Hoofdmenu

poep

Gestart door drspeeten, maart 19, 2007, 00:23:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

drspeeten

beste lezer,

ook de herkomst van deze vondst is me een raadsel. Lokatie; Leuthse Kleiputten (Ooijpolder). In de buurt (100 meter verderop) vraatsporen van bevers gezien, maar dat zegt natuurlijk weinig.

misschien hebben de experts dit eerder gezien?

vriendelijke groeten,

Ruud


drspeeten

Ter aanvulling; de doorsnede van de plak is ongeveer 15 cm.

Jeroen Nagtegaal

Lopen er ook koeien of paarden? Het doet me namelijk aan een uit elkaar geplozen poep door kevers,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

drspeeten

Nee er zijn geen koeien of paarden daar te vinden, dat is althans niet de bedoeling. Die zitten netjes binnen de wei. Bovendien is het hoopje ook wel aan de kleine kant voor een koe of paard. En de kleur is echt erg licht-bruin.

Nog wat aanvullende informatie die me nu pas te binnen schiet; De hoop (er lagen er overigens meerdere, plus minus 4), bevatte, naar hij mij schijnt, veel plantaardige resten. Maar dat is een indruk van de leek.

misschien levert het zo meer duidleijkheid op?

Jeroen Nagtegaal

Ik ben zelf veel buiten in gebieden aan Koniks rondlopen en zie deze plakken ook, ze zitten inderdaaad vol me plantaardig materiaal, En denk dus dat er in het afgelopen jaar paarden zijn geweest en die daar hun keutel hebben laten vallen en dat deze door insecten is aangetast,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

mlahaye

#5
Het lijkt mij ook gewoon poep van een grote grazer (rund of paard). De suggestie van bever is wel aardig, maar die hebben ronde drollen met vezels die veelal in het water worden uitgepoept. Het lijkt mij dan ook dat afgelopen jaar een groot hoefdier is voorbij gewandeld, wellicht een gebied met seizoens-begrazing?

Met vriendelijke groeten,
Maurice La Haye
admin zoogdieren