Hoofdmenu

zadellibel

Gestart door Gert Veurink, augustus 30, 2012, 10:36:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

http://www.natuurbericht.nl/?id=9073 zadellibel 16 augustus...
hoe jammer en niet direct begrijpelijk ook dat-ie  niet gedeeld is... wel spectaculair
groet!
Gert Veurink



Weia

Hè jammer, die datum had ik graag in de veldgids meegenomen...
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

JohanvantBosch

Citaat van: Weia op augustus 30, 2012, 11:32:11 AM
Hè jammer, die datum had ik graag in de veldgids meegenomen...

Maar deze waarneming heeft gewoon op het forum gestaan, maar dan zonder locatie....

Gert Veurink

Citaat van: JohanvantBosch op augustus 30, 2012, 14:42:18 PM
Citaat van: Weia op augustus 30, 2012, 11:32:11 AM
Hè jammer, die datum had ik graag in de veldgids meegenomen...

Maar deze waarneming heeft gewoon op het forum gestaan, maar dan zonder locatie....

die van 16 aug ook? die van theo kende ik al. compleet met foto deze... weer 1 gemist... tsss ::)
groet!
Gert Veurink



JohanvantBosch

Citaat van: Gert Veurink op augustus 30, 2012, 15:34:26 PM
Citaat van: JohanvantBosch op augustus 30, 2012, 14:42:18 PM
Citaat van: Weia op augustus 30, 2012, 11:32:11 AM
Hè jammer, die datum had ik graag in de veldgids meegenomen...

Maar deze waarneming heeft gewoon op het forum gestaan, maar dan zonder locatie....

die van 16 aug ook? die van theo kende ik al. compleet met foto deze... weer 1 gemist... tsss ::)

Yep... inclusief discussies omdat de hele goegemeente over de rooie was dat ie alleen op facebook was gemeld en niet ingevoerd op waarneming.nl. De locatie was toen nog niet bekend, alleen dat het om niet toegankelijk bedrijfterrein ging.

AvanderHeijden

Nou ja, je kunt overdrijven. Dat mensen zeggen dat ze het jammer vinden dat een waarneming van zoiets spectaculairs alleen op Facebook wordt gemeld en niet wordt ingevoerd op Waarneming.nl betekent niet dat de hele goegemeente over de rooie is. Je kunt ook TE gevoelig worden voor opmerkingen hoor  ;)

(Of heb ik een rel gemist die alleen op sociale media is uitgevochten?  ;D )

Gert Veurink

#6
ik zit ergens tussen 'jammer vinden' en 'over de rooie' in...
ok overdreven, maar wel HEEL jammer, kan dat nog, of stel ik me dan aan :) is wel categorie bultrug, groene bijeneter, monarchvlinder of zo...
groet!
Gert Veurink



JohanvantBosch

Citaat van: AvanderHeijden op augustus 30, 2012, 15:54:53 PM
Nou ja, je kunt overdrijven. Dat mensen zeggen dat ze het jammer vinden dat een waarneming van zoiets spectaculairs alleen op Facebook wordt gemeld en niet wordt ingevoerd op Waarneming.nl betekent niet dat de hele goegemeente over de rooie is. Je kunt ook TE gevoelig worden voor opmerkingen hoor  ;)

(Of heb ik een rel gemist die alleen op sociale media is uitgevochten?  ;D )

Ik ben soms ook goed in overdrijven.....  O0

AvanderHeijden

Citaat van: JohanvantBosch op augustus 30, 2012, 16:54:34 PM
Citaat van: AvanderHeijden op augustus 30, 2012, 15:54:53 PM
Nou ja, je kunt overdrijven. Dat mensen zeggen dat ze het jammer vinden dat een waarneming van zoiets spectaculairs alleen op Facebook wordt gemeld en niet wordt ingevoerd op Waarneming.nl betekent niet dat de hele goegemeente over de rooie is. Je kunt ook TE gevoelig worden voor opmerkingen hoor  ;)

(Of heb ik een rel gemist die alleen op sociale media is uitgevochten?  ;D )

Ik ben soms ook goed in overdrijven.....  O0

Nounou, dat valt wel mee hoor!  ;D :rolleye:

ArjenDrost †

Citaat van: JohanvantBosch op augustus 30, 2012, 16:54:34 PM
Citaat van: AvanderHeijden op augustus 30, 2012, 15:54:53 PM
Nou ja, je kunt overdrijven. Dat mensen zeggen dat ze het jammer vinden dat een waarneming van zoiets spectaculairs alleen op Facebook wordt gemeld en niet wordt ingevoerd op Waarneming.nl betekent niet dat de hele goegemeente over de rooie is. Je kunt ook TE gevoelig worden voor opmerkingen hoor  ;)

(Of heb ik een rel gemist die alleen op sociale media is uitgevochten?  ;D )

Ik ben soms ook goed in overdrijven.....  O0
Je moet niet zo overdrijven, Johan ;)

frankneijts

Het is hoe dan ook een tikje onbegrijpelijk (vooruit, méér dan een tikje... 8) ) dat deze waarneming niet wat breder is gedeeld, ja dat er zelfs nogal geheimzinnig over is gedaan. De waarnemingsplek is zoals gezegd niet vrij toegankelijk en ook illegale toegang, zeker in de vorm van twitchende natuurliefhebbers met camera's, kijkers e.d., is feitelijk onmogelijk, dus dàt kan de reden niet zijn geweest om de plek niet breed vrij te geven. Sterker: van zo'n zwerver mag worden verwacht (gehoopt in elk geval) dat-ie zich ook buiten dat terrein laat zien en juist dáár, met veel vrij toegankelijke libellen-hotspotjes in diverse vormen, lijkt dat zelfs (bijna) waarschijnlijk.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

theomuusse

Alsof er iemand op af komt...
Bij Bakkum waren we vorig jaar met slechts .... 4 waarnemers.
Inclusief 1 ontdekker en een toevallige liefhebber.

Theo