Aangezien ik nergens een topic heb kunnen vinden "Stel je voor", doe ik het hier maar even. Staat het verkeerd, dan zal zeker wel een admin in staat zijn dit epistel op de juiste plek te dumpen.
Ik ben Pake Jeep (Opa Jeep voor de niet Friestaligen

) ook wel Jeep Rutgers.
Ik "geniet al een jaar of zes van mijn welverdiende rust na een werkzaam leven van 45 jaar. De laatste 25 jaar als zelfstandig ondernemer in de grafische sector met de nadruk op fotografie.
Tijd, zin en gelegenheid ontbraken om mij actief bezig te houden met "Alles wat leeft en bloeit en ons altijd weer boeit". De huiskamervraag is van wie zijn deze gevleugelde woorden en in welk radioprogramma van welke bekende presentator werden deze woorden elke week weer gebruikt?

Nu heb ik me toch maar weer gestort op de wereld van het kleine, en het uitvergroten van kleine zaken, die dan opeens schitterende platen op kunnen leveren. Verschil met de produktfotografie is wel, dat in de natuur de onderwerpen vrijwel nooit bereid zijn stil te blijven zitten. Nee dan is de studio met geconditioneerde omstandigheden toch wat makkelijker. Maar toch ben ik volkomen verslingerd geraakt aan dat kleine in de natuur en mag ik mezelf een "macrofiel" noemen.
De kennis van de natuur is bij mij niet zo ontwikkeld en dus kost het determineren nogal wat tijd, maar ook dat zal wel komen. De meeste problemen heb ik met determinatie van de wilde planten en bloemen in de diverse bermen en daar zal ik dus nog wel vaak een beroep doen op de hier aanwezige kennis.
Het in mijn ogen toonbaar fotografisch materiaal zal ik met plezier ook hier plaatsen op waarnemen.nl en dit forum.
Ik woon in het Noord-Oostelijk deel van Friesland, samen met mijn famke met wie ik al 43 jaar lief en leed deel.
Heb je verder vragen, dan stel ze, garantie op een antwoord is er niet, maar ik heb nog niet veel mensen teleurgesteld.
In het dagelijks leven, ben ik af en toe net een mens maar zal dat nooit overdrijven.