Folkert Jan vs duindoorns

Gestart door Zonnekoning, oktober 07, 2012, 20:26:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: Zonnekoning op oktober 07, 2012, 20:26:09 PM
Een hilarisch bericht in de Leeuwarder! :D >:D

http://www.lc.nl/friesland/regio/article15297353.ece/Vogelaar-op-Vlieland-uit-duindoorns-gered-

Wat had hij daar dan ook te zoeken?

Jaren geleden was er iets dergelijks, ik meen in de buurt van Zandvoort, met een ouder echtpaar. Mevrouw moest uit de broek en moest dat kennelijk in een duindoornstruweel doen en wist toen de weg niet meer terug. Ze hebben toen de aandacht getrokken door met een kledingstuk te zwaaien.
Herman van der Meer

Norman

Citaat van: Zonnekoning op oktober 07, 2012, 20:26:09 PM
Een hilarisch bericht in de Leeuwarder! :D >:D

http://www.lc.nl/friesland/regio/article15297353.ece/Vogelaar-op-Vlieland-uit-duindoorns-gered-

Ben wel benieuwd of er ook naam bij de bewuste vogelaar bekend word. Als ik die vogelaar was zou ik dat tot in de eeuwigheid verzwijgen.   ;D

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

jameslidster

Citaat van: Norman op oktober 07, 2012, 20:46:44 PM
Citaat van: Zonnekoning op oktober 07, 2012, 20:26:09 PM
Een hilarisch bericht in de Leeuwarder! :D >:D

http://www.lc.nl/friesland/regio/article15297353.ece/Vogelaar-op-Vlieland-uit-duindoorns-gered-

Ben wel benieuwd of er ook naam bij de bewuste vogelaar bekend word. Als ik die vogelaar was zou ik dat tot in de eeuwigheid verzwijgen.   ;D

jaaaa....maar jjij bent Folkert-jan niet  ;D

Norman

Citaat van: jameslidster op oktober 07, 2012, 20:48:08 PM
Citaat van: Norman op oktober 07, 2012, 20:46:44 PM
Citaat van: Zonnekoning op oktober 07, 2012, 20:26:09 PM
Een hilarisch bericht in de Leeuwarder! :D >:D

http://www.lc.nl/friesland/regio/article15297353.ece/Vogelaar-op-Vlieland-uit-duindoorns-gered-

Ben wel benieuwd of er ook naam bij de bewuste vogelaar bekend word. Als ik die vogelaar was zou ik dat tot in de eeuwigheid verzwijgen.   ;D


jaaaa....maar jjij bent Folkert-jan niet  ;D

Op één of andere manier verbaast dat me niet eens dat je FJ was. Tip voor de sint, maar paar DVD's van Ray Mears, Bushtuckerman, Bear Grylls, oid. En als ie dan droog achter de oren is krijgt ie misschien nog wel een GPS van de goedheiligman.

Op één of andere manier vind ik het hilarisch, aan de andere kant. Dit zal hem jaren nageroepen worden.
Wel respect dat hij open en eerlijk is over deze situatie.

Overigens was mijn primaire reactie wat een vogelaar in godsnaam in de duindoorns doet, maar als ik verrast werd door het tij en ik moest een boot halen had ik ook een alternatieve route gekozen. 

Ik was denk ik wel gaan maffen in de duindoorn en had niet 112 gebeld, maar mijn vrouw dat het een dagje later werd.  ;D
Mijn ego zegt me dat ik liever koud en nat ben dan hiermee in de krant.

GijsB

Hij was uiteindelijk koud, nat en hiermee in de krant. Hij had ook nog eens de boot gemist, jackpot voor hem dus!
Gijs

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

cursorius


Certhia



ArjanH

Dat zo'n politiewagen ook nog eens vast komt te zitten maakt voor mij dit bericht extra hilarisch. Dat neemt uiteraard niet weg dat het voor alle betrokkenen vervelend is geweest. Later zal men er echter denk ik alleen maar om kunnen lachen.

Timo Roeke


BramtK

Folkert Jan heeft geluk dat het geen broedtijd is. Anders hadden we daar nog een topicje aan moeten wijden.  ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

migratorius

Ik hoorde op de boot al iets over "vastzitten" en "Vliehors"...

Overigens is het natuurlijk niet waar dat er veel vogelaars op Vlieland zaten vanwege de Kaspische Roodborsttapuit (al geldt dat voor mij natuurlijk wél...).

Wat mij betreft komt dit herkenbare taxon ooit op de NL-lijst, zodra we van het zgn. "goede soort"-idee afstappen... Of DNA hier een uitweg biedt lijkt me (op basis van de door Ben genoemde artikelen) inderdaad nogal dubieus.

JanHein

Zonnekoning

Citaat van: Timo Roeke op oktober 07, 2012, 22:21:28 PM
Later?
Dat is het toch al en we hebben er allemaal lol van?  :angel:
Als je door ondiep water wilt gaan, trek je laarzen aan en als je door de rimboe wilt, neem je een kapmes mee.
Ik ben op dit moment op de parel der Wadden en op de Noord(s)vaarder zou ik dat wel kunnen gebruiken!
Ik ga ervan uit dat niet echt gewaardeerd wordt... 8)
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

HPM

Citaat van: Norman op oktober 07, 2012, 21:10:17 PM
...
Overigens was mijn primaire reactie wat een vogelaar in godsnaam in de duindoorns doet, maar als ik verrast werd door het tij en ik moest een boot halen had ik ook een alternatieve route gekozen. 
...
Maar toch niet dwars door de duindoorns neem ik aan.
Ik heb jarenlang als vogelaar (!) een route gelopen die  over honderden meters door duindoornstruwelen ging en alleen ik wist hoe dat moest en het lukte zelfs mij alleen goed vanaf een kant. Anderen konden niet eens zien dat je erdoor kon en als ik iemand meenam ging het bij de ander ook altijd fout omdat het op mijn tred vas afgesteld en je er een bepaalde beweging voor nodig had. In feite zat elke stap in mijn hoofd. Desondanks zou ik die route zeker nooit genomen hebben als ik de boot moest halen. Wel om aan de politie te ontkomen  :)
Herman van der Meer

Zonnekoning

Citaat van: HPM op oktober 07, 2012, 23:29:33 PM
Citaat van: Norman op oktober 07, 2012, 21:10:17 PM
...
Overigens was mijn primaire reactie wat een vogelaar in godsnaam in de duindoorns doet, maar als ik verrast werd door het tij en ik moest een boot halen had ik ook een alternatieve route gekozen. 
...
Maar toch niet dwars door de duindoorns neem ik aan.
...
Terreinkennis is alles... ;)
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

erikwouda

Citaat van: Norman op oktober 07, 2012, 22:06:27 PM
Gniffel:police:
Hilarisch filmpje.

Wie is er nooit in de problemen gekomen tijdens vogelen in onbekend terrein?
Ik kan me van mezelf het plots tot halverwege het bovenbeen wegzakken in drijfzand herinneren.
Plots kwam dat bordje 'verboden toegang' me een stuk relevanter voor.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

HPM

Citaat van: Zonnekoning op oktober 07, 2012, 23:47:34 PM
Citaat van: HPM op oktober 07, 2012, 23:29:33 PM
Citaat van: Norman op oktober 07, 2012, 21:10:17 PM
...
Overigens was mijn primaire reactie wat een vogelaar in godsnaam in de duindoorns doet, maar als ik verrast werd door het tij en ik moest een boot halen had ik ook een alternatieve route gekozen. 
...
Maar toch niet dwars door de duindoorns neem ik aan.
...
Terreinkennis is alles... ;)

Allereerst moet je weten wat een duindoornstruweel inhoudt en er geen bezwaar tegen hebben om thuis de dorens uit je benen te moeten halen of te wachten tot ze er vanzelf uitzweren.

Herman van der Meer

Zonnekoning

Citaat van: HPM op oktober 08, 2012, 00:07:26 AM
Allereerst moet je weten wat een duindoornstruweel inhoudt en er geen bezwaar tegen hebben om thuis de dorens uit je benen te moeten halen of te wachten tot ze er vanzelf uitzweren.
Dat is een kwestie van je er goed op kleden en als je dat niet doet, heb je m.i. er niets te zoeken...
Mij hoef je niets te leggen hoe een duindoornstruweel in elkaar zit, dat ken ik al ruim 47 jaar!
Als je doorns in je benen krijgt, ben je dom bezig... 8)
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Alex vd Giessen

#21
Normaal gesproken heeft onze vriend FJ overal wel iets op te zeggen, maar blijft verdacht stil..... ;D
Ik vind het een GEWELDIG verhaal!!!!
Daarbij komt dat er pagina's vol worden geschreven over verstoring en dan dwars door de duindoorns banjeren.....?  Ik zeg maar niets meer.

Norman

Van mij mag FJ zijn avontuur wel sticky afgesplitst worden!!  :duim:
Geen beter vermaak dan leedvermaak!!!  ;D

@ HPM, nee ik was waarschijnlijk niet dwars door de duindoorns gegaan.

HPM

Citaat van: Norman op oktober 08, 2012, 07:21:04 AM
Van mij mag FJ zijn avontuur wel sticky afgesplitst worden!!  :duim:
Geen beter vermaak dan leedvermaak!!!  ;D
...

Een apart leedvernmaak-/roddeltopic over een persoon zou ik zeldzaam ongepast vinden.
Herman van der Meer

Jildert


BramtK

Het blijft natuurlijk leuk, maar ik zou nog wat beter kunnen lachen als Folkert Jan hier een berichtje plaatst om te laten zien dat hij het weer goed maakt.
Groeten,

Bram ter Keurs

Folkert Jan

Ik maak het prima!

Gezien het kinderachtige geroddel ga ik er op dit forum geen woorden aan vuil maken.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Edwin Russer

Ik vraag mij wel af wat zo'n geintje gaat kosten? Ik kan mij het verhaal herinneren dat ooit in het grijze verleden een paar vogelaars, met zware storm, van de punt van de Zuidpier, met een helicopter, zijn gehaald en dat e.e.a. niet zonder gevolgen bleef....
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Bart van Hoogstraten

Citaat van: rnbflavour op oktober 08, 2012, 15:41:06 PM
Ik maak het prima!

Gezien het kinderachtige geroddel ga ik er op dit forum geen woorden aan vuil maken.

Aw, alleen maar een klein deukje in het ego dus.  :blink: Kom je zo weer bovenop FJ!  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: rnbflavour op oktober 08, 2012, 15:41:06 PM
Ik maak het prima!

Gezien het kinderachtige geroddel ga ik er op dit forum geen woorden aan vuil maken.

Dat doen anderen wel voor je hoor  :)

In de goede oude tijd bestonden er nog geen mobile telefoons. Toen werd van beginnende duinstruiners en struweelpoepers gewoon nooit meer iets vernomen. Soms werden de restanten van zulke boskjesmannen teruggevonden tijdens het twichen van gieren.
Herman van der Meer