reeen en hun territorium

Gestart door halikarnassiensis, maart 18, 2007, 20:13:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

halikarnassiensis

in de tuin, waarin ik woon, binnen het gebied Wassenaar - Clingenbosch, lopen regelmatig reeen. zij komen uit de achtertuin naar de voortuin dwz. van oost naar west in de richting van de weg, die ze kennelijk niet willen of durven oversteken en keren dan weer terug in oostelijke of ZO richting. Ik vraag me af of het bekend is hoeveel reeen hier leven ( we hebben ook 2x een reebok gesignaleerd) en hoe groot hun territorium is of hoort te zijn.
BVD
mvg.Lon Briet

Jeroen Nagtegaal

ik meen dat ree een teritorum kan hebben tot wel meer dan 100Ha
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

halikarnassiensis

goed dus 100 hektare territorium: de tuin hier bedraagt 1 hektare.Dus leven zij waarschijnlijk niet alleen in Clongenbosch maar ook in Meyendel. Ik zou zo graag willen weten , tot waar deze reeen, die ik regelmatig zie, gaan, vanwaar ze komen, steken ze de weg over naar Meyendel en over de hekken van alle buurtuinen? Waar zou ik hierover informatie kunnen krijgen.
mvg.lon Briet

mlahaye

Beste Lon Briet,

Probeer eens de sites van de Zoogdiervereniging VZZ: www.vzz.nl of die van de faunabescherming: www.faunabescherming.nl of anders die van de KNJV: www.knjv.nl. Op deze sites zal ongetwijfeld ecologische informatie over het ree te vinden zijn.

Met vr. groeten,
Maurice La Haye
admin zoogdieren

Jeroen Nagtegaal

Je kan ook eens langs de weg kijken of je wissels ziet, ze stekn namlijk vaak op dezelfde plek over,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

laatvlieger

Je kunt ook eens contact opnemen met de DZH (waterleidingmaatschappij). Zij doen namelijk onderzoek naar de reeën in Meijendel en kunnen je misschien wat meer vertellen over het terreingebruik van de reeën.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/