turkse tortel over leden na aanval kat. wat vindt u over katten die los lopen?

Gestart door la2re, september 29, 2012, 15:26:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Misschien een overweging waard om behalve de huiskat ook de (loslopende) hond te registreren?

Groetjes, Marleen

la2re

ja, ondanks 'straat honden' in Nederland niet veel voorkomen zijn ze er toch.
maar waar?

zijn hier van registratie's in Nederland ?
met vriendelijke groet,
Larse Claessens (student opleiding: bos en natuur beheer )

Botervlieg

Het gaat mij niet om de straathond, maar om honden zonder riem.

Ik was woensdag op het strand en heb mij echt weer behoorlijk geërgerd aan de honden die hele zwermen meeuwen opjagen. En het baasje staat er bij en kijkt er naar. Een enkeling roept naar de hond, zonder effect, anderen juichen de hond vooral toe "goedzo!".

Er liep ook een man met een hond, aan een hele lange riem. Prima oplossing. Hond kan rennen, baasje kan ingrijpen.

Groetjes, Marleen

joostheeremans

Bij honden zonder riem (in gebieden waar ze aangelijnd moeten zijn) kan je de baas aanspreken, doorgaans loopt die nog wel in de buurt van de hond. Of dat vervolgens veel zin heeft is een tweede, de eigenaar van een kat is aanzienlijk moeilijker om te traceren.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

SlechtValk

Citaat van: joostheeremans op november 18, 2012, 11:01:23 AM
Bij honden zonder riem (in gebieden waar ze aangelijnd moeten zijn) kan je de baas aanspreken, doorgaans loopt die nog wel in de buurt van de hond. Of dat vervolgens veel zin heeft is een tweede, de eigenaar van een kat is aanzienlijk moeilijker om te traceren.

De kat vangen en opsluiten en wachten tot er in de buurt allemaal aanplakbiljetten hangen met "heeft u felix gezien, bel 06-xxx?"
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

KorHaan

Als je zelf "katvanger" ;D  wilt spelen, kleven er enige bezwaren aan. Weinig katteneigenaren zullen het waarderen als je hun kat vangt en opsluit. Dus dat moet je tactisch aanpakken, wil je verstoken blijven van klappen of ander ongemak zoals zwartgemaakt worden in je buurt. We leven tenslotte in een gedoogland, waar alles moet kunnen ondanks alle regels die het tegendeel beweren.  ;)
Je kunt de moeilijkheden omzeilen door Felix uit te leveren aan het ongeruste baasje, zonder aanwijsbare gronden te noemen waarop je het nodig vond hem in hechtenis te nemen, maar daar wordt niemand wijzer van. Je kunt ook zeggen: "Uw kat vreet al mijn tuinvogels op, en poept ook nog in mijn tuin zodat ik geen krokusbollen kan planten zonder dat ik vuile klauwen krijg", maar dergelijke eerlijkheid zou op forse tegenstand stuiten. Zonder tussenkomst van een BOA is hier geen voordeel te behalen. Het is dan ook raadzaam om officieel bevoegde instanties het vangwerk te laten doen, zodat je als burger buiten schot blijft. De kat kan dan uit het asiel worden opgehaald tegen betaling van een redelijk bedrag voor kost en inwoning aldaar.

De vraag is, of we dit willen. We kunnen natuurlijk alles gaan beboeten, zeker voordelig in deze tijden van economische tegenslag, maar worden we daar vrolijker van met zijn allen?


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Bart van Hoogstraten

Het schijnt dat een kat, mits goed bereid, naar konijn/haas smaakt maar je moet dus bij het slachten er goed op letten dat je de anaalklier er zorgvuldig uitsnijdt zonder hem lek te prikken anders is de achterhand niet te pruimen.
Oud Limburgs recept -> dagje in de uien leggen; daarna lang stoven in de pan met peperkoek en stroop erbij. Heerlijk!
(Ik begreep van mijn ouders dat er tijdens WOII een zogenaamde "dakhaas" in de handel was -> een kat waar het vel, de kop, de staart, de ingewanden en de onderpoten van verwijderd zijn en koud aan de haak ziet de consument dan het verschil niet met een konijn of haas en het smaakt min of meer hetzelfde als je honger hebt  B)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Citaat van: M. Baltus op november 18, 2012, 06:43:09 AM
Het gaat mij niet om de straathond, maar om honden zonder riem.

