Wat voor een wespje is dit?

Gestart door Rogier van Vugt, maart 07, 2007, 22:17:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rogier van Vugt

Hallo iedereen.

Afgelopen zomer vond ik dit wespje op een akkerdistel en heb er een foto van gemaakt.



Na wat van mijn boeken te hebben nageslagen kwam ik niet op de naam.

En nu ik toch bezig ben weet iemand wat dit is. het lijkt wel zo'n wesp die op de reuzenhoutwesp parasiteerd maar toch weer anders

Op m'n hand om te laten zien hoe groot het beest is. (ik moest haar toch oppakken omdat ze m'n kasje was binnengevlogen)

En van de zijkant


Misschien weet iemand het hier?

Alvast bedankt

Rogier

Rogier van Vugt


blerf

hallo,

dit zijn sluipwespen. die zijn verder niet op naam te brengen.

-blerf-
Groet,
Jeroen

Rogier van Vugt


Aaha.

dus dat kleintje op die distel legt dus geen eitjes in de distel maar in een larve die weer in de distel zit.

helemaal niet op naam te brengen? waarom niet? is daar geen goede documentantie over of zijn ze te variabel?

In ieder geval bedankt

Arp

Citeerhelemaal niet op naam te brengen? waarom niet? is daar geen goede documentantie over of zijn ze te variabel?
Er zijn veel te veel soorten die allemaal veel te veel op elkaar lijken - ik weet niet of je dat dan "variabel" moet noemen of juist precies niet  :wacko:  Toch zijn er ook altijd een paar uitzonderingen die de regel bevestigen, dus helemaal 'hopeloos' is het niet - maar de kans is wel erg klein dat je er eentje treft die vanaf een foto eenduidig op naam te brengen is. Een paar aardige galerijen waar ook sommige met naam tussen zitten vind je hier.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Rogier van Vugt


eeeeehhhh! Ja!

Ik begrijp nu helemaal wat je bedoelt :D

Dat zijn er wel heel veel.

Hopeloos... helemaal met die foto's die ik met zo'n compact gevalletje heb gemaakt.

maar in ieder geval bedankt :duim: