Hoofdmenu

Steppekievit

Gestart door Thomas van der Es, maart 16, 2007, 13:42:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rutger

#60
ik heb hem rond 1 uur mooi gezien  :)

Dit was overigens in km hok 24, wel in het zelfde atlasblok.  
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

Guus Peterse

Ik was vanmorgen om een uur of 11 ter plaatse en had hem meteen te pakken. Wind was wel hinderlijk, maar verder geen probleem. Hoewel meest wat saai ineengedoken af en toe even wat actiever en dan erg mooi te zien.
Overigens: dit is niet de Hel, die ligt net weer ergens anders.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Edwin Russer

CiteerEn dat beest uit Duitsland? Is het niet waarschijnlijk als het dat beest is?
Lijkt mij niet, de vogel is de 16e ook nog gezien,

http://www.birdcall.de/~club/alerts/aktueller_monat.html
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

oceanodroma

pfff mooie vogel maar het is niet echt een OV-twitch...
echt een flink stuk lopen!

Voor Rinie: ik heb hem dus toch nog gezien! leuk je eens te ontmoeten!
Dimitri Mulder
oceanodroma

JohanvantBosch

vogel is vandaag ook weer gezien aldus waarnemingen op db-site. (Nog niet gepiept)

TjeerdBurger

Citeer
Citeerik heb hem 5 minuten kunnen zien [gelukkig mocht ik door een telescoop van iemand anders even kijken]

was jij diegene die buiten adem even door mijn telescoop heeft gekeken ?

je was wel snel van je fiets af en die kwakte ergens tegen de grond  :D
ja of misschien ik wel...
licht eraan welke tijd, ik zag m voor t eerst rond kwart voor 3
was niet zo n makkelijke twitch, 2 uurtje spijbelen van school (moet ik nog oplossen...), 2 keer ketting dr af, enorm stuk om gefietst, enorm lopen stressen omdat ie mar niet werd gevonden en uiteindelijk toen ie herondekt was dr heen gecrosst en t laatste stukje steppend gedaan (ketting...) en toen ja mn fiets wel behoorlijk neer gesmeten.

henkjanvdkolk

Citeer
Citeer
Citeerik heb hem 5 minuten kunnen zien [gelukkig mocht ik door een telescoop van iemand anders even kijken]

was jij diegene die buiten adem even door mijn telescoop heeft gekeken ?

je was wel snel van je fiets af en die kwakte ergens tegen de grond  :D
ja of misschien ik wel...
licht eraan welke tijd, ik zag m voor t eerst rond kwart voor 3
was niet zo n makkelijke twitch, 2 uurtje spijbelen van school (moet ik nog oplossen...), 2 keer ketting dr af, enorm stuk om gefietst, enorm lopen stressen omdat ie mar niet werd gevonden en uiteindelijk toen ie herondekt was dr heen gecrosst en t laatste stukje steppend gedaan (ketting...) en toen ja mn fiets wel behoorlijk neer gesmeten.
Ik zag hem ongeveer kwart voor vijf, maarja... ik was wel buiten adem en ik geloof dat ik mijn fiets wel ergens tegen de grond neerkwakte, en ik heb ook even door een telescoop van iemand anders gekeken,
laat carel het maar oplossen  B)  B)  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Jos Welbedacht

Oja, zaterdag ook nog een leuke Ooievaar en een Smelleken erbij.  B)
Zie je ook niet elke dag.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

henkjanvdkolk

CiteerOja, zaterdag ook nog een leuke Ooievaar en een Smelleken erbij.  B)
Zie je ook niet elke dag.
CiteerOja, zaterdag ook nog een leuke Ooievaar en een Smelleken erbij.  B)
Zie je ook niet elke dag.

smelleken???,

wie, wat, waar  :D  :lol:  

die zoek ik nog,

o wacht ik zie hem al, http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=2166790
ooievaars, tja, gewoon op de nesten kijken  :)  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Jos Welbedacht

#69
Maar vliegend imponeren ze veel meer.  :)  B)  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

avdblonk

Zo te zien wordt de stppekieviet in het nieuwe natuurgebied bij de grift gesignaleerd. Dit gebied is eenvoudig te bereiken, maar lastig met OV. Met OV inderdaad een fiets meenemen en vanaf station Veenendaal de Klomp de grote beer op (links naar V'daal) daar links grote beer, deze volgen tot prins clauslaan. Hier oversteken, links het fietspad op en dan gewoon de grift volgen. (grift eerst aan je rechterhand, op gegeven moment verlaat je de grift, bij kruispunt rechts, over brug, direct links. Fietspad volgen tot einde. Daar aan linkerhand is het natuurgebiedje (paar afgegraven en onder water gezette weilanden) veel Kievieten te zien, ook Wulp is bijna altijd wel aanwezig in deze tijd.
Groet,
Ardjan

Rinie van Reenen

CiteerZo te zien wordt de stppekieviet in het nieuwe natuurgebied bij de grift gesignaleerd. Dit gebied is eenvoudig te bereiken, maar lastig met OV. Met OV inderdaad een fiets meenemen en vanaf station Veenendaal de Klomp de grote beer op (links naar V'daal) daar links grote beer, deze volgen tot prins clauslaan. Hier oversteken, links het fietspad op en dan gewoon de grift volgen. (grift eerst aan je rechterhand, op gegeven moment verlaat je de grift, bij kruispunt rechts, over brug, direct links. Fietspad volgen tot einde. Daar aan linkerhand is het natuurgebiedje (paar afgegraven en onder water gezette weilanden) veel Kievieten te zien, ook Wulp is bijna altijd wel aanwezig in deze tijd.
Groet,
Ardjan
Maar vaker bij De Kade, Ede. Zichtbaar vanaf de Dragonderweg.
Het natuurontwikkelingsgebied langs de Grift is mijns inziens wat dichter bij Veenendaal Centrum dan bij V'daal-De Klomp (zie mijn eerdere post voor route). De Dragonderweg is per OV gemakkelijker te bereiken dan de Kooiweg/Meentweg. Neem daarvoor lijn 85, uitstappen halte Buurtlaan-Oost. Vanaf Ede: stukje teruglopen, eerste weg rechts; vanaf V'daal Centrum: stukje verder lopen, eerste weg rechts. Maar handiger is inderdaad de trein naar V'daal-De Klomp. Route is dan: ga vanaf station ri. Veenendaal, daar na ruim een km. bij eerste verkeerslichten links (Grote Beer), na verkeerslichten eerste links (Buurtlaan Oost), je komt onder viaduct door, daarna eerste rechts (dat is al de Dragonderweg).
Als je daarna nog naar het andere gebied wilt (het gedeelte waar Ardjan het over heeft), dan fiets je nog een stukje door, over brugje, daarna direct links het fietspad op.
Groet, Rinie van Reenen

Rinie van Reenen

CiteerOja, zaterdag ook nog een leuke Ooievaar en een Smelleken erbij.  B)
Zie je ook niet elke dag.
Ooievaar zie je als je het Binnenveld ingaat (en dat is bij ons vandaan gemakkelijk zat) wel elke dag, als je wilt ook wel vliegend (bij elkaar 4 of 5 paar in het gebied tussen Ede, Wageningen, Rhenen en Veenendaal). Smelleken hier nog nooit gezien, leuke waarneming!
Groet, Rinie van Reenen

henkjanvdkolk

Citeerook Wulp is bijna altijd wel aanwezig in deze tijd.

evenals grutto+tureluur+watersnip en soms kleine plevier of kemphaan  ;)  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

kroonp

#74
Hoe zit het eigenlijk met het geslacht van het beestje?

Ik zag dat enkele mensen de vogel als mannetje hebben ingevoerd, maar de meesten houden het op onbekend. En als ik in de ANWB-gids kijk dan staat daar geen verschil aangegeven tussen mannetje en vrouwtje. Ben dan ook wel benieuwd op basis van welke kenmerken sommigen hem als mannetje hebben gedetermineerd.
Groet

Peter Kroon

frankw

vandaag is ie niet meer terug gevonden tot op heden..

JohanvantBosch

Citeervandaag is ie niet meer terug gevonden tot op heden..
Is er wel gezocht?

grunsven

Eris wel uitgebreid gezocht op zowel Dragonderweg als de hooilanden.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

redmar_woudstra

jammer :( Ik wou vrijdag gaan...
maar ja, zo lang wachten (of zo laat pas kunnen eigenlijk) is de goden verzoeken natuurlijk...


