Hoofdmenu

foto`s uploaden via obsmapp

Gestart door hiskodevries, september 07, 2012, 15:15:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

de eerste stappen zijn gemaakt om dit mogelijk te maken.
(dit zegt nog niets over de snelheid van implementatie)
Een waarschuwing is alvast op zijn plaatst. Een beetje mobiele foto is al snel 3-5 mb
als je een foto of 10 upload in 1 sessie reken dan op flink wat uploadtijd en kosten aan data verkeer ( tenzij je via wifi werkt natuurlijk)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Ik ben daarom al aan het kijken naar een mogelijkheid om (met de beperkte rekenkracht en geheugen van een mobiel) de foto's meteen te schalen naar maximaal 800x800.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op september 07, 2012, 15:18:52 PM
Ik ben daarom al aan het kijken naar een mogelijkheid om (met de beperkte rekenkracht en geheugen van een mobiel) de foto's meteen te schalen naar maximaal 800x800.

Ik weet weinig over de rekenkracht en technische mogelijkheden van smartphones en tablets, net als hoe programmeren voor android in zijn werk gaat, maar misschien is het een idee (en misschien zelfs makkelijker), om eerst gebruikers aan te laten geven waar op de foto het object staat (een kader daaromheen) en dat stukje te croppen alvorens dit te gaan verkleinen. Ik zou me kunnen voorstellen dat voor croppen minder rekenkracht nodig is dan voor verkleinen (voor dat laatste moeten er allerlei berekeningen en middelingen gedaan worden) en verkleinen van een al kleiner gedeelte is dan natuurlijk ook makkelijker.

Wel mooi overigens om deze mogelijkheid te hebben, om z.s.m. bewijsplaatjes toe te voegen, die dan later uiteraard door de mooiste foto vervangen of aangevuld kunnen worden.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op september 07, 2012, 19:54:42 PM
maar misschien is het een idee (en misschien zelfs makkelijker), om eerst gebruikers aan te laten geven waar op de foto het object staat (een kader daaromheen) en dat stukje te croppen alvorens dit te gaan verkleinen.

Leuk idee, maar zo'n user-interface bouwen is heel veel werk...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op september 07, 2012, 20:01:26 PM
Leuk idee, maar zo'n user-interface bouwen is heel veel werk...

Daar was ik al bang voor, vandaar ook alle kanttekeningen erbij ;) al hoef je voor zo'n systeem natuurlijk maar 2 punten op een foto te selecteren (namelijk 2 diagonaal tegengestelde hoekpunten). Misschien een ideetje voor in de toekomst ;) en eerst maar eens "simpelweg" verkleinen werkend krijgen, want zoals hisko al aangeeft is het versturen van een volledige foto een beetje gekkenwerk, zeker als deze hier op waarneming.nl weer verkleind gaat worden.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

De testen gaan al heel aardig. het script wat ook de foto`s verwerkt staat vanaf nu ook live proef te draaien
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op september 18, 2012, 07:53:22 AM
De testen gaan al heel aardig. het script wat ook de foto`s verwerkt staat vanaf nu ook live proef te draaien

Ziet er veelbelovend uit! Is dit al een publieke versie of alleen nog voor intern (test) gebruik?

M.a.w. is dit "het script wat ook de foto`s verwerkt" ook al door elke gebruiker te testen?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

nee nog niet,
Het upload script is idd al aangepast om de foto`s te verwerken maar om een foto te kunnen uploaden heb je een speciale obsmapp versie nodig die niet voor aankomend weekend onder meer gebruikers verspreid wordt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0