeren in de Terschellinger van vandaag... :)

CiteerHallo Gerard,

In het artikel over de Canberrypluk in de Terschellinger van 27 september staan (voor mij) een paar irritante foutjes.
Het artikel wekt de indruk dat de Cranberry (Vaccinium macrocarpon) in Europa alleen op Terschelling voorkomt, en dat is zeker niet het geval!
Ik citeer nu uit de Heukels:

"Op natte, +/- op zure grond in duinvalleien en veengrond. KFK 555 (indicatie in hoeveel kilometerblokken de soort voorkont in de loop der jaren, in dit geval stabiel): pl. vrij alg. in W (is Waddendistrict) vrij zeldzaam in Dr. in L (is Laagveendistrict en een klein deel ligt in Drente), zeer zeldzaam in S, G en K (zijn pleistocene districten (bepaalde delen van Gelderland, Noord-Brabant en Limburg))".
Daarnaast weet ik dat er stekken van de Cranberry gekweekt worden bij Zwolle (Wezo).
Hoe de status in de rest van Europa is weet ik niet, maar het zou me niets verbazen dat ze elders ook kunnen voorkomen...

De spelling van de wetenschappelijke namen is meestal ook verkeerd. Alleen de beginletter van de naam is een hoofdletter en de rest zijn kleine letters!

Met vriendelijke groeten,

Lodewijk Jan Coté,
Zwolle.

Op de borden staat inderdaad niet meer dat je dingen mag beschadigen, maar dat spreekt voor zich...

Wel grappig dat in de eerste regel van de ingezonden brief -waarin de auteur gewezen wordt op een aantal irritante foutjes- dan gesproken wordt over de "Canberrypluk"...

HPM

Citaat van: Bram Rijksen op oktober 11, 2012, 21:14:33 PM
Goed initiatief van FJ om dit soort belevenissen te delen. Bovendien ben je natuurlijk geen échte vogelaar als je nog nooit ergens eens door moeder natuur tegen je wil in bent vastgehouden. De snel aanzwellende paniekgolf die je op voelt komen op het moment dat je tijdens het vogelen wordt geconfronteerd met een combinatie van invallend duister, opkomend tij, onoverzichtelijk en/of ondoordringbaar struweel, doodlopenende paadjes... Heerlijk om daar later aan terug te kunnen denken!
Dus laten iedereen het voorbeeld van Folkert Jan eens volgen door zijn of haar meest penibele moment in zijn of haar vogelaarscarriere met ons te delen; ik weet zeker dat zoiets een aardige bloemlezing zal opleveren...

Ik zal aftrappen.
Ooit heb ik een seizoen in de Brabantse Biesbosch geinventariseerd en daar heb ik meerdere penibele situatie meegemaakt. Het werken is daar altijd lastig. Aan het begin van het seizoen is het nog wel te doen maar in de loop van het seizoen verlies je door de tot reuzenhoogte opgroeiende ruigtevegetatie (riet, brandnetel, engelwortel enz. ) het uitzicht en het zicht op omgevallen bomen en modderpoelen en dergelijke. Tegen het eind van het seizoen was ik op een van de platen bezig en in het begin ging het nog wel op routine maar al snel ben ik ergens verkeerd gegaan, wat maar een paar stappen was. Daardoor kewam ik in een zeer drassig gebied waardoor ik steeds wegzakte en viel en terugkomen op de 'hogerer grond' mislukte. De vegetatie was zo hoog dat ik mij alleen nog een beetje kon orienteren op een paar boomtoppen en de geluiden van de Amer en de Moerdijkbruggen. Op een gegeven moment was ik zo moe en het was zo warm dat ik echt dacht: Als ik nu nog een keer val blijf ik liggen en dan moet ik maar hopen dat ik wordt gevonden. GSM's bestonden nog nauwelijks maar er waren gelukkig wel collega's die wisten waar ik zou kunnen zijn. Uiteindelijk is het met moeite gelukt om mijn boot terug te vinden. Op het geluid. Gelukkig was hij van aluminium, waardoor het klotsende water van een paar meter afstand te horen was want anders had ik nog lang kunnen zoeken.
Voor het geplande laatste bezoek aan die plaat ben ik niet meer aan land gegaan.
Zo heb ik daar wel meer dingen meegemaakt die ik op het moment niet leuk vond, maar achteraf had ik ze niet willen missen. In de Biesbosch kan je nog echt door de natuur worden verzwolgen. Hoewel: tegenwoordig misschien niet meer. Nu bel je met je gsm 112 en ze komen je met een helikopter halen.


Herman van der Meer

Zonnekoning

Het oorspronkelijke artikel ging over "het rode goud van Terschelling" (o.i.d.), de "Vaccinium Macro Carpon" en het oogsten ervan. Dat doen ze met speciale bakken met tanden eraan, maar noemen het wel plukken. Harken is misschien een beter woord...
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: HPM op oktober 11, 2012, 22:49:50 PM
Ik zal aftrappen.

