Bruinesuikerzwam

Gestart door Ismael, maart 07, 2007, 09:56:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ismael

Deze trilzwam kwam ik tegen op een Oostenrijkse den (weer) Trilzwammen op naaldhout zijn er niet veel alleen de kerntrilzwam en de bruinesuikerzwam (blz 674 Gerhardt). De eerste is het niet dat is duidelijk, dan blijft de tweede over. Kan iemand dat bevestigen?

1
Groeten Ismaël Wind

Ismael

Groeten Ismaël Wind

Arno van Stipdonk

Deze lijkt inderdaad wel veel op de Bruinesuikerzwam. Leuke vondst, maar ik zou 'm wel altijd even microscopisch controleren. Misschien heb je de mogelijkheid om dit te doen?  

xenion

Het moet hem haast wel zijn, de Bruine Trilzwam komt namelijk niet op naaldhout voor en ook qua vorm klopt hij.
Als je de kans heb zou je met een loep het oppervlak kunnen bekijken, hier zitten bij de Bruinesuikerzwam namelijk kleine klierpuntjes op, bij de Bruine Trilzwam is dit helemaal glad (zie ook soortbeschrijvingen).
Groeten,
Martin

Ismael

Ik heb geen loep helaas maar ik zal Dini eens lief aankijken ;) Maar ik vermoed dat t m inderdaad is.
Groeten Ismaël Wind

knabenkraut

je weet de weg Ismael :D  
groetjes,
Dini

Corryabbink

CiteerIk heb geen loep helaas maar ik zal Dini eens lief aankijken ;) Maar ik vermoed dat t m inderdaad is.
Ismael zonder loep is het toch niet te doen! Een loep kost niet zoveel en je hebt er veel plezier van.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Ismael

Citeer
CiteerIk heb geen loep helaas maar ik zal Dini eens lief aankijken ;) Maar ik vermoed dat t m inderdaad is.
Ismael zonder loep is het toch niet te doen! Een loep kost niet zoveel en je hebt er veel plezier van.
Kweet t maar nu ff niet tja... Dini kom er an!  :D  :lol:  
Groeten Ismaël Wind