Hoofdmenu

mobiel sprinkhanen invoeren

Gestart door RoyKleukers, september 06, 2012, 13:16:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

RoyKleukers

Hopelijk stel ik deze vraag op de goede plek: bij het invoeren van sprinkhanen met Obsmapp blijkt de zuidelijke boomsprinkhaan Meconema meridionale te ontbreken. Misschien zijn de niet-ingeburgerde soorten vergeten? Dat is is zeker in dit geval lastig, want het is momenteel een van de meest algemene sabelsprinkhanen in ons land. Groeten,

Roy
EIS-coordinator sprinkhanen

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

RoyKleukers

EIS-coordinator sprinkhanen


Alex Kwak

Citaat van: ahospers op september 09, 2012, 22:06:39 PM
Is het niet handiger om deze al standaard aangevinkt op te leveren (of deze optie helemaal weg te laten)

Dat is het eeuwige dilemma tussen zoveel mogelijk soorten tonen, ongebruikelijke soorten tonen, en te lange lijsten tonen. Zoals je overigens al wist...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Andre321

Maar hoe vaak kom je in het veld iemand tegen die bijv  geen Fazant. Stinkende Ballote, Strandbiet, Brede wespenorchis of  zuidelijke boomsprinkhaan Meconema meridionale in wil kunnen voeren ? Ik kom ze niet tegen. Ik zou juist willen zeggen dat de huidige situatie uiterst ongebruikelijk is.

marcel123

Citaat van: Alex Kwak op september 09, 2012, 22:14:11 PM
Citaat van: ahospers op september 09, 2012, 22:06:39 PM
Is het niet handiger om deze al standaard aangevinkt op te leveren (of deze optie helemaal weg te laten)

Dat is het eeuwige dilemma tussen zoveel mogelijk soorten tonen, ongebruikelijke soorten tonen, en te lange lijsten tonen. Zoals je overigens al wist...

Ik denk niet dat dat het dilemma is, eerder een fout in het datamodel

hiskodevries

Citaat van: ahospers op september 11, 2012, 22:52:51 PM
Maar hoe vaak kom je in het veld iemand tegen die bijv  geen Fazant. Stinkende Ballote, Strandbiet, Brede wespenorchis of  zuidelijke boomsprinkhaan Meconema meridionale in wil kunnen voeren ? Ik kom ze niet tegen. Ik zou juist willen zeggen dat de huidige situatie uiterst ongebruikelijk is.
gelukkig hebben de gebruikers deze lijst, ondanks het "gebrekkige" datamodel , geheel zelf in de hand.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0