Hoofdmenu

Steppekievit

Gestart door Thomas van der Es, maart 16, 2007, 13:42:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rinie van Reenen

#30
Dat zijn de mooie berichten!
Voor morgenochtend hadden we een excursie gepland staan naar... inderdaad, Bennekomse Hooilanden en omgeving! Eindelijk weer eens een echte dwaalgast op minder dan 10 km van mijn huis.

Wat het reizen per OV betreft: lopen vanaf een OV-plek (station, bushalte) kan ik je niet aanraden, ik schat dat de dichtstbijzijnde bushalte zich op ten minste 3 km afstand bevindt (en ik heb het gevoel van nog meer). Het handigst kun je de trein nemen naar Veenendaal Centrum (en als je uit de richting Arnhem komt: naar Ede-Wageningen).

Als je via V'daal Centrum reist is de handigste route: loop perron af naar de weg die haaks op spoor staat, spoor over, eerste verkeerslichten rechts, na rotonde de tweede weg links (Zuidelijke Meentsteeg). Zoekze!
Groet, Rinie van Reenen

carel

Vogel was mooi te zien vanmiddag
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

carel

Citeerik heb hem 5 minuten kunnen zien [gelukkig mocht ik door een telescoop van iemand anders even kijken]

was jij diegene die buiten adem even door mijn telescoop heeft gekeken ?

je was wel snel van je fiets af en die kwakte ergens tegen de grond  :D  
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Vincent Hart

Citeer
Citeer13.54 uur gepiept als mogelijk weg
da's best knap van je Johan, dat je 9 minuten van tevoren piepjes kan voorspellen.  ;)
Over voorspellende gaven gesproken:

Citeerik loop helaas (nog) niet warm voor meeuwen, die steppekieviten vind ik vele malen vetter (en belangrijker)! En niet te vergeten, zo'n geelsnavelduiker mag ook wel eens doorvliegen.... En een twitchbare steppekievit in Nl zou ook niet verkeerd zijn, al is het maar de vraag of dat goed is voor de soort....

Ik heb trouwens die Steppekief van Zoetermeer 'gewoon' per fiets getwitched vanuit Asd, Redmar. Niet zo kleinzerig :P
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

matthijsbroere

De forumklok is weer bijgewerkt jongens  ;)
Prachtvogel trouwens!
Matthijs Broere

RWester

#35
De vogel vliegt af en toe behoorlijke einden. Ik heb 'm vanmiddag zowel langs de Kooiweg gezien bij de plasdras aldaar tussen de Kieviten (wel aan de zuidkant gaan staan voor diegene die 's middags gaan i.v.m. tegenlicht: dit is echter wel een fietspad), als aan de voor auto's doodlopende weg ten zuiden van de Meentweg (op slechts 70m). Er tussen in op verschillende weilanden zowel lopend als vliegend gezien.

Maar zeker zwaar de moeite waard om te gaan! Mooi beest!
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Rinie van Reenen

#36
Waarneming van Albert de Jong (http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=2151172) staat in de Kraats, Ede, da's weer een heel stukje verder weg. Verkeerd ingevoerd, of was'ie zelfs zó mobiel?
Groet, Rinie van Reenen

Jos Welbedacht

Zoals ik al zei, 't gaat morgen erg druk worden, en ik doe gewoon mee!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Bram Rijksen

straffe concurent voor de DB-dag een paar kilometer verderop..

Jos Welbedacht

#39
Ja, of een aantrekker. Na het DBA-en (of ervoor) even kijken.  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

redmar_woudstra

Citeer
Citeerik loop helaas (nog) niet warm voor meeuwen, die steppekieviten vind ik vele malen vetter (en belangrijker)! En niet te vergeten, zo'n geelsnavelduiker mag ook wel eens doorvliegen.... En een twitchbare steppekievit in Nl zou ook niet verkeerd zijn, al is het maar de vraag of dat goed is voor de soort....

Ik heb trouwens die Steppekief van Zoetermeer 'gewoon' per fiets getwitched vanuit Asd, Redmar. Niet zo kleinzerig :P
ghehe,

ik moet ook niet denken dat alle dwaalgasten zo goed te doen zijn met OV als de blauwstaart (de bus stopte er vlakbij). De fietsoptie ga ik doen, als ie er volgende week nog zit tenminste. Dit weekend heb ik geen tijd helaas... Maar ik geloof niet dat deze zo lang zal blijven eerlijk gezegd...

Trouwens, weer goed nieuws voor de steppekievit: wéér 1 extra! :P
Zou het overigens de spaanse vogel kunnen zijn?
groet,
Redmar

egilio

Ik heb hem vlak voor zonsondergang nog net kunnen zien.
Op de plek ongeveer waar Sander Tamback en Dick van Houwelingen een pijltje hebben gezet...Hopelijk zit ie morgen wat dichter bij een weg, en vliegt ie ook eens voor mijn neus heen en weer.  
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]

Geert-Jan Kroon

Laat hem asjeblieft nog even blijven zitten! Vanaf maandag ben ik ivm stage elke dag in de buurt! Sterker nog het ís mijn stagegebied :D . Ik duim alvast voor mezelf.. :P  
Groet,

Geert-Jan Kroon

henkjanvdkolk

Citeer
Citeerik heb hem 5 minuten kunnen zien [gelukkig mocht ik door een telescoop van iemand anders even kijken]

was jij diegene die buiten adem even door mijn telescoop heeft gekeken ?

je was wel snel van je fiets af en die kwakte ergens tegen de grond  :D
Ja, maar ik moest wel, ik had maar een uur de tijd. normaal fiets ik altijd 35 min. heen [met tegenwind] en 25 minuten terug.