Dan kom ik er achteraan:

Ik was ooit (nog geen mobiele telefoons toen), conform de tips in de Lonely Planet, op tijd voor een zonsopgang vanaf de tempel van Tikal in Guatamala. Inderdaad echt prachtig om mee te maken maar om 8 uur 's ochtends was het spektakel voorbij en liep het park vol met toeristen ( :P ). Op het info-foldertje wat ik bij de entree had ontvangen stond een platte grondje van de omgeving met daarop een route langs een reuzen Kapokboom en dat leek me wel wat om te gaan vogelen. Nou, dat heb ik geweten! Mijn eerste ontmoeting met primaire regenwoud-vegetatie! Totale schemer, geen bodemvegetatie, geen vogels (die zitten met zijn allen 30 tot 40 meter hoger) en geen enkel idee waar de zon staat. En maar zoeken naar het pad wat je moet volgen. Totdat je het niet meer vindt en omkijkt en ook niet meer ziet waar je vandaan kwam. Ik was pas om 16:00 uur terug bij de entree dankzij een Indiaan met een machete die ik tegenkwam (overigens een Engels sprekende medewerker van het park die met een turflijst bromelia's stond te tellen). Totaal lek geprikt door muskieten, bijna bewusteloos van uitdroging door enorme (stress-)zweetproductie (zonder water bij ons) en een dusdanig boze en in paniek geraakte griet aan mijn zijde dat de rest van de vakantie eigenlijk ook bedorven was. Naderhand zag ik in de kleine lettertjes dat de weergave inderdaad niet in verhouding was en dat je de route alleen mocht doen onder begeleiding van een gids die je bij de entree kon charteren). En echt... de angst en paniek die ik toen heb meegemaakt, door louter stommiteit, komen niet in de buurt van het avontuur van Folkert Jan! Achteraf bleek overigens dat ik cirkeltjeslopend niet verder dan een kilometer van de entree van het park was geweest terwijl die Kapokboom er 5 km vandaan was... ESTUPIDOOOO!!!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Zonnekoning

#84
Er is natuurlijk wel een verschil tussen het vastraken tijdens je werk (je hebt meer bevoegdheden) en tijdens het uitoefenen van je hobby! Dat stoort mij dus in dit geval...
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

HPM

Citaat van: Zonnekoning op oktober 11, 2012, 23:58:28 PM
Er is natuurlijk wel een verschil tussen het vastraken tijdens je werk (je hebt meer bevoegdheden) en tijdens het uitoefenen van je hobby! Dat stoort mij dus in dit geval...

Jij loopt toch al 47 jaar voor je lol in je spijkebroek en met je snoeischaar door de duindoorns?
Herman van der Meer

Datura

In het kader van vegetaties waar je niet in wil terechtkomen (in mijn geval niet tijdens vogelen, maar gewoon tijdens 'naturen', waarbij ik ook wel vogels kijk :)):
- In Ierland eens op de kaart een shortcut dwars door het landschap willen nemen. De Gaspeldoornstruwelen (Ik wil Duindoorn geen mietje noemen, maar valt m.i. toch in het niet bij Gaspeldoorn) vonden van niet. Omkeren doe ik niet zo makkelijk, maar 2 uur later stond ik onder de schrammen toch weer op mijn beginpunt om toch dat stuk maar om te lopen
- Mediterrane zoutvlaktes met Juncus acutus: Als je er al door moet, heeeel voorzichtig, en de reflex om bij een steek meteen hand/arm/voet/been terug te trekken sterk onderdrukken, want dat veroorzaakt een cascade aan nieuwe steken van naburige 'acutus-stengels'. Verder denk ik dat je na 1 keer vallen al meteen 112 zou kunnen bellen (wat mij gelukkig niet overkomen is).

Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Zonnekoning

#87
Citaat van: HPM op oktober 12, 2012, 08:59:17 AM
Jij loopt toch al 47 jaar voor je lol in je spijkerbroek en met je snoeischaar door de duindoorns?
Ja, ik loop al ruim 47 jaar voornamelijk in een spijker broek rond, regelmatig tussen duindoorns. En nee, daar heb ik geen snoeischaar voor nodig, omdat ik mezelf nooit vastloop... :D 8) :angel:
De foto is het resultaat van wat grondig "snoeiwerk" door SBB. >:D
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

HPM

Citaat van: Zonnekoning op oktober 12, 2012, 23:29:00 PM
Citaat van: HPM op oktober 12, 2012, 08:59:17 AM

Jij loopt toch al 47 jaar voor je lol in je spijkerbroek en met je snoeischaar door de duindoorns?


Ja, ik loop al ruim 47 jaar voornamelijk in een spijker broek rond, regelmatig tussen duindoorns. En nee, daar heb ik geen snoeischaar voor nodig, omdat ik mezelf nooit vastloop... :D 8) :angel:
...

Nee, als zonnekoning láát je je natuurlijk vastlopen.
Herman van der Meer