Onbekend, (slechte) foto & (slecht) geluid

Gestart door Botervlieg, september 10, 2012, 12:43:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo allemaal,

Vanochtend een vogel gehoord, waarvan ik niet weet welke soort.

Ik heb een slechte foto waar twee bruine vogels te zien zijn. Ook heb ik geluid opgenomen. Eerst hoor je de vogel met ruis van de wind, daarna hoor je de wind niet meer maar wel de vogels.
Het geluid is alleen héél zacht. Als je met mijn telefoon het bestandje afspeelt hoor je het prima, maar nadat ik amr naar mp3 heb omgezet, blijft er weinig van over.

Ik zou het omschrijven als een "chuck" "chuck" "chuckchuck" geluid.


http://waarneming.nl/waarneming/view/71087463
onzeker Vogel onbekend - Aves indet. gezien op 2012-09-10 Haarlem - Houtvaartkwartier
Foto's:


Geluiden:


Iemand die kan helpen?

Groetjes, Marleen

Bart van Hoogstraten

Weet je zeker dat het geluid bij die vogel hoort? (geluid doet me aan contactroep Boomklever denken, beeld niet).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Thijs Fijen

Het is een sterk vervormd geluid van een Sylvia.. Zwartkop of Tuinfluiter is aannemelijk.
Thijs Fijen

Botervlieg

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 10, 2012, 13:38:39 PM
Weet je zeker dat het geluid bij die vogel hoort? (geluid doet me aan contactroep Boomklever denken, beeld niet).

Hallo Bart,

Ja ik weet zeker dat dat geluid bij die vogel hoort. Boomklever, daar lijkt het niet op. Die had ik ook wel herkent en die soort zit daar ook niet.

Toch bedankt voor je reactie / het meedenken.

Groetjes, Marleen

Botervlieg

Citaat van: Thijs Fijen op september 10, 2012, 14:00:43 PM
Het is een sterk vervormd geluid van een Sylvia.. Zwartkop of Tuinfluiter is aannemelijk.

Dat "chuck" hoorde ik ook zo in het veld hoor, ik heb niet de indruk dat het geluid vervormd is (en al helemaal niet "sterk vervormd").

Het geluid komt totaal niet overeen met zwartkop of tuinfluiter, althans, niet met de verschillende typen geluiden die ik op waarneming bij "luid en duidelijk" aanklik.

Groetjes, Marleen

HPM

Herman van der Meer

Dirk van Opheusden

#6
Het geluid doet me aan vink denken. Eerlijk gezegd zie ik geen vogel op de foto. Waar zit 'ie?
Dirk van Opheusden

augustvansteensel

Citaat van: Dirk van Opheusden op september 10, 2012, 19:41:22 PM
Het geluid doet me aan vink denken. Eerlijk gezegd zie ik geen vogel op de foto. Waar zit 'ie?
de foto zou wel een mooi zoekplaatje kunnen zijn! B)
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Botervlieg

Citaat van: Dirk van Opheusden op september 10, 2012, 19:41:22 PM
Het geluid doet me aan vink denken.

Als ik de trekroep luister, dan hoor ik een geluid dat ik erg hetzelfde vind klinken als wat ik vanmiddag hoorde!

Bedankt!

Groetjes, Marleen

HPM

Nu hou ik het niet meer. Het geluid op je opname is géén trekroep van een Vink.

Herman van der Meer

Rikstar

Wat is het volgens jou dan herman?  (jij gaat mee met sylvia achtige? en zo ja, waarom?)

Ik denk wel degelijk dat je bij de vinkachtige moet zoeken. Doe mij zelf nog het meeste denken aan jonge groenlingen of kneuen (contact/bedelroep?)

Citaat van: HPM op september 10, 2012, 22:16:39 PM
Nu hou ik het niet meer. Het geluid op je opname is géén trekroep van een Vink.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

HPM

Citaat van: Rikstar op september 10, 2012, 22:47:35 PM
Citaat van: HPM op september 10, 2012, 22:16:39 PM
Nu hou ik het niet meer. Het geluid op je opname is géén trekroep van een Vink.

Wat is het volgens jou dan herman?  (jij gaat mee met sylvia achtige? en zo ja, waarom?)

Ik denk wel degelijk dat je bij de vinkachtige moet zoeken. Doe mij zelf nog het meeste denken aan jonge groenlingen of kneuen (contact/bedelroep?)