Ik was woensdag op het strand en heb mij echt weer behoorlijk geërgerd aan de honden die hele zwermen meeuwen opjagen. En het baasje staat er bij en kijkt er naar. Een enkeling roept naar de hond, zonder effect, anderen juichen de hond vooral toe "goedzo!".

Er liep ook een man met een hond, aan een hele lange riem. Prima oplossing. Hond kan rennen, baasje kan ingrijpen.

Groetjes, Marleen


Ja, dat is een bekend beeld, Marleen.

Honden mogen los op het strand, of het nu mag of niet. Enfin, iedereen doet het dus dan is het al gauw toegestaan. Het is begrijpelijk dat je je daaraan ergert, maar je hebt alleen jezelf ermee. De hondeneigenaren zal het een zorg zijn of jij daar met roodkokend hoofd  staat ( zoals IK vroeger, hoor, ik weet niet hoe jij je ergert  :) ), terwijl de meeuwen alle kanten opvliegen.

Een aanpak kan zijn, om je vantevoren te realiseren dat je je gaat ergeren (nog als je thuis bent), zodat de harde realiteit je niet zo rauw op je dak valt als je eenmaal ter plekke bent.
Als je de meeuwen wilt bekijken, kun je hondeneigenaren verhaaltjes op de mouw spelden over hoe je probeert voor wetenschappelijk onderzoek de herkomst te achterhalen door het aflezen van pootringen. Geen hondenliefhebber die daar ooit over heeft nagedacht, laat staan dat ze dat kunnen zien, dus bluf werkt hier goed. Vertel iets over de meeuwen; wat plattitudes zijn voldoende, geen hondeneigenaar die ooit iets over meeuwen heeft gelezen, en benadruk vooral het belang van je "onderzoek" in het kader van de opwarming van de aarde. Als je het een beetje handig aanpakt, blijven ze allemaal uit de buurt met hun Fikkies. En als het een beetje meezit, gaan ze andere hondeneigenaren aanspreken over de gewichtige kennis die ze zojuist van jou hebben opgedaan, zodat je je op de meeuwen kunt focussen terwijl de hondeneigenaren elkaar corrigeren en eerbiedig afstand bewaren. Trek er wel een serieus smoel bij, anders hebben ze je door.

Je kunt mensen die geen verstand van de natuur hebben, alles laten geloven. Gebruik dat in je voordeel, je zult zien dat het werkt. Een telescoop op statief is vaak al voldoende, zeker als je net doet of je razend belangrijke aantekeningen staat te maken.
Mensen zijn nogal makkelijk te beïnvloeden. ;D


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

KorHaan

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 19:23:08 PM
Het schijnt dat een kat, mits goed bereid, naar konijn/haas smaakt maar je moet dus bij het slachten er goed op letten dat je de anaalklier er zorgvuldig uitsnijdt zonder hem lek te prikken anders is de achterhand niet te pruimen.
Oud Limburgs recept -> dagje in de uien leggen; daarna lang stoven in de pan met peperkoek en stroop erbij. Heerlijk!
(Ik begreep van mijn ouders dat er tijdens WOII een zogenaamde "dakhaas" in de handel was -> een kat waar het vel, de kop, de staart, de ingewanden en de onderpoten van verwijderd zijn en koud aan de haak ziet de consument dan het verschil niet met een konijn of haas en het smaakt min of meer hetzelfde als je honger hebt  8)


Jaaaaa... honger maakt rauwe bonen zoet!

WO II ! Please! Niet weer over tulpenbollen en cichorei-koffie!

Gisteren toevallig weer eens "The silence of the lambs" gekeken. Dat van die anaalklier uitsnijden is wel een goede tip! Daar houd ik niet van, als het vlees daar naar gaat smaken. Hèhèhè....


Gastronomische groet,


Ronald Sinoo

Norman

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 19:23:08 PM
Het schijnt dat een kat, mits goed bereid, naar konijn/haas smaakt maar je moet dus bij het slachten er goed op letten dat je de anaalklier er zorgvuldig uitsnijdt zonder hem lek te prikken anders is de achterhand niet te pruimen.
Oud Limburgs recept -> dagje in de uien leggen; daarna lang stoven in de pan met peperkoek en stroop erbij. Heerlijk!
(Ik begreep van mijn ouders dat er tijdens WOII een zogenaamde "dakhaas" in de handel was -> een kat waar het vel, de kop, de staart, de ingewanden en de onderpoten van verwijderd zijn en koud aan de haak ziet de consument dan het verschil niet met een konijn of haas en het smaakt min of meer hetzelfde als je honger hebt  8)

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Zou al bijna de BBQ aanmaken voor een vergelijkend waren onderzoek.

ik vrees alleen dat de katteneigenaren onze konijnen komen roven.

