zweefvliegen fotogids - update

Gestart door andre.schulten, augustus 21, 2012, 21:05:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeeweevz

Wederom bedankt Andre! Ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen: Het ziet er prachtig uit!
Groeten,

Jan Willem van Zuijlen
Coordinator EIS-werkgroep Opomyzoidea

Henk Soepenberg

Vriendelijke groeten,
Henk

sjonnoh

Ik heb het ontvangen en moet zeggen dat ik het er echt gaaf uit ziet vinden! Ook mijn complimenten  :duim:
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

nielsyese

Hoi Andre, zou je hem naar mij ook willen opsturen? nielsyese at gmail punt com
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

DeHaas

Hartelijk dank, ik heb hem ontvangen. Mooie gids!
Groeten,
Nanny de Haas

rapunzel

Net ontvangen. Gaaf. Hartelijk bedankt.
Koos
Koos Ballintijn

nielsyese

Erg mooi en overzichtelijk!

Om even wat te muggenziften  :) wat kleine, hoofdzakelijk spellingspuntjes:
* Pagina 14: Anasymyia lunulata, spelfoutje, moet zijn Anasimyia lunulata
* Pagina 24: Crorhina floccosa, spelfoutje, moet zijn Criorhina floccosa
* Pagina 24: Criorhina berberina var. Oxyacanthae, de hoofdletter bij oxyacanthae moet een kleine letter zijn.
* Pagina 62: De wetenschappelijke naam van het Klompvoetje is Pyrophaena granditarsa en niet Pyrophaea rosarum.
* Waar wordt naar gekeken voor de zeldzaamheid? Het viel me op dat Volucella inanis als zeer zeldzaam staat opgeschreven, terwijl deze in de zweefvliegenatlas als zeldzaam wordt beschreven.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

keesvans

Beste André,
Ik ben ook erg benieuwd naar de update. Zou je die ook naar mij willen sturen?

Vriendelijke groet,
Kees van Soolingen

andre.schulten

#38
Citaat van: nielsyese op augustus 23, 2012, 16:02:33 PM
Erg mooi en overzichtelijk!

Om even wat te muggenziften  :) wat kleine, hoofdzakelijk spellingspuntjes:
* Pagina 14: Anasymyia lunulata, spelfoutje, moet zijn Anasimyia lunulata
* Pagina 24: Crorhina floccosa, spelfoutje, moet zijn Criorhina floccosa
* Pagina 24: Criorhina berberina var. Oxyacanthae, de hoofdletter bij oxyacanthae moet een kleine letter zijn.
* Pagina 62: De wetenschappelijke naam van het Klompvoetje is Pyrophaena granditarsa en niet Pyrophaea rosarum.
* Waar wordt naar gekeken voor de zeldzaamheid? Het viel me op dat Volucella inanis als zeer zeldzaam staat opgeschreven, terwijl deze in de zweefvliegenatlas als zeldzaam wordt beschreven.

Niels-Jan,
Bedankt voor je opmerkingen, die ga ik verwerken.
Wat betreft voorkomen ben ik niet altijd even consequent: de ene keer gebruik ik de veldgids, de andere keer de atlas.. Ik zal alles nog even nalopen.
groet,André

andre.schulten

Citaat van: keesvans op augustus 24, 2012, 19:29:04 PM
Beste André,
Ik ben ook erg benieuwd naar de update. Zou je die ook naar mij willen sturen?

Vriendelijke groet,
Kees van Soolingen

Kees,
Misschien klopt je mailadres niet meer; ik had 'm wel verstuurd. Heb ook een berichtje in de PM/persoonlijk bericht gedaan. Moet goedkomen.

keesvans

Dag André,

Mooi werk! Bedankt. Ik durfde "We transfer" in eerste instantie niet te openen. Zag er een beetje griezelig uit.

Vriendelijke groet,
Kees van Soolingen

Dirk Motshagen

Hallo Andre,

Een prachtig werkstuk. Ga ik veel plezier van beleven!
Ik heb de pdf file als ebook geladen op mijn ipad. Maakt het geheel nog mooier!