Ja, als het me érgens aan doet denken dan is het jonge Groenling, maar het geluid is gewoon te slecht (wel degelijk vervormd) om het met zekerheid te durven zeggen. Als Marleen hem niet op Vink had gezet zou ik niks gezegd hebben. Wat mij betreft is het nog steeds een A. indet.
Herman van der Meer

adriaens

#12
Ik hoorde er ook Groenling in (zelfs voordat ik Hermans reactie gezien had).
Ter vergelijking:
http://waarneming.nl/waarneming/view/71089358

Botervlieg

Citaat van: HPM op september 10, 2012, 23:44:49 PM
Als Marleen hem niet op Vink had gezet zou ik niks gezegd hebben.

Volgens mij... had ik vriendelijk verzocht om mij op het forum even helemaal met rust te laten.

Ik had je eerste bericht maar genegeerd, want als een kleuter een icoontje plaatsen dat je niets mag zeggen, hou toch op Herman!
Citaat van: HPM op september 10, 2012, 16:31:48 PM
:-X

Dan als 2e... Dat ik me wéér ga lopen verantwoorden (zucht).

Citaat van: M. Baltus op september 10, 2012, 20:55:25 PM
Citaat van: Dirk van Opheusden op september 10, 2012, 19:41:22 PM
Het geluid doet me aan vink denken.

Als ik de trekroep luister, dan hoor ik een geluid dat ik erg hetzelfde vind klinken als wat ik vanmiddag hoorde!

Ik heb nog helemaal niet gezegd dát het een vink is, ik constateer alleen dat ik het (Geen feit maar een mening!) hetzelfde vind klinken!

Citaat van: M. Baltus op september 10, 2012, 14:25:45 PM
Citaat van: Thijs Fijen op september 10, 2012, 14:00:43 PM
Het is een sterk vervormd geluid van een Sylvia.. Zwartkop of Tuinfluiter is aannemelijk.

Dat "chuck" hoorde ik ook zo in het veld hoor, ik heb niet de indruk dat het geluid vervormd is (en al helemaal niet "sterk vervormd").

Ik zeg niet dát het geluid niet vervormd is, maar geef aan dat ik de indruk heb dat ....

En als laatste staat de waarneming al zodra ik het invoerde op ONZEKER!



Herman, ik vind het jammer dat je, ondanks dat ik het je netjes heb gevraagd, je toch steeds weer met mijn berichten bemoeid en nog op een erg vervelende/onprettige manier ook. Ik heb heb steeds meer tegenzin om nog iets op het forum te plaatsen.

Ik zal de waarneming verwijderen en ik kom even niet meer op het forum.

Marleen

HPM

Marleen, dit is een forum waarin jij niet kan uitmaken wie er op je mag reageren en wie niet. Iemand verbieden op je te reageren is erg onprettig.
Als je dat doet moet je ook de consequenties dragen. Ik plaatste dat icoontje om je duidelijk te maken dat ik dacht iets te kunnen bijdragen maar dat ik dat niet deed. Gezien jouw eis om niet te reageren is daar niets kinderachtigs aan. Jouw reactie daarentegen ...

Even samenvatten: jij stelde en vraag aan de hand van een onherkenbare foto en een onherkenbaar geluid van een vogel waarvan je geen idee had wat het was. Daarop kwamen suggesties voor Boomklever, Zwartkop, Tuinfluiter, Vink en Groenling en werden opmerkingen gemaakt over de kwaliteit van geluid en foto. Maar jij met al je deskundigheid wist dat het geen Boomklever was en ook niet kon zijn en het geluid vond je helemaal niet vervormd en toen je, vreemd genoeg, vond dat het geluid wel op de trekroep van Vink lijkt maakte je prompt van die onbekende vogel een Vink.
Gezien de reacties op je vraag was er een Vink van maken bepaald voorbarig. het was voor mij reden om toch maar wél te reageren. Dat je hem op onzeker had gezet is daarbij niet van belang. Als jij ondanks de suggesties had gevonden dat het op een duizendpoot met de zevendaagse hik leek zou je er vast een onzeker duizendpoot van gemaakt hebben.
Iets invoeren als 'onbekend' is helemaal geen schande en is altijd beter dan het invoeren van een onzekere soort die het niet is. Denk ook aan de gebruikers die aan de hand van jouw geluidsopname zouden kunnen denken dat ze misschien wel een Vink hebben gehoord. En stel dat je er een Boomklever van had gemaakt. Dan had iemand anders niet meer kunnen zeggen dat Boomklever daar niet voorkomt. Dat voorkomen vind ik belangrijker dan voorkomen dat Marleen zich op haar teentjes getrapt voelt.


Herman van der Meer

joostheeremans

Waarneming is niet meer terug te vinden, noch het geluid noch de foto, wat is dit voor waanzin?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Certhia

Citaat van: joostheeremans op september 11, 2012, 12:07:40 PM
Waarneming is niet meer terug te vinden, noch het geluid noch de foto, wat is dit voor waanzin?


