Parelduiker?

Gestart door Jasper Koster, september 23, 2012, 09:41:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jasper Koster

Deze twee duikers heb ik gisteren op IJmuiden zuidpier gefotografeerd, de rechtse is duidelijk een roodkeelduiker maar de linker heeft wat grote voeten en een ander postuur en een witte vlek onder ze snavel waardoor ik het idee heb dat het een parelduiker is.
IK heb verder nog geen ervaring met de soort vandaar de twijfel er iemand wat van maken? Heb helaas geen betere foto's

Alvast bedankt
Met vriendelijke groet
Jasper Koster

Jasper Koster

Aan de hand van alle reacties en de onduidelijke foto's zal ik het houden op duiker.spec
Met vriendelijke groet
Jasper Koster

GertJ

D erechtervogel zou inderdaad een parelduiker kunnen zijn. Als je goed kijkt zie je op de bovenvleugel dicht bij de romp wit. Dat kan natuurlijk ook een lichteffect zijn...
Iemand anders die er meer uit haalt?
Groet Gert Jager

Rikstar

Daar zit juist het knelpunt. Jasper zegt in zijn waarneming dat hij de linker vogel meer op parelduiker vind lijken maar zowel jij maar ook ik hebben bij de rechtervogel meer een Parelduiker feeling.

Citaat van: GertJ op september 24, 2012, 19:53:54 PM
D erechtervogel zou inderdaad een parelduiker kunnen zijn.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jasper Koster

HaHa wat ben ik toch een ja hoe moet je het noemen, links en rechts door elkaar halen dat gebeurt me nog steeds te vaak ik heb ook het gevoel dat de parelduiker de rechter is mijn fout. haha kan me wel voor mijn harses slaan.
Met vriendelijke groet
Jasper Koster

Rikstar

Maar ondanks alles blijft het bij mij bij feeling hoor.  Juveniel Roodkeelduiker is voor mij nog niet uitgesloten.

Citaat van: ymir op september 24, 2012, 20:23:49 PM
HaHa wat ben ik toch een ja hoe moet je het noemen, links en rechts door elkaar halen dat gebeurt me nog steeds te vaak ik heb ook het gevoel dat de parelduiker de rechter is mijn fout. haha kan me wel voor mijn harses slaan.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jasper Koster

Jah daar was ik al bang voor maar we hebben het nu wel over dezelfde vogel. Het was de moeite waard om te proberen maar de volgende keer beter. Toch bedankt
Met vriendelijke groet
Jasper Koster