Hoofdmenu

GPS probleem

Gestart door Botervlieg, maart 15, 2012, 16:59:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Andre321

Helaas doet mijn GPS het ook niet meer terwijl het eerder  (toen er nog wel beltegoed op stond, wat helaas nu zomaar verdwenen is) probleemloos leek te werken. Nu het beltegoed verdwenen is lijkt de GPS op de Samsung Galaxy Gio ook niet meer te werken.
Over welke toestellen wordt hierboven gepraat ?
http://android.stackexchange.com/questions/12395/galaxy-gio-doesnt-find-gps-satellites-after-minutes-of-searching

hiskodevries

ik heb mijn toestel op vliegtuigmodus aan en wifi uit gezet en nog steeds werkt de gps prima (1-4 sec een prima fix)
(htc one x)
ook ik ben benieuwd welk toestel marleen heeft
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Ik heb een HTC Desire S (S510e)

Groetjes, Marleen

Alex Kwak

Mijn dagelijkse toestel is een HTC Desire. De "S" is de opvolger, dus je mag er van uit gaan dat de S beter is dan het origineel.
En met de gewone Desire heb ik zo goed als nooit GPS-problemen. Hoogstens een keer als alles nat is en er een dik wolkendek is is de ontvangst wat minder.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Hisko, met welke reden heb je de vliegtuigmodus aan?
Kan dat mijn telefoon helpen beter gps te vinden?

Ik heb wifi nu wel aan staan, maar betwijfel of dat veel helpt.

Soms kan het zijn dat andere apparaten het bereik verstoren. Misschien is mijn camera wel een stoorzender, je weet het niet?!

Groetjes, Marleen

hiskodevries

nee, ik wilde voor andre dezelfde omstandigheden nabootsen
optimaal is bij de telefoon instelling locatie zowel gps als lokatie service van google aan te hebben staan.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

#96
Toestel omgeruild (dit ging niet helemaal vanzelf).
Het oude toestel gaf destijds bij de installatie wat problemen en heb OBSMAP toen een aantal keren geinstalleerd.

Het oude toestel deed het eerst goed maar heeft gisteren in de auto gelegen (het werd toen rond de 35 graden).
Blijkbaar was dat toch te veel van het goede.

Het nieuwe toestel heeft binnen in het gebouw na 4 seconden een fix.
Neem aan dat het probleem nu opgelost is.

Andre321

#97
Prima, vliegtuig modus zou dus niet uitmaken.
Een aantrekkelijke optie om dit aan te zetten, met name buiten europa.

Voor alle duidelijkheid, het lijkt er dus op dat de hitte gisteren de GPS heeft doen bezwijken. Al moet ik zeggen dat het oude toestel het gisteren in het bos ook niet zo goed deed. Overigens gaf het scherm aan zetten bij het oude toestel ook wat problemen. Je drukte op de aanknop en dan flikkerde het scherm, de systeem buttons lichten wel op maar het scherm zelf bleef zwart. Pas na een aantal keer proberen ging ie aan.

Hopelijk blijft het neiuwe toestel het goed doen.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Dank je wel, Hisko! Ik ga het uitproberen!


Alex Kwak

Zojuist dankzij de nieuw toegevoegde gps-logging een fout gevonden in de afhandeling van de gps waardoor het soms *lijkt* dat er een netwerkfix wordt gebruikt, maar in werkelijkheid gewoon de goede gps-fix wordt gebruikt.
Morgen verder testen, maar dit lijkt me een versie 2.6.2 waard...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Goed bezig, Alex! Ben benieuwd!

De laatste tijd deed gps het wel weer aardig in obsmapp... (met hulp van gps-status app)

Groetjes, Marleen

Corryabbink

Citaat van: M. Baltus op augustus 31, 2012, 21:29:04 PM
Goed bezig, Alex! Ben benieuwd!

De laatste tijd deed gps het wel weer aardig in obsmapp... (met hulp van gps-status app)

Groetjes, Marleen

Ik ook. Zat met dezelfde problemen wat GPS betreft.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

j.simons

Citaat van: Alex Kwak op augustus 31, 2012, 20:47:50 PM
Zojuist dankzij de nieuw toegevoegde gps-logging een fout gevonden in de afhandeling van de gps waardoor het soms *lijkt* dat er een netwerkfix wordt gebruikt, maar in werkelijkheid gewoon de goede gps-fix wordt gebruikt.
Morgen verder testen, maar dit lijkt me een versie 2.6.2 waard...

alex, vandaag ervaring opgedaan met 2.6.
met netwerkfix gaat het positie bepalen snel bij het opstarten van de app.
na enige tijd valt tijdens het gebruik GPS symbool weg en wordt netwerk fix geel aangegeven.
soms viel dit echter terug naar een rode status.
zowel de gele als de rode netwerk indicatie gaat niet meer naar een GPS fix.
met de rode status kun je niet invoeren, meestal via het overzicht opnieuw gaan invoeren en dan wordt weer snel de GPS fix gevonden/getoond. uiteindelijk netwerk fix maar weer uitgezet.
Hopelijk heb je wat aan deze ervaring om de positie bepaling stabieler te maken.

succes Joost

Alex Kwak

Zojuist versie 2.6.2 in de market gezet. Zal over een uurtje of zo beschikbaar zijn.
Hiermee zou een gps-probleem(pje) verholpen moeten zijn, maar dat was alleen een presentatieprobleem: onder water had ObsMapp keurig een gps-fix, maar hij toonde dat als een netwerkfix. Je kon dat herkennen aan een prima fix (<10 meter) terwijl het netwerksymbool werd getoond.

Mochten er hierna toch nog problemen zijn, zet dan bij de instellingen van ObsMapp de gps-logging aan.
Je kan dan in voorkomende gevallen de logging naar mij mailen, en aangeven wat er fout ging op welk tijdstip.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Wat is een netwerkfix?
Heb tot nog toe geen problemen gehad.

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Thijs Fijen

Oei oei... http://observado.org/user/view/1246?q=&g=0&from=2011-09-05&to=2012-09-04&prov=0&z=0&sp=0&gb=0&cdna=0&f=0&m=K&zeker=O&month=0&rows=20&only_hidden=0&zoektext=0&q=&zoektext=0&from=2012-09-01&g=0&to=2012-09-01&prov=0&z=1&m=K&zeker=O&rows=20&month=0&only_hidden=0 en ik stond op Schiermonnikoog... Heb ingesteld dat ik maximaal 100 meter afwijking mag hebben. Helaas had ik nog niet de GPS logger aan.. (Zal deze waarnemingen morgen even verplaatsen naar Nld..)
Thijs Fijen

Botervlieg

Ik durf het bijna niet te zeggen.......... maar ik heb met de laatste update.... nog geen probleem gehad met de gps.....

Groetjes, Marleen

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!