Het blijft een risico het houden van 4 konijnen in de donkere dagen van het jaar. Helemaal als ze vrijwel altijd loslopen in de tuin en de hokken niet voorzien zijn van deugdelijk hang en sluitwerk. Gelukkig gaat het al weer wat jaren goed.

KorHaan

http://partyflock.nl/topic/966841:Levend_gekookte_katten_op_het_menu.html


Eet smakelijk in China.

Ik zocht eigenlijk een filmpje dat ik ooit zag op tv, waarin een Chinees een zootje katten in een dichtgeknoopte zak in een grote, kokende pan water mikte (aan het heftige bewegen van de zak kon je vermoeden dat de katten het niet fijn vonden), vooraleer het deksel erop te doen. Maar goed, dat kon ik niet zo gauw vinden.


Honden ontkomen er trouwens ook niet aan de fijnproevers:

http://www.scientias.nl/ophef-over-levend-gekookte-pup/33293




Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

KorHaan

De pizzabezorger staat voor de deur!
Ik ga effe eten. Tot straks.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Bart van Hoogstraten

Citaat van: KorHaan op november 18, 2012, 20:38:48 PM
De pizzabezorger staat voor de deur!
Ik ga effe eten. Tot straks.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Ik heb van alles geproefd (ook hond). Maar een Pizzabezorger?... In ieder geval toch smakelijk en tot straks!   :P (Zal wel even duren als een adult mannetje is  ;) )
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Norman

Het eten van honden en katten kan mij niet boeien. Elke cultuur heeft zijn eigen gebruiken. Een Indiër uitleggen dat we runderen eten zal ook vreemd tegenaan gekeken worden.

Dieren levend in een pan mikken gaat mij een brug te ver. Zo heb ik eens een filmpje onder ogen gezien van een vis die levend werk opgegeten. Dat zijn geen culinaire hoogstandjes meer, maar barbaarse praktijken die niet meer zouden mogen gebeuren. En niet alleen onze aziatische aardbewoners zijn hier debet aan. in Nederland worden schaaldieren ook en masse leven in kokend water gemikt. Barbaars, ongepast en onnodig.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Norman op november 18, 2012, 20:48:29 PM
Het eten van honden en katten kan mij niet boeien. Elke cultuur heeft zijn eigen gebruiken. Een Indiër uitleggen dat we runderen eten zal ook vreemd tegenaan gekeken worden.

Dieren levend in een pan mikken gaat mij een brug te ver. Zo heb ik eens een filmpje onder ogen gezien van een vis die levend werk opgegeten. Dat zijn geen culinaire hoogstandjes meer, maar barbaarse praktijken die niet meer zouden mogen gebeuren. En niet alleen onze aziatische aardbewoners zijn hier debet aan. in Nederland worden schaapdieren ook en masse leven in kokend water gemikt. Barbaars, ongepast en onnodig.

Schaapdieren? (iesj halal!  :duim: ).
Ik eet regelmatig levende dieren (Oesters) maar voel me totaal niet bezwaard. Het restaurant waar ik ze eet serveert ook Kreeft maar de Chef legt ze levend eerst een poos in de diepvries voordat ze ze in de kokende pan gooit (zijn ze door de koude al verdoofd voordat ze in het kokende water belanden), wel een goed compromis.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Stan.

Duurt het dan niet alleen maar nog langer voor die kreeften dood zijn? Ze moeten immers eerst weer ondooien in die pan..
Groeten,
Stan van Remmerden

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Stan. op november 19, 2012, 09:18:23 AM
Duurt het dan niet alleen maar nog langer voor die kreeften dood zijn? Ze moeten immers eerst weer ondooien in die pan..

Die zijn in een fractie dood als ze in het kokende water belanden; niet te vergelijken met het gruwelijke lot van een Noordzeeharing.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Norman

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 19, 2012, 09:39:11 AM
Citaat van: Stan. op november 19, 2012, 09:18:23 AM
Duurt het dan niet alleen maar nog langer voor die kreeften dood zijn? Ze moeten immers eerst weer ondooien in die pan..

