Hoofdmenu

testversies ObsMapp

Gestart door Alex Kwak, september 28, 2012, 23:10:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Wil je meehelpen ObsMapp te testen? Lees dan dit bericht goed door.

Wat krijg je?
- De allernieuwste versie van ObsMapp, met de nieuwste snufjes
- Een beter product door jouw eigen inbreng

Wat verwachten we van je?
- Dat je zelf een app kunt installeren die niet van de market komt
- Dat je 'gevoel' hebt bij Android-app's, hoe ze zouden moeten werken.
- Dat je ObsMapp al kent.
- Dat je je bevindingen deelt.

Meest recente testversie: -
Er is momenteel geen testversie

Voor de nieuwe functionaliteit zie:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=177582.0

Mocht je problemen ondervinden met de nieuwe functionaliteit, dan kan je die in dit topic kwijt. GEEN vragen over andere wensen, daarvoor heb je dit topic. Berichten die niet over de nieuwe functionaliteit van de testversie gaan worden zonder verdere mededeling verwijderd.

Test-versies van ObsMapp maken logbestanden aan in de obsmapp-directory op de sd-kaart. Deze hebben de naam testlog_<datum>.txt. Gebruik deze daar waar nodig om je probleem verder te beschrijven, en/of mail het bestand met een beschrijving naar info@alexkwak.nl

LET OP: Testversies worden uiteraard ook getest voordat ze hier worden gepubliceerd. Toch zal het voorkomen dat er zo nu en dan het een en ander fout gaat. Hou hier rekening mee, en gebruik de testversie niet voor kritische doeleinden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Eerste testversie 2.9.0a5 beschikbaar
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Vandaag wat dingen ingevoerd met de nieuwste versie ( 2.9.0a5 ).
Ik de groep 'alle' aangepast naar vogels en planten. Ik dacht dat het zo een stuk sneller zou gaan, maar dat viel wel tegen. Ik vond het niet echt sneller gaan dan als je alle soortgroepen erin hebt staan. Ik ben het ook gewend dat ik de soortgroep aanpas dus dat blijf ik gewoon gebruiken.
Voor de rest werkte alles perfect.

Mvg,
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Alex Kwak

De plantengroep is ook een van de grootste groepen, dus dat kan wel kloppen. Gebruik je bijvoorbeeld vogels en dagvlinders dan zal je veel meer verschil zien.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Ik heb het net geprobeerd met alleen de soortgroep dagvlinders en het blijft even langzaam. Met meer dan 1 soorgroep loopt mij Obsmapp vast en sluit hij af.
Mvg,
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Alex Kwak

Je zegt dat hij trager is, én dat hij vastloopt?
Zo ja, met welke melding?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Citaat van: Alex Kwak op november 15, 2012, 21:03:40 PM
Je zegt dat hij trager is, én dat hij vastloopt?
Zo ja, met welke melding?
Ik had eerst alle soorgroepen erin gezet, maar er stonden ook nog andere apps open. Nu gebeurt het niet meer.
Maar traag blijft hij. Het maakt niet uit hoeveel of welke soortgroep ik er in zet.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Alex Kwak

En met 1 soortgroep is 'ie wel snel? Welke toestel heb je?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wouter van der Ham

Citaat van: Alex Kwak op november 15, 2012, 21:13:01 PM
En met 1 soortgroep is 'ie wel snel? Welke toestel heb je?
Nee ook niet, zelfs met alleen de soorgroep reptielen en amfibieen niet. Niet een hele goede, Samsung Galaxy Gio. Binnenkort een beter (HTC One X+).
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Jan Mudde

Hallo Alex en andere testers,

Ook bij mij met een Samsung Galaxy SII, met de nieuwste versie van het Android OS en een aparte SD-kaart is de laatste testversie van ObsMapp heel erg traag indien ik kies voor de soortgroep "Alle soorten". Ik heb het geprobeerd in diverse samenstellingen van de er in opgenomen soortgroepen {veel sg, weinig sg, alleen kleine sg of een kleine sg en één grote (bv. Vogels en Zoogdieren)} echter telkens het zelfde resultaat; zeeeeeeer traaaaaaaag. Met het werken vanuit de soortgroep Vogels en het switchen naar b.v. zoogdieren door gewoon een andere soortgroep te kiezen ben ik sneller klaar met invoeren. Het is voor het eerst sinds de sg "Alle soorten" beschikbaar is dat het hele systeem zo verschrikkelijk traag is. Voorheen was wel iets vertraging te merken maar dat was erg beperkt en dan had ik echt alle soortgroepen in de sg "Alle soortgroepen" aan staan en dan ook nog eens met alle opties per soortgroep aangevinkt (Nl naam, tweede naam, alle hybriden e.d., alle soorten dus ook alle zeer zeldzame etc. etc.) Ik heb geen last van vastlopen!

Ik hoop dat je er wat aan hebt Alex als het nodig is dat ik één en ander nog eens uitvoer en je wil er een logfile van hebben dan hoor ik het wel!!

