Hoofdmenu

Trektellen vraagje

Gestart door Pim, augustus 28, 2012, 08:20:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

Pim

Vanmiddag wil ik even een paar uurtjes over zee turen.


Kan een ervaren trekteller vertellen of de volgende weersverwachting enige potentie heeft?


De wind is zuidoostelijk, maar draait in de loop van de dag naar zuidwest tot west en is matig kracht 3 a 4, langs de westkust af en toe vrij krachtig, 5 Bft. 
Bron: KNMI
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Adri Clements

Hmm zeetrek, tja dan is het gokken maar NW is toch echt stukken beter.
Qua landtrek heb ik (telpost kinderdijk) met dergelijke winden (ZO draaiend naar ZW) heel goede ervaringen. Sterker nog: dat zijn vaak hele goede dagen. Geldt echter vnl. voor de maand oktober.
Het geinige is dat dit ook op Falsterbo het geval is (bron: Wings over Falsterbo)
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Yeronimo

Landtrek was vandaag prut anders voor zover ik het heb meegemaakt...
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Adri Clements

CiteerGeldt echter vnl. voor de maand oktober.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Gideon Vreeman

Ligt er aan wat je onder prut verstaat. Krenttechnisch gezien vielen de resultaten mij vandaag niet tegen, gezien de tijd van het jaar.
Citaat van: Yeronimo op augustus 28, 2012, 11:06:48 AM
Landtrek was vandaag prut anders voor zover ik het heb meegemaakt...
Gideon Vreeman

jaapbird

hm nw zeetrek beter  ? normaliter heb je helemaal gelijk maar was vandaag echt niets van te merken op Katwijk . Maar ja was ook meer N dan NW.....

frankmeer

In Katwijk/ZH-kust is een harde W of WNW vaak stukken beter dan NW.
Frank van der Meer

JohanvantBosch

Citaat van: jaapbird op augustus 31, 2012, 15:46:29 PM
hm nw zeetrek beter  ? normaliter heb je helemaal gelijk maar was vandaag echt niets van te merken op Katwijk . Maar ja was ook meer N dan NW.....

Was inderdaad meer N vandaag... Als het noordelijker is dan NW dan is het vaak niet goed. Tegen beter weten in toch geprobeerd op Scheveningen, de vaste tellers hebben het niet eens geprobeerd.....

Zie wat Bas zegt....