Die zijn in een fractie dood als ze in het kokende water belanden; niet te vergelijken met het gruwelijke lot van een Noordzeeharing.

Als vissen konden gillen, dan werd er veel minder vis gegeten. Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat en masse de zeeën worden leeggeroofd op een barbaarse manier.

Rikstar

Toevallig heb ik afgelopen weekende de film Hannibal gekeken........ mensenhersenen schijnen een delicatesse te zijn  :angel:

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 20:48:19 PM
Citaat van: KorHaan op november 18, 2012, 20:38:48 PM
De pizzabezorger staat voor de deur!
Ik ga effe eten. Tot straks.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Ik heb van alles geproefd (ook hond). Maar een Pizzabezorger?... In ieder geval toch smakelijk en tot straks!   :P (Zal wel even duren als een adult mannetje is  ;) )
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Bart van Hoogstraten

Ken je Belcampo? (het consumeren van je eigen vlees is het summum!).

Citaat van: Rikstar op november 19, 2012, 10:39:19 AM
Toevallig heb ik afgelopen weekende de film Hannibal gekeken........ mensenhersenen schijnen een delicatesse te zijn  :angel:

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 20:48:19 PM
Citaat van: KorHaan op november 18, 2012, 20:38:48 PM
De pizzabezorger staat voor de deur!
Ik ga effe eten. Tot straks.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Ik heb van alles geproefd (ook hond). Maar een Pizzabezorger?... In ieder geval toch smakelijk en tot straks!   :P (Zal wel even duren als een adult mannetje is  ;) )
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Citaat van: Rikstar op november 19, 2012, 10:39:19 AM
Toevallig heb ik afgelopen weekende de film Hannibal gekeken........ mensenhersenen schijnen een delicatesse te zijn  :angel:

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 20:48:19 PM
Citaat van: KorHaan op november 18, 2012, 20:38:48 PM
De pizzabezorger staat voor de deur!
Ik ga effe eten. Tot straks.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Ik heb van alles geproefd (ook hond). Maar een Pizzabezorger?... In ieder geval toch smakelijk en tot straks!   :P (Zal wel even duren als een adult mannetje is  ;) )



;D


Maar het is wel "nouvelle cuisine" daar bij chef-kok Lecter; waarom-ie niet in één keer de hersenpan van Ray Liotta leegschept is me een raadsel. Kleine hapjes voor veel geld.

(Ik vond Jodie Foster trouwens beter in de rol van Clarice Starling.)


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

KorHaan

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 19, 2012, 10:57:43 AM
Ken je Belcampo? (het consumeren van je eigen vlees is het summum!).

Citaat van: Rikstar op november 19, 2012, 10:39:19 AM
Toevallig heb ik afgelopen weekende de film Hannibal gekeken........ mensenhersenen schijnen een delicatesse te zijn  :angel:

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 20:48:19 PM
Citaat van: KorHaan op november 18, 2012, 20:38:48 PM
De pizzabezorger staat voor de deur!
Ik ga effe eten. Tot straks.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Ik heb van alles geproefd (ook hond). Maar een Pizzabezorger?... In ieder geval toch smakelijk en tot straks!   :P (Zal wel even duren als een adult mannetje is  ;) )


Welk boek?


In "Sprookjes" van Godfried Bomans het verhaal : "De herbergier van Pidalgo".

Ik zie Herman den Blijker nog niet zo gauw zijn eigen been uitserveren aan een uitgelezen gezelschap hoge gasten...


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Bart van Hoogstraten

Citaat van: KorHaan op november 19, 2012, 17:14:08 PM
Welk boek?

Pfff, dan moet ik even diep gaan zoeken. Het was een boek met een verzameling kortere verhalen wat ik gelezen heb voor mijn Nederlandse literatuurlijst bij afstuderen HAVO (eind jaren 70 ergens). Het ging over een arts bij wie 's avonds aangebeld werd en die bij het openen van de deur in eerste instantie niemand zag staan. Op de grond trof hij echter een oud-klasgenoot aan zonder benen en met maar 1 arm. Deze kwam hem verzoeken om die ene arm te amputeren omdat hij die wilde opeten. Daarop vertelde hij het verhaal erachter: bij houthakken in de middle of nowhere had hij zijn wijsvinger per ongeluk afgehakt en omdat hij weggooien zonde vond had hij hem bij wijze van experiment in een pan gebakken en opgegeten. Daarbij voelde hij het fijnste wat hij ooit gevoeld had en was hij pardoes verslaafd aan het eten van zijn eigen vlees. Op een orgie op zijn verjaardag na, waarbij hij een complete arm verorberde, had hij mondjesmaat al zijn ledematen opgegeten op zijn linkerarm na want die kon hij zelf niet meer amputeren. Ik ben helaas vergeten wat de uiteindelijke reactie van de arts was.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Ik heb hem gevonden Ronald. Het verhaal heet "Een bladzijde uit het dagboek van een arts" en is te lezen op deze pdf.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