Maar ik ben net weer geweest en heb hem veel langer kunnen zien. alleen zat die veel verder dan gisteren.

maar door nu mijn eigen telescoop goed kunnen zien  B)  B)  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Pim

Vanmorgen weer prachtig te zien langs de Dragonderweg 15 A (op een akker tussen weinig kieviten).
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Rinie van Reenen

Vanmorgen inderdaad te zien, langs Dragonderweg. Domme vogel: het gebied waar 'ie eerst zat was veel mooier. Bovendien zou hij daar wat beter binnen het bereik van onze optiek geweest zijn. En bovendien: hier bezorgde de vogel het verkeer behoorlijk meer overlast, doordat de mensen nu aan een doorgaande weg stonden. Leuk trouwens, al die vragende gezichten etc. En grappig hoe blij mensen kunnen zijn met een kruin en wenkbrauwstreep die op 400 m. afstand boven het gras uitsteken... Maar gelukkig ook lopend gezien.
Groet, Rinie van Reenen

Klaas

En dat beest uit Duitsland? Is het niet waarschijnlijk als het dat beest is?

Jeroen Nagtegaal

Is er een 2e? er wordt namelijk ook een ad, zomer man gepiept, precies het tegenovergestelde, of een foute piep?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

ik ga morgen denk ik even kijken.. hopen dat ie er nog zit ondanks de verwachtte storm...

Heb vast de route uitgeprint kunnen we morgen opzoek :-)

teunvankessel

Een aanrader voor iedereen
wat een tof beest  :D  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Jeroen Nagtegaal

Zijn der eigenlijk al OV twitchers geweest?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

Hij was mooi!! :D  :duim:  

Jos Welbedacht

#52
Waarom is hij gisteren eigenlijk als adult winterkleed doorgegeven, terwijl de buik van de vogel al bijna geheel donker is, de vogel ookal een oranje wangetje leek te hebben, en een opvallend donker petje heeft?  
Lijkt mij toch meer adult zomer dan adult winter?

Prachtig kunnen zien vandaag, kort maar goed.
Een leuke vluchtshow erbij, en ook goed kunnen bekijken tussen de vele andere Kieviten. Ook grappig om te zien hoe dat echte "Twitchen" gaat.
Veel vogelaars denken: Ach, iemand anders vind hem wel voor me, en staan dus mooi met iemand te praten o.i.d. Ikzelf uiteraard ook.
Op een gegeven moment zag ik in de verte dat anderen nogal verblijd en actief reageerden, dus meteen erheen, en iedereen gaat je achterna. Gelukkig niet voor niets.  :)  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

JohanvantBosch

CiteerOok grappig om te zien hoe dat echte "Twitchen" gaat.
Veel vogelaars denken: Ach, iemand anders vind hem wel voor me, en staan dus mooi met iemand te praten o.i.d. Ikzelf uiteraard ook.
Op een gegeven moment zag ik in de verte dat anderen nogal verblijd en actief reageerden, dus meteen erheen, en iedereen gaat je achterna. Gelukkig niet voor niets.  :)
Zo gaat dat inderdaad vaak - veel geouwehoer en weinig mensen die echt opletten. Soms heel grappig om te zien, soms prima om mee te doen en soms ook heeeeeeel erg irritant (nog meer wanneer je net aankomt en niemand weet meer waar de vogel is, zonder dat ze hem hebben zien wegvliegen - dat was niet vandaag hoor!)

Rinie van Reenen

CiteerZijn der eigenlijk al OV twitchers geweest?
Ja. Kwam vanochtend Dimitri tegen: hij was per bus (en dus niet eens combinatie van trein en fiets). Resultaat was echter: toen hij bij de Dragonderweg was (de locatie waar de vogel 's ochtends vroeg gevonden werd), was de vogel een halfuur daarvoor vertrokken ri. de Hooilanden... Alle twitchers al weer achter de Steppekievit aan, dus misschien ook wel geen mogelijkheid van lift (maar daar weet ik niet van).
Groet, Rinie van Reenen

JaapHennevanger

Tijdens de DB-dag kwam me buurman me ophalen want, me pa kon niet weg vanwege zijn stand.. We hebben hem mooi kunnen bekijken in dat gebiedje de Hel? Na de beurs ook nog geweest maar niet meer terug kunnen vinden
Jaap Hennevanger



teunvankessel

Is er nog nieuws over de vogel?
hij is vandaag nog niet gemeld  :o  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Jos Welbedacht

Ik denk dat hij er wel zit, maar is soms vrij moeilijk te ontdekken.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

P1234

Hij is nog niet langsgekomen op de pieper. (12:37)

Maar het is op de plek net droog (zie buienradar.nl) en er staat veel wind. Ik denk dat de vogel zich met regen en wind wel zal drukken, en dan is hij erg lastig. Ook zullen er vandaag wel heel wat minder mensen aan het zoeken zijn dan gisteren én de vogel is behoorlijk mobiel. Kortom; hij zal er nog wel zitten (met dit weer is hij vast niet vertrokken) en ook wel weer gevonden worden na verloop van tijd.  
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

matthijsbroere

#59
Hij is zojuist weer gemeld op Waarneming.nl. Tijdstip 12:15 uur.
http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=2158567
Matthijs Broere