Ik blijf hopen op een volgende! Die komt vast nog wel eens....
groet,
Redmar

Bram Rijksen

Citeer
Citeervandaag is ie niet meer terug gevonden tot op heden..
Is er wel gezocht?
hout op scheit uit...

Christian

Citeerjammer :( Ik wou vrijdag gaan...
maar ja, zo lang wachten (of zo laat pas kunnen eigenlijk) is de goden verzoeken natuurlijk...


Ik blijf hopen op een volgende! Die komt vast nog wel eens....
Ik hoop met je mee Redmar, maar dan wel precies tussen Groningen en Hilversum in  ^_^  
Christian Brinkman

vastenhouw

3 uur gezocht tussen 11 en 2.
Er waren zelfs mensen uit Duitsland (Bonn) gekomen om de vogel te bewonderen...

Helaas niks meer gevonden.    :(

Maar misschien wordt ie morgen weer gezien, dan ga ik alsnog zaterdag ff kijken.  
Met vriendelijke groeten,

Bart.



website: http://a82-95-208-35.adsl.xs4all.nl

henkjanvdkolk

Citeer
Citeerjammer :( Ik wou vrijdag gaan...
maar ja, zo lang wachten (of zo laat pas kunnen eigenlijk) is de goden verzoeken natuurlijk...


Ik blijf hopen op een volgende! Die komt vast nog wel eens....
Ik hoop met je mee Redmar, maar dan wel precies tussen Groningen en Hilversum in  ^_^
over twaalf jaar weer 1 in de bennekomse hooilanden  ;)  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

henkjanvdkolk

Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

redmar_woudstra

Citeer
Citeerjammer :( Ik wou vrijdag gaan...
maar ja, zo lang wachten (of zo laat pas kunnen eigenlijk) is de goden verzoeken natuurlijk...


Ik blijf hopen op een volgende! Die komt vast nog wel eens....
Ik hoop met je mee Redmar, maar dan wel precies tussen Groningen en Hilversum in  ^_^
Dan zeg ik: ergens bij zwolle? :P
Of deventer mag ook wel....
groet,
Redmar

JohanvantBosch

Citeer
Citeer
Citeervandaag is ie niet meer terug gevonden tot op heden..
Is er wel gezocht?
hout op scheit uit...
Ik begrijp dat jij er weer precies op tijd was....  :(  ;)  

redmar_woudstra

Citeer
Citeer
Citeer
Citeervandaag is ie niet meer terug gevonden tot op heden..
Is er wel gezocht?
hout op scheit uit...
Ik begrijp dat jij er weer precies op tijd was....  :(  ;)
waar wil jij een nieuwe steppekievit hebben Bram? ;)
groet,
Redmar

Bram Rijksen

Citeer
Citeer
Citeer
Citeer
Citeervandaag is ie niet meer terug gevonden tot op heden..
Is er wel gezocht?
hout op scheit uit...
Ik begrijp dat jij er weer precies op tijd was....  :(  ;)
waar wil jij een nieuwe steppekievit hebben Bram? ;)
's even kijken... Ik heb er inmiddels 3 op m'n Utrechtlijst, maar eentje op m'n Houtense Lijst zou erg gewaardeerd worden! De Heulse Waard dan maar.

JaapHennevanger

Citeer
Citeer
Citeer
Citeer
Citeer
Citeervandaag is ie niet meer terug gevonden tot op heden..
Is er wel gezocht?
hout op scheit uit...
Ik begrijp dat jij er weer precies op tijd was....  :(  ;)
waar wil jij een nieuwe steppekievit hebben Bram? ;)
's even kijken... Ik heb er inmiddels 3 op m'n Utrechtlijst, maar eentje op m'n Houtense Lijst zou erg gewaardeerd worden! De Heulse Waard dan maar.
Ben ik het ook wel mee eens, een keer een goeie soort dichtbij! B)  
Jaap Hennevanger



redmar_woudstra

Daar kan ik ook wel mee leven. Christian, jij ook neem ik aan? Dat is niet té ver van hilversum af...  ^_^  
groet,
Redmar