Hoofdmenu

Grijze

Gestart door J&L, maart 12, 2007, 14:08:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

J&L





Is dit (ik twijfel) een Grijze buisjeszwam? Of wat dan wel?
Bloemkoolachtige structuur. Op loofhout.
Gr.tjes Jacob

Arno van Stipdonk

Jacob, dit lijkt met geen Grijze buisjeszwam. Wat het wel is? Sorry, geen idee.....
Ik heb echt totaal geen verstand van korstzwammen.

J&L

Hoi Arno,

Dus!.. :wacko: Ik Heb die grijze vaak gek zien doen vandaarum. Ik heb er op gedrukt maar geen verkleuring, Bloed ook niet. Wacht het af.
Gr.tjes Jacob

Corryabbink

#3
Dag Jacob,
Waarschijnlijk een Witte tandzwam(Schizopora paradoxa). Ik kan eigenlijk niet genoeg van de structuur zien om daarvan zeker te zijn.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

J&L





Hoi Corry,

Heb je hier wat aan?
Hij bloed niet. Ik weet dat kleur niet altijd wat zegd,maar... hij is bruinig en niet cremewit tot bleekgeel.

Gr.tjes Jacob

Corryabbink

#5
Jacob op de bovenste van de nieuwe foto's staan langgerekte buisjes die in een tand uitlopen. Ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn dan een Tandzwam. Uiteraard vind ik dit ook vreemde exemplaren en zou ik ze zeker zonder microscopisch onderzoek niet durven benoemen.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

J&L

#6
Hoi Corry,

Benoemen we hem nog niet.Ik ben nog ff bezig.(Friedjof van den Bergh een mail gestuurd)
Hij staat er al een tijdje en groeit ook nog steeds, dus we hebben nog wel eventjes de tijd.
Bedankt voor je moeite.

Gr.tjes Jacob

J&L

Hoi geïntreseerden,

Hier het antwoord van:
Beste Jacob,'