Buizerd?

Gestart door Jeroen Nagtegaal, maart 11, 2007, 23:14:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

nr1
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

nr2
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

en nr 3
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Kaja


keesschreven

#4
Lag er verder niks bij in de buurt, zoals een schedel of andere delen? Het zou dan ook een gewoon gestorven beest kunnen zijn, die later verweerd was.
De veren zijn nog in goede staat, aangezien de botten al helemaal schoongerot/ -gegeten zijn. (Buiten dat veren minder snel gegeten worden) Ook geen kruidsporen/ -gaten te zien, dus hij is niet geschoten.
Een andere optie is een Vos of iets dergelijks. Die kan hem natuurlijk gegrepen hebben (Kleinere kans). Maar waarom liggen er dan alleen de vleugels? Heeft hij de rest weggesleept? Dan zou hij de vleugels erafgeknauwd moeten hebben, maar aan de botten is niet veel te zien. Dus kan een Kraai een deel van het kadaver versleept hebben.
Ik denk dat de Buizerd zelf is gestorven, hetzij door een ziekte, hetzij door ouderdom. En dat daarna andere beesten (Kraaien?) zich erover ontfermd hebben.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Jeroen Nagtegaal

In het bterfende gebied zijn 2 vossen familie's 1 daarvan vreet werkelijk alles, ook beverratten, verder was er niks te zien, waar ik een oorzaak avn kon maken ook verder geen resten van het beest, toch zie ik soms ook zoeits,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

maartenwielstra

Lijkt mij een Sperwer/Havik

RWester

CiteerLijkt mij een Sperwer/Havik
Want?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


BramtK

Zonder twijfel een Buizerd. Sperwer en Havik hebben o.a. sterke versmalling van binnen en buitenvlag die een lange slanke vinger overlaat.

Jeroen, vergis ik me of vind jij vaker van dit soort resten!? Heb je wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat deze vogels gestroopt/bejaagd worden?

Groeten,

Bram ter Keurs  
Groeten,

Bram ter Keurs

maartenwielstra

#9
CiteerZonder twijfel een Buizerd. Sperwer en Havik hebben o.a. sterke versmalling van binnen en buitenvlag die een lange slanke vinger overlaat.

Jeroen, vergis ik me of vind jij vaker van dit soort resten!? Heb je wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat deze vogels gestroopt/bejaagd worden?

Groeten,

Bram ter Keurs
OK! Het ontbreken van de ondervleugeldekveren deed het als een egaal lichte ondervleugel overkomen, waarbij alles fijn gestreept leek. Daarnaast het ontbreken van de armvleugel waardoor de vleugel te kort leek. Niet goed gekeken dus, excuses.

Jeroen Nagtegaal

CiteerZonder twijfel een Buizerd. Sperwer en Havik hebben o.a. sterke versmalling van binnen en buitenvlag die een lange slanke vinger overlaat.

Jeroen, vergis ik me of vind jij vaker van dit soort resten!? Heb je wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat deze vogels gestroopt/bejaagd worden?

Groeten,

Bram ter Keurs
Ik vind wel eens zo een beest, her en der, ook Grauwe gans en Komeeuw, Maar ik verwacht geen jacht in dit gebied, overdag is er namlijk altijd volk, en dit beest lag in de buurt van de slaapplaats van het vee, Galoways, dus daar jagen lijt me onverstandig,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

keesschreven

#11
CiteerIk vind wel eens zo een beest, her en der, ook Grauwe gans en Komeeuw, Maar ik verwacht geen jacht in dit gebied, overdag is er namlijk altijd volk, en dit beest lag in de buurt van de slaapplaats van het vee, Galoways, dus daar jagen lijt me onverstandig,
Is het ook onwaarschijnlijk voor jacht in de vorm van vallen uitzetten met lokaas of iets dergelijks? (Of zou een Buizerd daar niet op afkomen?).
Hoe moet ik me die slaapplaats van Galowayrunderen eigenlijk voorstellen?
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Jeroen Nagtegaal

In het gebied lopen meen ik een 9 galoways en 15 koniks, voor de galoways is daar gewoon de vaste hangplek waar ze slapen, het is daar een wilgenbroekbos stuk, echt sporen kun je er niet vinden, maar als ik in dat gebied ben zijn ze in de ochtend of avond daar altijd,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

grutto

#13
Deze roofvogel kan natuurlijk door een roofvogelhater dood gemaakt zijn maar er is ook natuurlijke sterfte of nog eerder een ongeval wat nog waarschijnlijker is. (verkeer!!)
Vossen slepen veel met prooi resten en jonge vossen lopen op dit moment al aardig uit en slepen met werkelijk alles natuurlijk.
Kortom het valt niet mee hier iets echts verstandigs over te roepen.

Groet,

Grutto
Groet
Tjeerd

harderbroek

CiteerKortom het valt niet mee hier iets echts verstandigs over te roepen.

Groet,

Grutto
Dit antwoord is helemaal juist .Er valt niet veel meer van te maken.
Dan nog een laatste opmerking van mijn zijde(versmalling vlaggen of wat dan ook)
Sperwer en Havik altijd aan binnenkant van schacht lopen de flanken mee in schacht(banden dus)

Buzired heeft ten alle tijde een witte schacht!

m.v.g.
Rob
WRN, Werkgroep Roofvogels Nederland C.O. roovogelvervolging
Zeewolde
Fl
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland