Hoofdmenu

bunzing?

Gestart door S van der Heijden, september 30, 2012, 13:45:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

S van der Heijden

Hoi ik heb het vermoeden dat ik met mijn cameraval een bunzing op de foto heb gezet. Het gaat oom een zwart bruin beest met een lange volle staart. zie http://krimpen.waarneming.nl/waarneming/view/71411578
Ik denkt niet aan een kat omdat ik veel foto's heb van katten op dezelfde plek (helaas; is er echt niet een mogelijkheid om die stinkbeesten uit je tuin te houden) en het formaat komt zeker niet overeen. Het dier op de foto is nog niet eens de helft van het formaat kat. Ga kijken of ik nog een foto erbij kan zetten met een kat erop dan zie je het verschil.
Mijn vraag is: gaat het om een bunzing? Heb wel eens buurvrouw horen zeggen dat die er een heeft gezien.

groeten stefan
Met vriendelijke groet,

S. van der Heijden

S van der Heijden

zie hier voor een vergelijk met kat
Met vriendelijke groet,

S. van der Heijden

Rene Janssen

Dag Stefan!

Leuke waarneming! Het gaat hier idd om een bunzing, de lichte ondervacht kun je goed zien (als is de foto enigszins bewegingsonscherp). Daarnaast kun je met een beetje gevoel de oren ook zien, die zijn wit omrand.

Leuke waarneming. Voer je deze ook in?

René
René Janssen

Mimino

"t is wel een beetje een zoekplaatje...
Met vriendelijke groet,
Peter Valk a.k.a. Mimino
Moskou, Rusland

http://www.flickr.com/photos/miminostudio/
http://www.facebook.com/peter.valk#!/profile.php

maurice.lahaye

Linksonder, voor het blauwe vlak  ;) .
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

augustvansteensel

ik denk dat peter het youtube-filmpje bedoelt.
Dan is het een stuk moeilijker! ;)
August van Steensel

www.jnm.nl   !!!

S van der Heijden

Ja dan moet je goed rechts halverwege kijken. Daar liggen een paar houten palen en daar gaat hij achter. Helaas heeft de camera dat weer infra rood opgenomen; terwijl de foto gewoon kleur was. Maar ja dat heb je op de grens nacht/dag.
Met vriendelijke groet,

S. van der Heijden

Rene Janssen

Het filmpje had ik nog niet gezien. Daarin is ook de korte staart te zien. Goed te determineren. Prima waarneming!

René
René Janssen

S van der Heijden

Vandaag was hij/zij (is dat van de foto af te leiden?) weer aanwezig; 2 keer in een half uur. Maar weer overdag. Terwijl mij bij staat dat het een nachtdier is. Is dit gedrag te verklaren? Of komt dat wel vaker voor.
Wel leuk dat hij mijn tuin weet te waarderen ;D

groeten stefan
Met vriendelijke groet,

S. van der Heijden

Rene Janssen

Dag Stefan!

Bunzing is net als wezel en hermelijn (deels) overdag actief.

René
René Janssen

maurice_tijm

Leuke foto's Stefan! Bedankt voor het delen. Hopelijk kom je hem zelf nog een keer tegen.

Een mooiere soort voor je val kan je niet wensen in Krimpen denk ik?

Veel plezier nog,

Maurice

S van der Heijden

Maurice,

bedankt voor je reactie. Ja dit had ik absoluut niet verwacht nee. Ik heb de val staan om wat meer zicht te krijgen op de aanwezige katten (waar ik behoorlijk van baal) maar ook vogels en muizen. En als je dan dit voor je beeld krijgt......... Super.
Ik ben wel benieuwd of ik hem zelf ook een keer zal zien. Hij is er dus wel overdag ook te zien dus wie weet. Hopelijk komt hij de tuin bewonen (rommelhoekjes/takkenrillen enzo genoeg. Wel even goed het kippenhok nagekeken of daar niet een gat in zit waardoor die naar binnenkan  ;)

stefan
Met vriendelijke groet,

S. van der Heijden

maurice_tijm

Dan zul je wel door heel wat foto's van katten en merels hebben gespit voordat je deze twee tegen kwam!

Ja het zou mooi zijn als je tuin interessant blijft vinden, wie weet loop hem dan een keer tegen het lijf. Wat dat hok betreft moet ik aan iemand in hartje Kanaleneiland, Utrecht,  denken die een konijnenhok had waar telkens een konijn minder in zat: er bleek een gang onder het binnenverblijf te zitten waar een bunzing in woonde  :) .

Maurice

S van der Heijden

gelukkig hebben onze kippen de luxe van een betonnen vloer!
Met vriendelijke groet,

S. van der Heijden