Groetjes, jan mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Zouden jullie eens willen proberen om geen enkele soortgroep te selecteren voor "alle groepen"?
Klinkt onlogisch, maar dan zouden alle soortgroepen (als in de oude versie) geselecteerd moeten zijn (Niets selecteren = alles selecteren, maar voor deze test graag echt niets selecteren). Ik ben benieuwd of die enorme vertraging dan weer weg is, en dat je de gebruikelijke traagheid voor die grote groep weer terug hebt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

ik heb alle soortgroepen van nl + planten van observado geinstalleerd bij elkaar toch wel een soort of 360.000
als ik kies voor 'alle soortgroepen nl'  staan ook de observado planten in de lijst.
en idd een enorme wachttijd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Tsja, met 360.000+ soorten wordt alles traag, daar hebben we het over gehad.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

ja maar als ik voor alle soortgroepen NL kies verwacht ik daar niet de observado planten tussen. ( of ben ik gek?)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Mudde

#14
Citaat van: Alex Kwak op november 16, 2012, 11:05:37 AM
Zouden jullie eens willen proberen om geen enkele soortgroep te selecteren voor "alle groepen"?
Klinkt onlogisch, maar dan zouden alle soortgroepen (als in de oude versie) geselecteerd moeten zijn (Niets selecteren = alles selecteren, maar voor deze test graag echt niets selecteren). Ik ben benieuwd of die enorme vertraging dan weer weg is, en dat je de gebruikelijke traagheid voor die grote groep weer terug hebt.

Hoi Alex, zojuist uitgevoerd. In "All soortgroepen" helemaal niets aangevinkt. Soortgroe[ "Alle soorten" is dan geheel leeg! Als ik vervolgens een waarneming in wil voeren duurt het nog steeds relatief lang voordat het antwoord "Geen soorten gevonden" verschijnt.

Vervolgens even uitgetest met telkens maar één soortgroep zonder "alle soortgroepen" te gebruiken. Resultaat; de app is zazendsnel zelfs bij de grootste groepen. Daarna weer "alle sortgroepen" geprobeerd maar dan gevuld met slechts één sg bv. zoogdieren (volgens mij de kleinste sg die we hebben) Resultaat; zeeeer traaaaaag.

Tot zover mijn bevindingen, laat maar weten wanneer je meer testjes nodig hebt!

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op november 16, 2012, 13:03:23 PM
ja maar als ik voor alle soortgroepen NL kies verwacht ik daar niet de observado planten tussen.

Aha, dat klopt zeker niet

Citaat van: hiskodevries op november 16, 2012, 13:03:23 PM
( of ben ik gek?)

Aangezien ik volgende week nog een paar uur naast je moet zitten ga ik daar niet op in  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

zo is het maar net, wel de bedrijfskleding aan!
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Hoe lang is een lange wachttijd?
Bij mij duurt het openen van een groep met vogels, zoogdieren, amfibieën, dagvlinders en libellen ongeveer 2 seconden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Er zit inderdaad een fout in het tonen van de combi-soortgroep. Binnenkort een nieuwe versie met daarvoor een oplossing.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Zojuist versie 2.9.0a10 neergezet. Hierbij is met name het tonen van Alle soortgroepen versneld.
De traagheid kwam door een slecht gekozen key. Die is verbeterd, waardoor het de eerste keer opstarten van deze versie even wat langer duurt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

PS. Er gaat nog wat mis met het downloaden van favorietengroepen. Gelukkig maar, anders had ik morgen niks meer te doen  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op november 17, 2012, 22:12:25 PM
Zojuist versie 2.9.0a10 neergezet. Hierbij is met name het tonen van Alle soortgroepen versneld.
De traagheid kwam door een slecht gekozen key. Die is verbeterd, waardoor het de eerste keer opstarten van deze versie even wat langer duurt.

Hoi Alex, met deze versie werkt i.i.g. sg "alle soortgroepen" weer zeer snel, zelfs wanneer ik echt alle sg's in hun meest uitgebreide vorm aan heb staan gaat het razendsnel op mijn Samsung Galaxy SII met ICS.

Groetjes,

Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Nog een bugfixje gedaan ivm het ongewild downloaden van favorieten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Hoi Alex,

Wellicht een domme vraag maar ik ben net pas met ObsMapp en android bezig -> als ik nu de nieuwe testversie download, installeert die zichzelf dan automatisch en vervangt hij daarbij de oude versie? (dus zonder extra Mb's in te nemen?). En moet ik daarvoor gewoon op het internet van mijn s3 de url intikken die in post 1 staat?

Bedankt!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Hoi Bart,

Klopt allemaal, alleen moet je wel het vinkje "Onbekende bronnen" aan zetten.
Die vind je bij de android-instellingen (dus NIET bij ObsMapp) onder beveiliging.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 18, 2012, 15:09:47 PM
alleen moet je wel het vinkje "Onbekende bronnen" aan zetten.

Heb ik gedaan en als ik op de link klik krijg ik de mededeling "download start". Maar that's it. Verder kom ik niet (heb nog steeds 2.8.1  erop staan).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Ik heb het! (ik moest de download toch nog handmatig even installeren).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 15:23:51 PM
(ik moest de download toch nog handmatig even installeren).

Dat was de verborgen intelligentietest  :P
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!