Kikker op 5-3-'07

Gestart door Gert Kremer, maart 05, 2007, 15:04:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo.
Deze kikker kwam ik vanmorgen tegen op een zandpad in een heideveld.
Ik heb zelf geen verstand van kikkers.
Maar volgens mijn ANWB gids kan dit een Heide kikker of een Bruine kikker wezen, ook een Springkikker lijkt er wel op.
Het is wel een mooi kikkertje.
Nu de naam nog?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 58
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 61
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Rudmer Zwerver

#3
Ik vind hem lastig.

Springkikker is uitgesloten, die komt in NL niet voor.

Blijven over Hei- en Bruine kikker.

Omdat het een slank, contrastrijk kikkertje (op de hei) is zou je zeggen Heikikker.

Maar vanwege de (mijn inziens) stompe neus en het ontbreken van een rugstreep ga ik toch voor Bruine kikker.

Het beste kenmerk is de grootte van de graafknobbel (onder de achtervoet) in verhouding tot de eerste teen. Knobbel groter dan 1/2 van lengte teen is Heikikker.

Dan kun je daar de volgende keer een foto van maken.
Rudmer

Gert Kremer

Hallo Rana,
Het beste kenmerk is de grootte van de graafknobbel (onder de achtervoet) in verhouding tot de eerste teen. Knobbel groter dan 1/2 van lengte teen is Heikikker.

Is daar een foto of een takening van te zien?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Rudmer Zwerver

Uhm,

Ik heb wel boekjes waar het in staat.

Ga wel effe surfen
Rudmer

Gert Kremer

Kijk morgen wel even weer.
Als het me dan duidelijk is maak ook foto's van de onderkant  ;)  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Rudmer Zwerver

#7
Foto graafknobbel Heikikker

Deze had ik zelf nog.