Hoofdmenu

niet beoordeeld

Gestart door Bert Wijnands, maart 20, 2013, 11:18:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bert Wijnands

Waarom worden niet alle waarnemingen beoordeeld of het wel om de juiste dieren planten betreft.



MVG Bert
Bert Wijnands

arjan.kop

Jij meldt je hierbij aan als vrijwilliger?

Botervlieg

Citaat van: Bert Wijnands op maart 20, 2013, 11:18:51 AM
Waarom worden niet alle waarnemingen beoordeeld of het wel om de juiste dieren planten betreft.

MVG Bert

Welke waarnemingen bedoel je, Bert?

De waarnemingen zonder foto worden niet beoordeeld omdat die niet beoordeeld kunnen worden. (tenzij zeldzaam of op een bijzonder datum of plaats).
Bij waarnemingen met foto's worden ze wel gecontroleerd (omdat dat kan vanwege het "bewijs", klopt dat bewijs...). Niet voor alle soortgroepen zijn (veel) admins. Waarnemingen van vogels worden over het algemeen snel beoordeeld, daar zijn ook veel admins van. Maar bijvoorbeeld wantsen heeft (dacht ik) maar één admin, dus die worden ondanks de foto veel langzamer (of niet) gecontroleerd.

Citaat van: arjan.kop op maart 20, 2013, 11:29:04 AM
Jij meldt je hierbij aan als vrijwilliger?
:huh:

arjan.kop

Ik doel op jouw tweede opmerking Marleen. Valideren is mensenwerk en omdat de hoeveelheid admins logischerwijs beperkt is mag je er niet vanuit gaan dat iedere waarneming, zelfs als hij voorzien is, ook wordt gevalideerd. Het maakt ook verder niet veel uit. Ze doen gewoon mee met de grote hoop.

Botervlieg

Citaat van: arjan.kop op maart 20, 2013, 11:47:36 AM
Ik doel op jouw tweede opmerking Marleen. Valideren is mensenwerk en omdat de hoeveelheid admins logischerwijs beperkt is mag je er niet vanuit gaan dat iedere waarneming, zelfs als hij voorzien is, ook wordt gevalideerd. Het maakt ook verder niet veel uit. Ze doen gewoon mee met de grote hoop.

Maar iemand die nieuw is (wat Bert denk ik is, gezien zijn 37 berichten) heeft misschien uberhaupt geen idee hoe dat allemaal werkt en wat wel/niet wordt gekeurd en/of meetelt.

Gewoon even vragen/uitleggen in plaats van meteen (in mijn ogen: aparte) opmerking maken....

hiskodevries

Citaat van: Bert Wijnands op maart 20, 2013, 11:18:51 AM
Waarom worden niet alle waarnemingen beoordeeld of het wel om de juiste dieren planten betreft.



MVG Bert
Bert, zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=36932.msg273672#msg273672
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0