Gesteelde lakzwam

Gestart door Gert Kremer, juli 10, 2012, 15:48:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Ik kwam vanmiddag een 7-tal Gesteelde Lakzwammen tegen, enkele jonge ex.pl. waren door de slakken opgevreten. (laatste foto)
Alle zwammen zaten op dood Naaldhout.
Nu wil ik weleens wat met de mic. bekijken, maar dat lukt mij steeds niet.
Wie geeft mij een tip via de mail?
Ik kan oud/nieuw materiaal zo ophalen, maar voor niks vindt ik het zonde van deze mooie zwam.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

loest

 
Hoi Gert,

Ik heb je een email met wat informatie gestuurd.


Groet, Loes

ratje


Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Melchior van Tweel

Prachtige exemplaren. Laat ze vooral staan zodat andere mensen er ook van kunnen genieten. Deze soort is van de foto gelukkig goed te herkennen.  :duim:
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl


Gert Kremer

Mensen ga het Naaldbos in: volgens mij wordt het een "Lak"jaar.   :-*   :D
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Linda13

Ja hoor stuur jij iedereen het bos maar in, ik hoop ze ook te vinden ze zijn erg erg mooi.
Groeten Linda

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Gert Kremer

weer 1tje: kassa... :D   hout onbekend.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Gert Kremer

sporen vangen?  het kan zonder beschadiging.   :P   een mens knoeit er wat af.   :P
kom er maandag weer, haal dan het 2e glaasje er af, moet dan ook een stukje materiaal meenemen om andere dingen te zien..

sporenmaat 12X7,2mu. beetje roestbruin, ruw/stippen/korte strepen ofzo. 1000x in olie.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

grietaf


loest

#13
 
Gert,

Wat een mooie duidelijke foto van de sporen!
En de sporenmaten die je opgeeft komen overeen met de maten voor Ganoderma lucidum in Band II b/1 van de Kleine Kryptogamenflora van Walter Jülich:
7-12 x 6,5-7,5µm , sporenkleur lichtbruin.
Groet, Loes

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Ismael

Groeten Ismaël Wind