Onbekend

Gestart door Tim Drost, september 26, 2012, 19:36:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tim Drost

Heb nog twee soorten die ik niet weet.
Kwaliteit van de foto's is niet zo best, maar misschien kan iemand er nog wat van maken ?
Gezien in juli in noord Spanje.
groeten Tim
Mijn fotosite

Robertmeer

De eerste twee foto's laten duidelijk een leeuwerik zien. Het ontbreken van buitenste witte staartpennen sluit Veldleeuwerik uit en het ontbreken van de kenmerkende wit-zwart-wittekening op de duimvleugel sluit Boomleeuwerik uit. Blijft over Kuifleeuwerik, al is Teklaleeuwerik met deze foto's niet uit te sluiten.

De onderste is een juveniele grasmusachtige (zie de gele mondhoek). Ik neig naar een juveniele Westelijke Orpheusgrasmus vanwege de dikke snavel.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

steenl

Ik zou zeggen Kuifleeuwerik en idd Westelijke Orpheusgrasmus.

Tim Drost

Bedankt Robert en Lennaert,
Had al wel enkele Kuif/Thekla's gezien, maar met slechte foto's en op dat moment niet precies weten waar de verschillen in zitten was dat dus moeilijk...
Bovendien zag ik deze alleen vliegend en wist niet eens zeker of het wel leeuwerikken waren  B)
Laatste kwam ik niet verder dan jonge grasmus achtige.
Bedankt voor de hulp en uitleg :duim:
groeten Tim
Mijn fotosite

Maurice Elf

#4
Citaat van: Robertmeer op september 29, 2012, 21:19:40 PM
De eerste twee foto's laten duidelijk een leeuwerik zien. Het ontbreken van buitenste witte staartpennen sluit Veldleeuwerik uit

Robert, kan zijn dat ik het helemaal verkeerd zie, maar volgens mij zie ik die juist wel (Vooral op de 2e foto en op de 1e foto iets minder duidelijk, maar ook te zien). De snavel vind ik dan weer wel afwijkend voor veldleeuwerik (te "lang") en mis de witte achterrand op de vleugel. Zouden de buitenste staartveren dan de bruin-achtige buitenste staartpennen zijn van Kuif/Thekla die door deze foto's doorschijnend zijn geworden en dus wit overkomen? 

Ben benieuwd  ;D
Mvg Maurice

Robertmeer

Citaat van: Maurice11 op september 30, 2012, 11:22:37 AM
Citaat van: Robertmeer op september 29, 2012, 21:19:40 PM
De eerste twee foto's laten duidelijk een leeuwerik zien. Het ontbreken van buitenste witte staartpennen sluit Veldleeuwerik uit

Robert, kan zijn dat ik het helemaal verkeerd zie, maar volgens mij zie ik die juist wel (Vooral op de 2e foto en op de 1e foto iets minder duidelijk, maar ook te zien). De snavel vind ik dan weer wel afwijkend voor veldleeuwerik (te "lang") en mis de witte achterrand op de vleugel. Zouden de buitenste staartveren dan de bruin-achtige buitenste staartpennen zijn van Kuif/Thekla die door deze foto's doorschijnend zijn geworden en dus wit overkomen? 

Ben benieuwd  ;D
Ik denk dat het inderdaad doorschijnende staartpennen zijn, want ik zie niet wat je bedoelt... ;)
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/