Vanwege het ebook zou het handig zijn als er een index bij zou zitten. Is dat mogelijk?

Groet,

Dirk

andre.schulten

Citaat van: Dirk Motshagen op augustus 25, 2012, 09:34:00 AM
Vanwege het ebook zou het handig zijn als er een index bij zou zitten. Is dat mogelijk?

Is mogelijk.. ;) en gaat ook gebeuren, maar dat is voor een volgende versie.

Meteen een vraag aan iedereen. Hisko kwam met de suggestie om per soort een link toe te voegen waardoor een gedetermineerde soort meteen in wng.nl ingevoerd kan worden. Op zich een prima idee, maar iets meer werk dan ik aanvankelijk dacht. Ik hoor graag reactie hierop.


harry60

Ja leuk maar geen must voor mij, zal in boekvorm zeker niet werken.  :blink:

M.Vr.Gr. Harry de Koning

Bart van Hoogstraten

Citaat van: andre.schulten op augustus 25, 2012, 13:28:24 PM
Citaat van: Dirk Motshagen op augustus 25, 2012, 09:34:00 AM
Vanwege het ebook zou het handig zijn als er een index bij zou zitten. Is dat mogelijk?

Is mogelijk.. ;) en gaat ook gebeuren, maar dat is voor een volgende versie.

Meteen een vraag aan iedereen. Hisko kwam met de suggestie om per soort een link toe te voegen waardoor een gedetermineerde soort meteen in wng.nl ingevoerd kan worden. Op zich een prima idee, maar iets meer werk dan ik aanvankelijk dacht. Ik hoor graag reactie hierop.


André, ik heb Acrobat professional en daarmee kan ik links inbouwen in een pdf (test de bloedrode bladloper in de bijlage; op afbeelding klikken). Maar ik weet dus niet met wat voor link je hem in kunt voeren. Als iemand me daar even mee helpt kan ik op die fiets het hele document van linken voorzien.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 25, 2012, 14:33:20 PM
Citaat van: andre.schulten op augustus 25, 2012, 13:28:24 PM
Citaat van: Dirk Motshagen op augustus 25, 2012, 09:34:00 AM
Vanwege het ebook zou het handig zijn als er een index bij zou zitten. Is dat mogelijk?

Is mogelijk.. ;) en gaat ook gebeuren, maar dat is voor een volgende versie.

Meteen een vraag aan iedereen. Hisko kwam met de suggestie om per soort een link toe te voegen waardoor een gedetermineerde soort meteen in wng.nl ingevoerd kan worden. Op zich een prima idee, maar iets meer werk dan ik aanvankelijk dacht. Ik hoor graag reactie hierop.


André, ik heb Acrobat professional en daarmee kan ik links inbouwen in een pdf (test de bloedrode bladloper in de bijlage; op afbeelding klikken). Maar ik weet dus niet met wat voor link je hem in kunt voeren. Als iemand me daar even mee helpt kan ik op die fiets het hele document van linken voorzien.

Há jij doet het helemaal sjiek! :blink: Ik had zelf gedacht om een tekstregel ertussen te frutten..
Deze (met steeds een andere naam op het eind): http://waarneming.nl/obs/create?naamlat=Parhelophilus versicolor
Volgende stap is natuurlijk dat het een zweefvliegen-app wordt..  ;)(maar da's niet aan mij besteed om dat uit te werken)

groet!André

Bart van Hoogstraten

Ik kan natuurlijk ook gewoon een button maken waarop je kunt klikken en dan start je browser vanzelf op en opent de invoerpagina van de betreffende soort.
Kan iemand de bijlage testen of het inderdaad werkt in de gratis Acrobat Reader?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

harry60

Moet ff toestemming verlenen maar dan werkt het wel met Google chrome :)
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Bart van Hoogstraten

#48
Citaat van: harry60 op augustus 25, 2012, 18:00:57 PM
Moet ff toestemming verlenen

Hoe bedoel je dat precies Harry? Ik vat hem! En nu? (ad bijlage) Vraagt hij nog steeds toestemming om te openen?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

andre.schulten

bij mij werkt ie zonder toestemming.

marijke_kanters

#50
André, ben ik nog niet te laat? Kan ik hem ook nog ontvangen?
mailto:marijke_kanters1 apestaartje yahoo.com
Groetjes, Marijke

andre.schulten

Citaat van: marijke_kanters op augustus 25, 2012, 19:58:31 PM
André, ben ik nog niet te laat? Kan ik hem ook nog ontvangen?
mailto:marijke_kanters1@yahoo.com

nee hoor, niks te laat. komt er aan. via wetransfer.com
het is overigens wel verstandig om je mailadres even te 'versleutelen' (apestaartje ipv @) dat voorkomt spam.

Bart van Hoogstraten

#52
Beste zwevers,

Met deze link kun je spamvrij tot 8 september de waarneming-versie van André's Zweefvliegengids downloaden. In deze versie zijn alle soorten voorzien van een button die je doorlinkt naar de invoerpagina van de betreffende soort. Sommige links doen het niet omdat de soort nog ontbreekt in de database of omdat de soortnaam in het Latijn anders geschreven is. Veel plezier!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

harry60

Moet nog steeds toestemming geven, maar dat kan best aan de beschermings software liggen van de pc, ik kan n.m een malig toestemming geven dan vraagt hij daarna niet meer om :) dus het werkt goed.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

thijsdegraaf


Bart van Hoogstraten

#55
Citaat van: harry60 op augustus 25, 2012, 21:45:02 PM
Moet nog steeds toestemming geven, maar dat kan best aan de beschermings software liggen van de pc, ik kan n.m een malig toestemming geven dan vraagt hij daarna niet meer om :) dus het werkt goed.
Je kunt jouw versie alweer weggooien Harry -> ik heb alle haperende links hersteld (op basis van andere schrijfwijze). Alleen bij de variëteiten wil het maar niet lukken (ontbreken volgens mij in de database). Hier de link.
@ André -> bij jouw volgende update even kijken naar de Kale Sapzweefvlieg en het Klompvoetje -> die hebben een verkeerde Latijnse naam (krijg ik niet veranderd in jouw pdf).
Klompvoetje - Pyrophaena granditarsa
Kale Sapzweefvlieg - Brachyopa insensilis
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

#56
Citaat van: thijsdegraaf op augustus 25, 2012, 22:22:40 PM
Dat heb ik ook Harry.

Ik kan dat niet verhelpen omdat dat in je browser zit en niet in de pdf. Maar zoals Harry al zegt -> even aanvinken dat je browser je toestemming moet onthouden en daarna is het weg. PS Er is dus al een update, je huidige versie weggooien en opnieuw downloaden. Klik hiervoor op de link in mijn bericht hierboven.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

harry60

Ik heb hem gedownload, nu met de links naar wrnm.NL, ziet er keurig uit en het werkt feilloos.
Enigste probleem is dat ik veel waarnemingen in Belgie doe, maar goed dat vind ik niet zo'n groot probleem.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

andre.schulten

Hé Bart, goed bezig! Scheelt mij een hoop werk.

Maarre....als ik nu verbeteringen ga aanbrengen (en die zijn er al) dan doe ik dat in Powerpoint en dat schrijf ik dan weer weer weg als pdf... en dan kun je weer opnieuw beginnen.... :-\
Moeten we maar even via de gewone mail overleggen hoe dat te voorkomen.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: andre.schulten op augustus 26, 2012, 12:34:23 PM
Hé Bart, goed bezig! Scheelt mij een hoop werk.

Maarre....als ik nu verbeteringen ga aanbrengen (en die zijn er al) dan doe ik dat in Powerpoint en dat schrijf ik dan weer weer weg als pdf... en dan kun je weer opnieuw beginnen.... :-\
Moeten we maar even via de gewone mail overleggen hoe dat te voorkomen.

Nee hoor, geen probleem -> ik kan in Acrobat Pro ook single pages wisselen uit een ander document -> ik hoef dan alleen de betreffende pagina om te ruilen en die buttons kan ik uit de oude versie knippen en in de nieuwe plakken. Maar even iets anders -> wat doen we met die variëteiten die niet in de database zitten? Buttons maar gewoon verwijderen?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/