Bonte Stern Maasvlakte

Gestart door frankmeer, augustus 31, 2012, 13:00:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankmeer

Frank van der Meer

Yeronimo

Eerste voor Nederland? Zoekacties al bezig?
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Edwin Russer

Citaat van: Yeronimo op augustus 31, 2012, 13:00:57 PM
Eerste voor Nederland? Zoekacties al bezig?

Absoluut eerste voor Nederland!
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

frankmeer

Frank van der Meer

August

August van Rijn

Gert Ottens

Citaat van: Edwin Russer op augustus 31, 2012, 13:02:18 PM
Citaat van: Yeronimo op augustus 31, 2012, 13:00:57 PM
Eerste voor Nederland? Zoekacties al bezig?

Absoluut eerste voor Nederland!


Gezien de hoeveelheid zwart/donker op de ondervleugels (met name de hand) lijkt het inderdaad eerder een Bonte- dan een Brilstern!

Gert Ottens

Citaat van: August op augustus 31, 2012, 13:21:34 PM
Citaat van: frankmeer op augustus 31, 2012, 13:07:11 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/70900335

Misschien langs de Zeeuwse kust nog op te pikken?
Of bv bij stellendam te kijken


Of iedere andere plek tussen de Maasvlakte en Cadzand...

August

August van Rijn

Max Berlijn

De stip op RBA staat in de Nieuwe Waterweg indien dit klopt zouden eventuele opspuitingen van de 2de MaVla de meest te verwachten optie na doorvliegen zijn?
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Gert Ottens

Citaat van: Max Berlijn op augustus 31, 2012, 13:43:56 PM
De stip op RBA staat in de Nieuwe Waterweg indien dit klopt zouden eventuele opspuitingen van de 2de MaVla de meest te verwachten optie na doorvliegen zijn?


Die stip klopt mogelijk niet, want de telpost Maasmond ligt toch juist op de Maasvlakte?

HansP

Als ik het blog lees, was het langsvliegen al vanochtend vroeg. Dan kan die stern straks bij Cap Gris Nez worden opgepikt....
Of heeft iemand nadere info over fly-by tijd?
Groet,
Hans Pohlmann

JohanvantBosch

Citaat van: Gert Ottens op augustus 31, 2012, 13:54:12 PM
Citaat van: Max Berlijn op augustus 31, 2012, 13:43:56 PM
De stip op RBA staat in de Nieuwe Waterweg indien dit klopt zouden eventuele opspuitingen van de 2de MaVla de meest te verwachten optie na doorvliegen zijn?


Die stip klopt mogelijk niet, want de telpost Maasmond ligt toch juist op de Maasvlakte?

Stip op wn.nl staat ietsje westelijker. Als ik de blog lees, lijkt die plek me wel correct. 2e mavla lijkt mee goede optie.....

jvdlaan


Cornelis Fokker

Citaat van: HansP op augustus 31, 2012, 13:58:24 PM
Als ik het blog lees, was het langsvliegen al vanochtend vroeg. Dan kan die stern straks bij Cap Gris Nez worden opgepikt....
Of heeft iemand nadere info over fly-by tijd?


Tijd bij waarneming op waarneming.nl staat op 9:00, vijf uur geleden dus
Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

snwja3

De plek van waarnemen van net aan de oostkant van de oude stuifdijk, vloog hard richting west door, verdween uit zicht ........
Ofwel zoeken op 2e Maasvlakte, Westplaat, Stellendam, Kwade Hoek, Ouddorp, Brouwersdam en verder zuid .....
Wietze Janse

Toy Janssen

Hier een afbeelding van een adulte gemaakt op Ascension
Met vriendelijke groet,
Toy Janssen

www.globalbirding.com

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gert Ottens

Citaat van: jvdlaan op augustus 31, 2012, 14:00:17 PM
Effe wat foto's bekeken van Bridled, maar lijkt toch iets lastiger:

http://digdeep1962.blogspot.nl/2009/03/10th-march-2009-pelagic-off-tanjung.html


De waarnemer heeft het over het ontbreken van een supercilium. Al is dat op de foto's niet of nauwelijks te zien, als hij dat heeft waargenomen is Bonte het meest aannemelijke.

Bas vd Burg

De waarneming van Ben vd Broek zet de waarneming van een mogelijke juveniele Brilstern op 22 augustus langs Pettemer Zeewering een beetje in een ander daglicht http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=722&land=1&site=0&datum=20120822&taal=1 (en dan met muis schuiven over "stern spec")
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Timo Roeke

Juist Bas, daar dacht ik ook aan.

Guus Peterse

Citaat van: Timo Roeke op augustus 31, 2012, 15:51:36 PM
Juist Bas, daar dacht ik ook aan.
Enerzijds kan ik me dat voorstellen, anderzijds maakt het eigenlijk niet uit. Die waarneming is ongedocumenteerd, zelfs geen beschrijving, dus daar kan niemand iets mee.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

garryb

#21
Een juveniele Bril/Bonte Stern ziet er nogal anders uit dan een adult en zou gelet op de datum ook vrijwel onmogelijk zijn geweest. (Tropische storm Isaac was er toen al wel, een mooie verklaring voor Ben's waarneming).

JohanvantBosch

Citaat van: garryb op augustus 31, 2012, 18:18:20 PM
Een juveniele Bril/Bonte Stern ziet er nogal anders uit dan een adult en zou gelet op de datum ook vrijwel onmogelijk zijn geweest. (Tropische storm Isaac was er toen al wel, een mooie verklaring voor Ben's waarneming).

Ik vind het een leuke verklaring voor Ben's waarneming.... maar gaat dat zó snel?

Bas vd Burg

Citaat van: garryb op augustus 31, 2012, 18:18:20 PM
Een juveniele Bril/Bonte Stern ziet er nogal anders uit dan een adult en zou gelet op de datum ook vrijwel onmogelijk zijn geweest. (Tropische storm Isaac was er toen al wel, een mooie verklaring voor Ben's waarneming).

Tsja Garry een juveniel ziet er idd wel anders uit dan een adult, maar hebben ze op 22 aug ook daadwerkelijk een juveniel gezien? Is dat nagevraagd bij de waarnemers? Of hebben ze idd een Onychoprion gezien en dachten ze dat een bril/bonte stern in deze tijd van het jaar automatisch een juveniel zou moeten zijn, vanwege onwetendheid? Ik vind het best frappant dat tijdsbestek van 9 dagen 2 keer een Onychoprion wordt waargenomen langs de Nederlandse kust.
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Ben Wielstra

Citeermaar hebben ze op 22 aug ook daadwerkelijk een juveniel gezien?

Je moet je eerst afvragen of ze wel een Bonte Stern gezien hebben. Ik denk dat er gewoon sprake van toeval is. Als je maar vaak genoeg iets geks meldt...

maartenwielstra

Een beetje té toevallig Ben. Vast dezelfde vogel geweest. Maar jouw mening mag er wezen broer, beetje jammer alleen voor de waarnemer om te lezen!


Citaat van: Ben Wielstra op augustus 31, 2012, 20:36:01 PM
Citeermaar hebben ze op 22 aug ook daadwerkelijk een juveniel gezien?

Je moet je eerst afvragen of ze wel een Bonte Stern gezien hebben. Ik denk dat er gewoon sprake van toeval is. Als je maar vaak genoeg iets geks meldt...

Gert Ottens

Overigens is in het eerstvolgende nummer van Dutch Birding alles te lezen over de Bonte Stern (ook in relatie tot de rest van Europa), naast andere interessante artikelen over o.a. Dwergaalscholvers in West- en Centraal-Europa, de Langstaartklauwier van vorig jaar en meer veldornithologisch nieuws.

Iedereen op dit forum leest Dutch Birding natuurlijk, en zo niet dan is dat toch eigenlijk 'verplichte kost'...

jelmerpoelstra

Citaat van: Gert Ottens op oktober 01, 2012, 10:22:40 AM
Overigens is in het eerstvolgende nummer van Dutch Birding alles te lezen over de Bonte Stern (ook in relatie tot de rest van Europa), naast andere interessante artikelen over o.a. Dwergaalscholvers in West- en Centraal-Europa, de Langstaartklauwier van vorig jaar en meer veldornithologisch nieuws.

Iedereen op dit forum leest Dutch Birding natuurlijk, en zo niet dan is dat toch eigenlijk 'verplichte kost'...

Wauw, dat klinkt absoluut fantastisch, Gert! En toch zeker ook met een gratis messen-set als we nu bestellen?

HPM

Citaat van: jelmerpoelstra op oktober 01, 2012, 17:47:52 PM
Citaat van: Gert Ottens op oktober 01, 2012, 10:22:40 AM
Overigens is in het eerstvolgende nummer van Dutch Birding alles te lezen over de Bonte Stern (ook in relatie tot de rest van Europa), naast andere interessante artikelen over o.a. Dwergaalscholvers in West- en Centraal-Europa, de Langstaartklauwier van vorig jaar en meer veldornithologisch nieuws.

Iedereen op dit forum leest Dutch Birding natuurlijk, en zo niet dan is dat toch eigenlijk 'verplichte kost'...

Wauw, dat klinkt absoluut fantastisch, Gert! En toch zeker ook met een gratis messen-set als we nu bestellen?

Je zou meer aan een compleet bestek hebben inplaats van alleen messen om die verplchte kost mee te nuttigen.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers