Hoofdmenu

Sneu clubje

Gestart door Norman, augustus 22, 2012, 20:46:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

http://www.voni.nl/

Detail is dat er bij één van de bestuursleden in diens jachtveld een doodgeschoten Das en in het naast gelegen terrein (van SBB, enkele meters over de grens) een drietal dode buizerds zijn gevonden. Helaas waren de dieren niet meer geschikt voor onderzoek en konden niet meer bijdragen in de bewijslast.

Blijft toch merkwaardig. Dieren beschermen door andere dieren dood te schieten.

KorHaan

Hm... een nogal vaag clubje, ook.

Die Buizerds, die rotten dan wel weg, maar die hagelkorrels toch niet? Die vind je toch wel terug?


Vriendelijke groet,


Ronald

Norman

Gedacht word aan gif, gif is alleen moeilijk te traceren als de ontbinding al redelijk gevorderd is heb ik mij laten vertellen.
Ook voor de Das was de bewijslast niet rond te krijgen.

Overigens is het een illusie om te denken dat de bewuste hoek extra aandacht krijgt van het bevoegd gezag. Dus doen die simpele vrijwilligers dit maar.


lennartv

Behoorlijk idioot clubje! Op taalkundig gebied valt ook nog wel het één en ander te leren, gebruik van het woord voerageergebieden laat dat wel duidelijk zien...
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

KorHaan

Citaat van: Norman op augustus 23, 2012, 13:49:29 PM
Gedacht word aan gif, gif is alleen moeilijk te traceren als de ontbinding al redelijk gevorderd is heb ik mij laten vertellen.
Ook voor de Das was de bewijslast niet rond te krijgen.




Je zegt het, gif. Dat schoot mij ook te binnen, net toen ik mijn bericht gepost had.
Dus in plaats van een tweede bericht te beginnen, dacht ik: dat zet Norman wel even recht.  ;D :duim:


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

KorHaan

Citaat van: lennartv op augustus 23, 2012, 15:35:32 PM
Behoorlijk idioot clubje! Op taalkundig gebied valt ook nog wel het één en ander te leren, gebruik van het woord voerageergebieden laat dat wel duidelijk zien...


Om een heel goede indruk van dit clubje te krijgen, moet je vooral de " ergenissen " (sic!) even lezen. staat boven in de balk op de homepage. Volgens mij zijn dit gewoon chronisch ontevreden mensen, die overal een punt van maken. Niet gehinderd door enige kennis van zaken, ook, als ik zo die reacties eens lees. Die "tamme Ooievaars" die alle weidevogeljongen opeten, dat is natuurlijk een schande in de ogen van dit sneue zootje. Dat die "tamme Ooievaars" de tot gort gereden lijkjes aan het eten zijn, door de boeren op hun maaimachines tot pulp gereden, dat komt niet echt bij ze op. Nee..... de boeren, dáár moet je het van hebben!

Ook de Vereniging Gelijkberechtiging Grondbezitters (een aanverwant clubje zeurmeiers) die vermeld wordt als "held", doet mij vermoeden dat de chronische ontevredenheid zich niet alleen tot VONI beperkt.

Zelfs een bordje op een hek van SBB is de VONI een doorn in het oog. Waar hebben we het over? Dat zal ik u zeggen. We hebben het over mensen die vroeger gewoon ongeorganiseerd azijn pisten over elk krantenberichtje, en die elkaar nu gevonden hebben in hun plattelands-Arcadië. Zo simpel is dat.

Wel leuk om al dat geklaag te lezen. " Ernstige schade", " ernstige verstoring", het is vooral een ernstige en serieuze aangelegenheid waarmee de VONI zich bezighoudt. Een hang naar de "vroeger was alles beter"-gedachte is natuurlijk prima als je daar als plattelanders sterk voor voelt, daar niet van, maar om daar nou als een stel gewichtigdoende regelneven een vereniging voor op te richten... tsja.
Maar we leven in een vrij land, dus van mij mogen de heren hun vingers stukschrijven.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

lennartv

#6
Citaat van: KorHaan op augustus 23, 2012, 18:34:45 PM
Citaat van: lennartv op augustus 23, 2012, 15:35:32 PM
Behoorlijk idioot clubje! Op taalkundig gebied valt ook nog wel het één en ander te leren, gebruik van het woord voerageergebieden laat dat wel duidelijk zien...



Ook de Vereniging Gelijkberechtiging Grondbezitters (een aanverwant clubje zeurmeiers) die vermeld wordt als "held", doet mij vermoeden dat de chronische ontevredenheid zich niet alleen tot VONI beperkt.


Ronald Sinoo

:D :D :D  Geweldig onderwerp dat Vriendjespolitiek! Leve de complottheoriën! Verschillende overheden spelen onder één hoedje om de argeloze, jagende veehouder zijn rechtmatige grond te onthouden. Ik citeer ""Het leest als een spannende maffiaroman, de documenten (... nu volgt de inhoud) De verschillende overheden spelen onder één hoedje om er voor te zorgen dat gronden uit handen blijven van particulieren. Alleen de zo ongeveer 'reserve-overheden' als Natuurmonumenten en anderen krijgen de gronden vaak voor een habbekrats in de handen. Deze vorm van nationalisering van gronden moet een halt worden toegeroepen."

Wat een ongelofelijk simpele zielen zijn dit zeg!

Edit: Ik lees nu verder en ik kom niet meer bij van het lachen bij het lezen van dat naïeve gezwam, voor iedereen die nog een leuk stukje wil lezen, dit is een aanrader! http://www.voni.nl/Vriendjespolitiek.html
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Norman

Het zal niet verbazen dat het grote deel van de voni's (afgeleide van het engelse phony wellicht.  ;) ) bestaat uit jagers en boeren. Boeren en jagers van het ergste soort.


KorHaan

Een vergadering zal er wel uitzien als een stel klonen van Cor van der Laak :

"Van DIE dingen, ja!! Van DIE dingen!!"   ;D


Groetjes,


Ronald

erikwouda

Toch -al ben ik het totaal niet met hun zienswijze eens- zijn dit soort kritische clubjes belangrijk.
Houdt iedereen scherp. Een overheid die haar onderdanen niet meer als mensen ziet, en ongestoord haar gang kan gaan, is een vloek.

Dus: prima sneu clubje.

Ik zeg dit omdat ik analogie zie met iets waarbij ik op soortgelijke wijze tegen diezelfde overheid strijd. Ook hier een overheid die belangen van mensen (in dit geval gezondheid en luchtkwaliteit) ondergeschikt maakt aan economische belangen. En ook hier weer vroegere beloftes die door later beleid verbroken worden.
Vogelaar, maar ook grafisch ontwerper
http://novalijn.nl

joostheeremans

Prima dat ze de overheid kritisch benaderen en daarmee de overheid scherp houden, al moeten we ze niet te veel kennis toedichten. Boeren en jagers verhouden zich doorgaans tot ecologie zoals aderlaters zich tot de moderne geneeskunde verhouden.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-