toegang voor egel

Gestart door Robert Heemskerk, oktober 08, 2012, 12:23:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

In onze tuin wil ik aan de achterkant vd tuin de tuin geschikter maken voor egels.


Daar zit nu geen doorgang of in- of uitgang.


Wat kan ik voor opening maken als doorgang voor egels?
Ik wil de opening(en) zo maken dat er geen honden of katten de tuin in kunnen komen.
Dus wat zou ik als diameter kunnen gebruiken voor een egel?
Ik neem aan dat ie ook zonder zijn stekels opgezet ergens makkelijk doorheen kan kruipen?

Misschien heeft iemand wel een goede tip voor het maken van een eenvoudige doorgang?
Tegen de beukhaag staan nu rijen met houten plankjes.



groeten Robert

Bart van Hoogstraten

Hoi Robert,

Ik heb een egelhuis in mijn tuin en dit is voorzien van een entree-tunneltje van 30 cm lang, 12 cm breed en 12 cm hoog en daarvan wordt gezegd dat alleen egels erdoor kunnen, geen katten of honden. Wellicht kun je zoiets construeren van een 4-tal plankjes FSC?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Maarte5n

Citaat van: Robert Heemskerk op oktober 08, 2012, 12:23:49 PM
In onze tuin wil ik aan de achterkant vd tuin de tuin geschikter maken voor egels.


Daar zit nu geen doorgang of in- of uitgang.


Wat kan ik voor opening maken als doorgang voor egels?
Ik wil de opening(en) zo maken dat er geen honden of katten de tuin in kunnen komen.
Dus wat zou ik als diameter kunnen gebruiken voor een egel?
Ik neem aan dat ie ook zonder zijn stekels opgezet ergens makkelijk doorheen kan kruipen?

Misschien heeft iemand wel een goede tip voor het maken van een eenvoudige doorgang?
Tegen de beukhaag staan nu rijen met houten plankjes.



groeten Robert

katten tegen houden met een hek????????? dat lukt toch nooit

Gr M
Maarten vd Berg

Robert Heemskerk

#3
Het hek (met gaaswerk) dat er nu staat zorgt samen met de haag van beuk dat er bijna geen kat doorheen komt.
Wel eens meegemaakt dat een hondje er zich onderdoor geworsteld had? (onder het hek door zegmaar)

Bedankt Bart, zoiets moet te maken zijn.


Het gaat me er om de tuin iets meer toegankelijker te maken voor o.a. kleinere zoogdieren zoals egel