Hoofdmenu

welke mestkever?

Gestart door hoven, augustus 25, 2012, 18:03:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

hoven

Vandaag De Stompert, Soest. Ca 11/12 mm groot.
Mvg,
Alrik

beetlestitch

anoplotrupes stercorosus. groeten toon
Toon Keukelaar

hoven

Dank je! Gek genoeg kan ik op kerbtier geen mestkevers vinden. Zwarte poten, rond lijf, 11-12mm, geen resultaat!
Mvg,
Alrik

beetlestitch

bij blatthornkaefer zoeken misschien. kijk daar zelf zelden dus heb geen ervaring hier mee. de familie is scarabaeidae misschien hierbij zoeken. groeten toon.
Toon Keukelaar

Remco (en Violet)

Toon, welke sites (of boeken) gebruik jij dan voornamelijk ?

En betreft dit eenzelfde soort ? Ook gezien op 25-08 op de Stompert bij Soest.
http://waarneming.nl/waarneming/view/70785878
Foto's:




bij voorbaat dank IVN Eemland Vlinderwerkgroep
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

beetlestitch

anoplotrupes stercorosus lijkt mij zo. groeten toon.
Toon Keukelaar

Remco (en Violet)

Dankjewel Toon,
maar welke sites en/of boeken gebruik jij ?
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

beetlestitch

#7
freude harde loshe onder andere. ik zoek zelf bijna nooit op de computer voor een deteminatie. ik heb tamelijk wat boeken en als ik er niet uit kom dan zijn er mede keveraars die ik eens per maand in de wintermaanden in leiden ontmoet. verder telefonische contacten. er zijn goede vrienden en zeer goede kennissen. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

beste alrik. ik heb kerbtier. de in getoetst op google. dan krijg je de site en dan verder bij familien scarabaeoidae gekeken deze wordt dan onder verdeeld in o.a. geotrupidae dus zit je zo bij de afbeeldingen van de grotere mestkevers. het makkelijkst zoekt het op familie dus. groeten toon.
Toon Keukelaar

Remco (en Violet)

Hoi Toon, lijken me inderdaad zeer goede boeken, maar meer dan 100 euro per stuk is voor ons als kever´leken´ toch iets te gortig.

Wij houden het toch voornamelijk bij de vlindertjes en ´pakken´ af en toe een kevertje, of andere beestjes, mee als we deze tegenkomen.
En proberen dan eerst even zelf te zoeken en als we er niet uitkomen, bouwen we op de kennis die op het forum aanwezig is. Waarvoor nogmaals onze dank.
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/