wil je even wat doen in de tuin

Gestart door spanjool, maart 14, 2007, 17:23:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arno van Stipdonk

CiteerOp grond van de sporenmaat 8-11x8-9 kom ik in ieder geval uit op Der Doppelganger van L. alboviolascens namelijk L. villosa vlgs Cooke (1962) in Breitenbach.
Onder welke naam staan ze in Breitenbach? Ik neem aan in deel 1, ik kan deze namen niet terugvinden.

Corryabbink

Citeer
CiteerOp grond van de sporenmaat 8-11x8-9 kom ik in ieder geval uit op Der Doppelganger van L. alboviolascens namelijk L. villosa vlgs Cooke (1962) in Breitenbach.
Onder welke naam staan ze in Breitenbach? Ik neem aan in deel 1, ik kan deze namen niet terugvinden.
Dag Arno,
Breitenbach deel 1 pagina 202. Daar wordt Lachnella alboviolascens beschreven met  de dubbelganger Lachnella villosa. De laatste is identiek maar heeft kleinere sporen.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

CiteerDag Arno,
Breitenbach deel 1 pagina 202. Daar wordt Lachnella alboviolascens beschreven met  de dubbelganger Lachnella villosa. De laatste is identiek maar heeft kleinere sporen.
Dag Corry,

Vreemd, bij mij staan op pag. 202 de soorten Psilachnum inquilinum, Hyaloscypha dematiicola en H. hyalina. Blijkbaar is er toch iets verandert. In ieder geval staan de soorten die jullie aangeven niet in mijn Breitenbach, om het allemaal nog makkelijker te maken.... :wacko:  

eiken 52

het zijn basidiomyceten en staan dus in deel 2 (pag 202)  
Groeten Bert Dijkstra

Corryabbink

Citeerhet zijn basidiomyceten en staan dus in deel 2 (pag 202)
Klopt. Ik had het verkeerde deel genoemd  :gap:
Deel 2  pagina 202 dus.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

Ooowwwhhh. Nou snap ik het gelukkig weer...... :P