vuurvlinder

Citaat van: M. Baltus op november 18, 2012, 06:43:09 AM
Het gaat mij niet om de straathond, maar om honden zonder riem.

Ik was woensdag op het strand en heb mij echt weer behoorlijk geërgerd aan de honden die hele zwermen meeuwen opjagen.

Groetjes, Marleen

Ik zie hier geen probleem in. Zijn er meeuwen opgevreten door honden? Zo ja, dan waren het kansloze exemplaren.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

KorHaan

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 19, 2012, 18:26:53 PM
Ik heb hem gevonden Ronald. Het verhaal heet "Een bladzijde uit het dagboek van een arts" en is te lezen op deze pdf.


Dank voor de moeite, Bart!


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Botervlieg

Citaat van: vuurvlinder op november 19, 2012, 23:44:47 PM
Citaat van: M. Baltus op november 18, 2012, 06:43:09 AM
Het gaat mij niet om de straathond, maar om honden zonder riem.

Ik was woensdag op het strand en heb mij echt weer behoorlijk geërgerd aan de honden die hele zwermen meeuwen opjagen.

Groetjes, Marleen

Ik zie hier geen probleem in. Zijn er meeuwen opgevreten door honden? Zo ja, dan waren het kansloze exemplaren.

Wie heeft het hier over opeten? Die beesten worden opgejaagd, schreef ik. En dat vind ik niet nodig. Het is toch ook niet de bedoeling dat wij mensen / waarnemers de vogels opjagen of verstoren? Maar omdat het een hond is mag het wel? Net zo goed als de kat horen ze volgens mij niet vrij in de Nederlandse natuur. Ik vind het niet nodig dat die vogels steeds opgejaagd worden. En het gebeurt voor zo'n meeuw gerust niet maar één keer, maar ongetwijfeld veel vaker.

vuurvlinder

Joh, dat houdt die vogels scherp. En jouw aanwezigheid is net zo storend als de aanwezigheid van honden.  ;)
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Botervlieg

Citaat van: vuurvlinder op november 20, 2012, 21:20:32 PM
Joh, dat houdt die vogels scherp. En jouw aanwezigheid is net zo storend als de aanwezigheid van honden.  ;)

Je hebt honden zeker?

Nou die meeuwen op de zandbank hebben totaal geen last van mij hoor, als ik zeker 50-100 meter verderop loop.
Die hond rent gewoon door het water de zandbank op om al die meeuwen achterna te gaan.
Je lijkt me niet achterlijk en snapt volgens mij prima dat dat wel degelijk een verschil is.

Ach waarom leg ik het ook uit. Mijn ervaring is dat hondenbezitters (vaak - niet altijd) niet (willen) luisteren....

joostheeremans

Marleen, heb jij toevallig katten? ;)


Ik snap best dat honden erg vervelend kunnen zijn tijdens het vogelen, ik ervaar dat zelf ook weleens. Maar je kan altijd de eigenaar aanspreken. Mijn ervaring is dat dat helemaal niet vervelend hoeft te worden, het ligt er wel aan hoe je het brengt, er zijn hier al meerdere suggesties gedaan. Als ik een kat tegen kom in een natuurgebied, kan je niemand aanspreken. Misschien is de kat daar gedumpt, of misschien laten de eigenaren de kat de hele dag buiten, zonder zich er verder al te veel om te bekommeren, beide gevallen komt wat mij betreft vele malen vaker voor bij katten dan bij honden.  Bovendien wordt er op honden belasting geheven, geldt er opruimplicht voor hondenpoep en aanlijnplicht in de meeste gebieden, terwijl dit voor katten allemaal niet geldt. Het is toch eigenlijk absurd dat het katteneigenaren vrij staat om hun huisdier hele dagen buiten te laten rondzwerven, zonder enige vorm van toezicht?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-