Blijkbaar een statement. Snap alleen al die ophef niet.

HPM

Tot en met bericht 12 was dit een determinatietopic van 13 in een dozijn.


Herman van der Meer

Rikstar

#18
zie het volgende commentaar:
Ik zal de waarneming verwijderen en ik kom even niet meer op het forum.

Marleen

(blijkbaar iets in de relationele sfeer tussen Herman en Marleen  ;D ;D ;D   )
nee hoor, loop beetje te geinen.

Dirk, als je hier een tijdje meeloopt ga je dit soort opmerkingen eerder als tijdverdrijf zien.
Probeer je zelf niet teveel te verlagen door dit soort opmerkingen te maken. Als het topic over de schreef gaat zal het topic vanzelf worden gesloten door een admin. Een reactie zoals die van jou zal daar voornamelijk de oorzaak van zijn.

Citaat van: joostheeremans op september 11, 2012, 12:07:40 PM
Waarneming is niet meer terug te vinden, noch het geluid noch de foto, wat is dit voor waanzin?
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Dirk van Opheusden

Je hebt gelijk Rik, bedankt voor de feedback.
Dirk van Opheusden

joostheeremans

Dus als ik het goed begrijp is het feit dat Herman reageert genoeg om Marleen haar waarneming te doen verwijderen en enige tijd niet meer op het forum te komen? Juist ja... ::)
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

HPM

Citaat van: Rikstar op september 11, 2012, 12:47:51 PM
...
(blijkbaar iets in de relationele sfeer tussen Herman en Marleen  ;D ;D ;D   )
nee hoor, loop beetje te geinen.
...


Nee hoor, maar zodra er op iets wat ze zegt een andere reactie komt dan zij in gedachte had is Marleen gelijk zwaar beledigd en voelt ze zich persoonlijk aangevallen, terwijl het mij helemaal niets uitmaakt of nou Pietje of Marleentje een vraag stelt of zo.
Zoals je hierboven ziet wordt het haar kennelijk al teveel als een bepaalde persoon reageert op een aan hem door een ander dan Marleen gestelde vraag in een topic waarin zij een vraag stelt.
Het is een bijzonder kind, en dat is het.

Herman van der Meer

Rikstar

#22
Net als jou Herman, Dat maakt jou bij sommige gehaat maar bij andere zeker ook geliefd  :)
maar we gaan een beetje ver offtopic....

Citaat van: HPM op september 11, 2012, 13:17:54 PM
Citaat van: Rikstar op september 11, 2012, 12:47:51 PM
...
(blijkbaar iets in de relationele sfeer tussen Herman en Marleen  ;D ;D ;D   )
nee hoor, loop beetje te geinen.
...

Het is een bijzonder kind, en dat is het.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

HPM

Citaat van: Rikstar op september 11, 2012, 13:51:37 PM
Net als jou Herman, Dat maakt jou bij sommige gehaat maar bij andere zeker ook geliefd  :)
maar we gaan een beetje ver offtopic....

Citaat van: HPM op september 11, 2012, 13:17:54 PM
Citaat van: Rikstar op september 11, 2012, 12:47:51 PM
...
(blijkbaar iets in de relationele sfeer tussen Herman en Marleen  ;D ;D ;D   )
nee hoor, loop beetje te geinen.
...

Het is een bijzonder kind, en dat is het.
Net als jou Herman, Dat maakt jou bij sommige gehaat maar bij andere zeker ook geliefd  :)
maar we gaan een beetje ver offtopic....


Om nou te zeggen dat ze geliefd bij me is gaat wat ver maar ik haat Marleen zeker niet.
Ik waardeer haar om haar enthousiasme en betrokkenheid bij Waarneming, maar dat wil niet zeggen dat ik speciaal voor haar fluwelen handschoentjes aan ga trekken, want zo bijzonder is ze nou ook weer niet.

Op een forum heb je je gesprekstpartners niet voor het uitkiezen dus zolang het een beetje netjes verloopt moet je maar accepteren dat er wel eens in jouw ogen rare snuiters rondlopen.
Herman van der Meer

Dirk van Opheusden

CiteerOp een forum heb je je gesprekstpartners niet voor het uitkiezen dus zolang het een beetje netjes verloopt moet je maar accepteren dat er wel eens in jouw ogen rare snuiters rondlopen.

Daar heb je gewoon helemaal gelijk in.
Excuses voor mijn grote waffel van daarstraks.
Dirk van Opheusden

Dirk van Opheusden

Dirk van Opheusden